Pilot_ Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei, Jeg er på jakt etter en så billig som mulig laptop, som kun skal brukes til å lese ut datafiler fra bil og tilbake igjen (chiptuning). Derfor trenger ikke det være en heftig PC i det hele tatt. Men jeg stiller i hvert fall disse kravene - Billig - Høy batterikapasitet (3 timer+) - USB-tilkobling - Både vanlig og trådløst nettverkskort Kan gjerne være en oppløsning på minst 1024x768. Er ganske utdatert på denne fronten, så er det noen som kan gi meg noen gode forslag? Har ikke satt noe budsjett, bare så billig som mulig innenfor spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hei! Hva med en Fujitsu-Siemens Esprimo V5535 Cel M530? Fujitsu Siemens Esprimo V5535 Celeron M 530 1.73 GHz 15.4" TFT aktiv matrise 1280 x 800 ( WXGA ) Microsoft Windows Vista Home Basic 1 GB DDR II SDRAM - 667 MHz 120 GB 5400 rpm SATA Dimensjoner (BxDxH) 36 cm x 26 cm x 3.9 cm Vekt 2.7 kg Systemtype Notebook Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne Cache-minne 1 MB - L2 Cache RAM 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz Harddisk 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM - integrert Grafikk-kontroller SiS Mirage 3+ Lydutgang Lydkort Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Inn-enhet Tastatur, touchpad Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) -Krismoe2 Endret 8. februar 2008 av krismoe2 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hvor lang er batterilevetiden på den der? Edit: fant det på netshop sine sider. Levetid (inntil) 1.33 time® trenger mer. Endret 8. februar 2008 av Brød Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvor lang er batterilevetiden på den der? Edit: fant det på netshop sine sider. Levetid (inntil) 1.33 time® trenger mer. Hehe! Ring Adem.no og hør... Kjøpe et nytt batteri til min laptop.. Mye større batteri. Holder ca 3 timer mer! Nå har jeg opptil 7 timer! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hvor lang er batterilevetiden på den der? Edit: fant det på netshop sine sider. Levetid (inntil) 1.33 time® trenger mer. Hehe! Ring Adem.no og hør... Kjøpe et nytt batteri til min laptop.. Mye større batteri. Holder ca 3 timer mer! Nå har jeg opptil 7 timer! 7 timer på kun ett batteri? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Men det stikker ut en sånn del bak lissom... men det merker man ikke. Man bare vet at den er der likssom..... Ring og hør... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Kan denne være et alternativ? https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...D002&bhcp=1 Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Den er et meget godt alternativ! Jeg ville gått for den med en gang... Ellers kjøper du en annen og kommer tilog angre.. eller omvendt... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Er det noen flere som har noen innvendinger her eller? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Den har jo alle kravene du stiller og litt til! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Vil jo allikevel høre brukererfaringer. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Krismoe: Vær så snill og ikke bruk uthevet skrift hele tiden. Jeg prøvde ut denne litt da en kamerat kjøpte den. Maskinen var grei til kontorbruk, men er enig i at batterikapasitet er litt dårlig. Kan velge om man vil ha Vista eller XP. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Greia er det at jeg skal kunne ha den med meg ut på oppdrag i bil, reise litt rundt og sånn. Da er jeg avhengig av å ha strøm, i hvert fall mer enn en times tid. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Lifebook er en bærbar på høyt nivå, gode løsninger. Har hatt en par lifebook bærbare opp igjennom tiden og de leverer varene. Selv om spesifikasjonene ikke er de heftigste så holder batteriet lenge. Bærbarene er ellers robuste og gode i bruk. Andre alternativer er Lenovo, avhengig av hvor mye du skal bruke. De billigste er robuste og gode, men ikke lengste batterilevetid. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=38321 Denne for eksempel? Har jo levetid på 7 timer, og med ekstra batteri blir jo det ganske bra! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hva med en SÅNN HER i tilleg? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Hva med en SÅNN HER i tilleg? Jeg får beskjed om at jeg må logge på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå