Gå til innhold

Bør man velge PS3, og i tilfelle hvilken?

Mr_Bilbo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i noe tid vurdert hvorvidt jeg skal anskaffe meg en playstation, fremfor å måtte oppgradere

PC-en minst en gang i året for å kunne kjøre noenlunde nye spill.

Jeg har registrert at 60 GB-versjonen begynner å bli vanskelig å få tak og at

40 GB-versjonen ikke er bakover kompatibel med PS 2.

Blu-ray trenger jeg ikke, så spørsmålet blir; bør jeg kjøpe likevel kjøpe PS3 fremfor PS2?

Dersom jeg skulle bestemme meg for PS3, er det da vesentlige forskjeller mellom den nye med avtagbar HD og den "vanlige" 40 GB sersjonen?

Maskinene skal kun brukes til spilling, ingenting annet.

Håper det er noen der ute med litt mer kunnskap rundt dette enn jeg har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så du skrev noe med PC. er det PC du mener? eller ps2? som er et annet alternativ?

Sett utifra PC har jeg funnet ut at PS3 er svært gunstig med tanke på høy-grafikkspill og nye stortitler. Fps som far cry blir inget problem da ps3 kjører alle usb tastatur og muser. Tenk deg solnedgang på den afrikanske savannen på hd 42 flatscreen med hdmi kabel og ps3?

Personlig synes jeg ps3 har vært et fantastisk godt kjøp og jeg gleder meg som et barn på julaften til de etterlengtede spillene begynner å renne inn.

Alt fra topp til bunn er perfekt etter mine øyne med ps3(selve maskinen)

Interface, menyer, utseende, start/av på(fantastisk touch knapp. Smiler hver gang den piper og lyset slås på)

Lenke til kommentar

Ps2 er jo en gammel maskin som er på vei ut nå, så å kjøpe den ville vært ren idioti. Ps3 er en herlig spillmaskin. Den eneste vesentlige forskjellen mellom 60gb og 40gb er at 40gb ikke spiller Ps2, mangler 2 usbporter og minnekort, ellers er de helt like

Lenke til kommentar

Takker for raske svar... Grunnen for at jeg skrev avtagbar HD, var at jeg så Elkjøp som annonserte et par "bundle" pakker for ca 3500 kroner, mens en maskin uten spill (men med "avtagbar" HD) kostet 3800 kroner. Vel, dersom alle PS3 har avtagbar HD, antar jeg det hele er en misforståelse hos elkjøp...

Lenke til kommentar

Om du ikke har ps2 fra før ville jeg anbefalt deg å kjøpe 40 gig versjonen.

For min del kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal ha plass til mere en 40 gig spill + eventuell disc-samling/andre hardisker.

Gamle ps1 og ps2 klassikkere får du kjøpt/gratis inne på playstation network. For primær spilling kan jeg ikke skjønne noe annet enn at en bundle pack 40 gig til rimelig pris er beste valg.

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg er vel kanskje litt uenig i Megaknut.. Siden du ikke har ps2 hadde 60gb'n vært super.. Det er så mange titler på PS2 som man burde sjekke ut..

Det er kun enkelte PS1 titler du kan få kjøpt på PSN.. Ingen PS2 titler.. Ikke hørt noe om at det kommer heller..

Man trenger ikke mer enn 40gb vil jeg tro... Siden man bare kan streame alt fra PC-en.. :)

Lenke til kommentar

hehe, det er vel opptil hver enkelt. Jeg tenker som så at jeg ikke har bruk for å plukke ut spill jeg vil spille fra ps2 samlingen min da jeg ikke har noen, og har lite behov for å kjøpe/skaffe meg nye ps2 spill, da kjøper jeg likesågodt ps3 spill.

Nå finnes det jo også ikke-fullt-så-lovlige metoder(skal ikke diskuteres) for å kunne spille ps2 spill på ps3'n.

Lenke til kommentar

Antar at disse "ulovlige" metodene omhandler litt fikling med loddebolten eller litt klipping av en IC eller 2....?

Vel for min del er det ikke aktuelt å gjøre noe som setter garantien i fare eller bruke pirat-kopier og slikt.

Takker likevel for mange nyttige innspill. Som jeg nevnte innledningsvis orker jeg ikke å oppgradere PC-en hele tiden. Et nytt skjermkort koster jo nesten like mye som en ny PS3... Tror det blir handel i morgen eller på lørdag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...