Gå til innhold

[LØST] Hjelp til forbedringer av ny billig-PC (Intel C2D)

Anbefalte innlegg

edit: Jeg har nå endret hele første posten, så svaret under henger ikke helt på greip. Beklager dette. Det er min skyld, hehe.

Jeg har i alle fall satt opp en PC nå. En PC som inneholder flere deler enn jeg hadde tenkt til, og som da følgelig også blir litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. PCen er tenkt å være en billig spillmaskin som skal brukes til å spille litt Football Manager 2008, Age of Conan, World of Warcraft, surfe på internett (har trådløs USB-sak liggende), spille poker og helt dagligdagse ting. Jeg legger ved et bilde av handlelisten, og jeg linker også til handlelisten. Som dere ser i nederste post gir jeg enda litt mer informasjon om hva jeg ønsker av dere - om dere skulle ha lyst og tid til å hjelpe meg med å bytte ut enkelte deler.

Jeg ser helst at PCen ikke blir noe dyrere enn den er nå.

På forhånd - tusen takk, og ha en flott natt!

Sånn, da var PC-en bestilt, og dette her er: HANDLELISTEN

:)

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bestemt at du skal ha AMD? Jeg vil ihvertfall anbefale Intel, men har satt opp to oppsett av begge produsentene som jeg ville tatt:

AMD:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65823

Veldig likt oppsett som det du allerede har satt opp. Forskjellen er litt andre RAM-brikker og hovedkort. Har også tatt med ny strømforsyner siden din gamle blir nok litt i det minste laget. Det hovedkortet har to IDE utganger så det vil da si at du kan kolbe til 4 IDE enheter.

Intel som jeg anbefaler:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65824

Dette oppsettet ville jeg tatt uten tvil, siden Intel er bedre enn AMD fortiden (Ihvertfall min mening). Det prosessoren er basert på Intels nye 45nm, og den prosessoren er også veldig god å overklokke. Det hovedkortet har også to IDE utganger. Ellers er de oppsettene ganske like. Dette oppsettet ble det dyreste av de alle, men ikke så mye over.

Lenke til kommentar

Takk for god input. Har kikket litt på disse oppsettene, men for å være ærlig ønsker jeg å kjøpe alt fra Komplett.no eller Netshoposlo.no. Jeg vet jeg er litt vanskelig nå, så beklager det.

Jeg skal kikke enda mer på det du har linket når jeg får tid senere, men ønsker også selvsagt også flere andre forslag.

edit: Har også oppdatert førsteposten med et Intel-forslag, samt at jeg har endret navnet på tråden litt.

edit 2: Har kikket på anbefalingene dine nå aleksanderro, og jeg ser at det er oversikt over nettbutikker som har samtlige varer rett under.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Er skikkelig i siget nå, og har satt opp en PC jeg mener vil holde til mitt bruk. Har konsultert med bruttern, og han sier seg enig. Likevel vil jeg bare spørre dere her om dere har noe å utsette på pcen jeg har satt sammen, eller om den er helt OK.

Det ser ut som jeg bestiller meg ny harddisk, DVD-brenner, kabinett og strømforsyning i kveld likevel, så det har jo dratt opp prisen en god del som dere ser. Likevel synes jeg ikke det er veldig ille. Om dere likevel skulle ha lyst til å tråle gjennom komplett.no for å finne deler som er like gode eller bedre - og koster like mye eller mindre enn de jeg har valgt ville jeg være veldig takknemlig for det også.

På forhånd, tusen takk!

edit: jeg glemte jo selvfølgelig å legge til HANDLELISTEN!

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Du må gjøre noe med handlelisten siden vi ikke kan se den.

Edit: Ser du har oppdatert bilde i første posten, og det ser bra ut det. Men man får mye bedre prosessor fra Intel for samme pris på XD, bare sånn du vet det.

Men jeg er ikke sikker på det hovedkortet fra komplett støtter 45nm, heller ikke det hovedkortet jeg satt opp handlelisten jeg foreslo litt lengre opp. Men siden det ser ut som du har bestemt deg for den prosessoren fra komplett så kan du likegodt ta det hovedkortet du har valgt.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
Tar gjerne imot forslag på et hovedkort som passer bedre til oppsettet mitt. :yes:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341638 dette HK vil overklokke bedre om du har tenkt til det, viss ikke kan du bruke det du har valgt siden det har støtte for 2 grafikkkort.

Ville jo også valgt intels nye E serie denne f eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 ikke på lager hos komplett... men siden du er på budsjett som topic sier ville jeg kanskje heller valgt amentio.no siden de bestiller hos de fleste andre og har som regel best priser. du får mest sannsynlig tilsendt flere pakker, men forholder deg jo til amentio ang reklamasjon. De er elendig å svare telefonen, men thats internet shopping eller hva,skal sies at de fleste andre butikkene er lettere å få tak, men har handlet selv hos amentio og returnert og aldri vært noe annet problem enn at de er vanskelig å ringe til.

Mener du ikke trenger 4 gb ram i en billig pc. Ville gått for disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322261 (om du skal handle hos komplett) skal du ha 4 gb ville jeg helt klart valgt 2x2gb istedenfor 4x1gb.

Lenke til kommentar
edit: Jeg har nå endret hele første posten, så svaret under henger ikke helt på greip. Beklager dette. Det er min skyld, hehe.

Jeg har i alle fall satt opp en PC nå. En PC som inneholder flere deler enn jeg hadde tenkt til, og som da følgelig også blir litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. PCen er tenkt å være en billig spillmaskin som skal brukes til å spille litt Football Manager 2008, Age of Conan, World of Warcraft, surfe på internett (har trådløs USB-sak liggende), spille poker og helt dagligdagse ting. Jeg legger ved et bilde av handlelisten, og jeg linker også til handlelisten. Som dere ser i nederste post gir jeg enda litt mer informasjon om hva jeg ønsker av dere - om dere skulle ha lyst og tid til å hjelpe meg med å bytte ut enkelte deler.

Jeg ser helst at PCen ikke blir noe dyrere enn den er nå.

På forhånd - tusen takk, og ha en flott natt!

edit: HANDLELISTEN :)

Vil fraråde deg i kjøpe den PSU'en du har tenkt å kjøpe.

Se litt på disee linkene:

Link - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=902356&hl=

Link - http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Endret av Razy
Lenke til kommentar
Ja ville heller gått ned litt på watt, skulle være nok i massevis (om du ikke har tenkt å ha to grafikkkort)Velg corsair eller antec du så er du safe,

Hvor mye tror du vil være nok? Jeg har planer om å putte inn en ny en ny S-ATA harddisk etterhvert, men ellers er det vel ikke så mye annet nytt.

edit: har oppdatert med et Gigabyte-kort og med en 450W Corsair-PSU.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Okay, det er godt. Det er ikke noe poeng i å gå under 450W? Ønsker som sagt å spare inn mest mulig.

Ønsker også kommentarer på hovedkortet. Det begynner å bli noen år siden jeg bygde en ny PC fra scratch, så jeg henger ikke helt med i hardware-svingene om dagen. Og det blir jo ikke lettere av at det skal være billig heller...

Lenke til kommentar
Okay, det er godt. Det er ikke noe poeng i å gå under 450W? Ønsker som sagt å spare inn mest mulig.

Ønsker også kommentarer på hovedkortet. Det begynner å bli noen år siden jeg bygde en ny PC fra scratch, så jeg henger ikke helt med i hardware-svingene om dagen. Og det blir jo ikke lettere av at det skal være billig heller...

Asus P5K-serien kan jo kansje være et lite hint :p

Lenke til kommentar

Ja, den Asus-serien har jeg sett på tidligere også.

Jeg har også kikket litt på tester, og jeg må si at jeg fant et veldig interessant demo-kort hos komplett nå. Det er et kort av typen P6N SLI-FI, som er i familien med et dyrt kort Hardware testet i 2007. Jeg er ikke helt sikker på om det er bra, men prisen ser jo god ut i alle fall.

Kortet jeg har mest tro på akkurat nå er vel Gigabyte GA-P35-DS3L, men jeg er langt ifra sikker. Man kan vel si det sånn at jeg har en liten liste med hovedkort nå, og at jeg ikke har aning på hvilket kort jeg skal velge.

Tar fortsatt imot input da jeg ikke legger inn bestillingen før jeg er 110% sikker på at jeg har fått sånn ca. best mulig komponenter for de pengene jeg legger i PC-en (fra Komplett). Dvs at jeg fortsatt er veldig åpen for gode forslag.

Hva de P5K-kortene angår fant jeg bare kort som var dyrere enn Gigabyte-kortet, og da ønsker jeg egentlig ikke å gå for det. Det var endel demo-kort der, men det er så mange varianter at jeg ser meg blind på det.

Beklager for at jeg er en pain in the ass, men jeg ønsker som sagt bare mest mulig for pengene.

Lenke til kommentar
Ja, den Asus-serien har jeg sett på tidligere også.

Jeg har også kikket litt på tester, og jeg må si at jeg fant et veldig interessant demo-kort hos komplett nå. Det er et kort av typen P6N SLI-FI, som er i familien med et dyrt kort Hardware testet i 2007. Jeg er ikke helt sikker på om det er bra, men prisen ser jo god ut i alle fall.

Kortet jeg har mest tro på akkurat nå er vel Gigabyte GA-P35-DS3L, men jeg er langt ifra sikker. Man kan vel si det sånn at jeg har en liten liste med hovedkort nå, og at jeg ikke har aning på hvilket kort jeg skal velge.

Tar fortsatt imot input da jeg ikke legger inn bestillingen før jeg er 110% sikker på at jeg har fått sånn ca. best mulig komponenter for de pengene jeg legger i PC-en (fra Komplett). Dvs at jeg fortsatt er veldig åpen for gode forslag.

Hva de P5K-kortene angår fant jeg bare kort som var dyrere enn Gigabyte-kortet, og da ønsker jeg egentlig ikke å gå for det. Det var endel demo-kort der, men det er så mange varianter at jeg ser meg blind på det.

Beklager for at jeg er en pain in the ass, men jeg ønsker som sagt bare mest mulig for pengene.

Skal du Overclocke? Og MÅ du bestille fra komplett.no?

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Har ingen planer om å overklokke, og ja, jeg MÅ bestille fra Komplett, for da kan jeg hente varene på dagen + at jeg vet at jeg får god service om det skulle være noe tull med en Komponent.

edit: da var pcen bestilt, så da velger jeg å tro at jeg ikke trenger flere anbefalinger. takk til alle som har bidratt!

pc

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...