Gå til innhold

Hvordan føre opp 2 CSS-filer og mulighet til å velge hvilken som skal benyttes?

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på med HTML/CSS-øving hvor vi skal lage en side hvor vi har 2 CSS-filer, og mulighet til å bytte mellom hvilken CSS-fil som skal benyttes. Problemet er at jeg har Googlet meg ihjel etter hvordan man definerer 2 CSS-filer, og at man dermed får mulighet til å velge hvilken som skal benyttes f.eks ved Vis/View - Sidestil/Page Style i nettlesere. Jeg har prøvd å gjøre det slik:

<head>
	<title>IT1102 øving 4</title>
	<link rel="Stylesheet" type="text/css" href="css/style1.css" />
	<link rel="Stylesheet" type="text/css" href="css/style2.css" />
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=iso-8859-4"/>
</head>

Men da er det style2.css som blir benyttet, og når jeg går i Sidestil har jeg kun mulighet til å velge mellom "Ingen" og "Vanlig".

Hva gjør jeg feil? :)

PS. Koden må være validerbar. Bruker nå XHTML 1.0 Transitional, men kan gjerne bytte om nødvendig for å få til å velge hvilken CSS-fil som skal benyttes.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Det tipset helt nederst fungerte. :)

Er kun JSP på NTNU sine hjemmesideserver tror jeg. Men saken er forsåvidt løst nå.

Men jeg gjorde det slik, og da kunne jeg velge selv:

<head>
	<title>IT1102 øving 4</title>
	<link rel="Stylesheet" type="text/css" media="screen" title="Minimalism" href="css/style1.css" />
	<link rel="Stylesheet" type="text/css" media="screen" title="System" href="css/style2.css" />
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=iso-8859-4"/>
</head>

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg et nytt problem. Øvingen spesifiserte at vi skulle bruke iframes istedet for frameset for å klikke på linker i meny-rammen og åpne html-filer inn i en hovedramme.. Hver gang jeg trykker på en link resettes valget av CSS for siden som åpnes i hovedramma, slik at alle sidene åpnes med default-CSSen.

Må jeg bruke cookies og JavaScript for å få til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...