onTop Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Altså, jeg har en variabel ( $fil = file_get_contents("filnavn.php") ). I filnavn.php står det f. eks <?php easd ?>. Problemet er at når jeg printer ut variabelen $fil, skulle det kommet en feilmelding. Med andre ord, filen i file_get_contents() skriver ikke ut php. Noen som vet om en eventuell løsning eller hvorfor dette er slik? Takker på forhånd! - Daniel Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) $fil = file_get_contents("filnavn.php"); eval($fil); eval(); ... hvis du skal parse en fil som ikke er .php. Ellers så bør du bruke include("filnavn.php"); Endret 8. februar 2008 av Intramin Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du må bruke include hvis du vil kjøre PHP-kode, ellers så må du kjøre en eval() Lenke til kommentar
onTop Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) mener dere at $fil = include("filnavn.php"); ? isåfall vil ikke det fungere. Eller, det fungerer til den grad at teksten plasseres øverst på siden og ikke inne i designet. edit: og det gjør den forsåvidt ikke med bruk av eval() også tydeligvis :\ Takk, Skal kikke litt på eval(). Endret 8. februar 2008 av onTop Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Nei, men du kan gjøre noe slikt: <?php function get_contents($file) { // Starte output buffer ob_start(); // Inkludere filen include $file; // Legge innhold fra output-bufferet inn i variabelen $content $content = ob_get_contents(); // Rense output-bufferet ob_end_clean(); // Returnere innholdet return $content; } $file = get_contents('filnavn.php'); echo $file; ?> Da kan du bruke get_contents() som du ville brukt file_get_contents() Endret 8. februar 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
onTop Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Nei, men du kan gjøre noe slikt: <?php function get_contents($file) { ob_start(); include $file; $content = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $content; } $file = get_contents('filnavn.php'); echo $file; ?> Da kan du bruke get_contents() som du ville brukt file_get_contents() Takk, det fungerer strålende! Lenke til kommentar
onTop Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Ultraskarp: Tror du at du kunne lagt til noen kommentarer på funksjonen slik at jeg forstår hva som står der? Samtidig sitter jeg på php.net og leser på funksjonene. edit: Ikke nødvendig. Skjønner hva som står der nå Endret 8. februar 2008 av onTop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå