indigestion Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Er på jakt etter blekkskrivar med ekstern strømforsyning. Mulig dei fleste blekkskrivarar har dette, men lurer litt på kva som er output frå den eksterne trafoen i så fall. Er på jakt etter ein liten og billig blekkskrivar til å ha med i bilen. Ynskjer helst å sleppa å kjøpa ein Canon IP90V el tilsv då dei fort kostar meir enn 2000 kr. Hadde vore ideelt om feks denne HP Deskjet D1460 hadde hatt ekstern straumforsyning slik at eg ved hjelp av eit adapter kunne kobla den til 12 V i bilen. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Men, vil skriveren få nokk strøm...? Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Men, vil skriveren få nokk strøm...? Nei ikkje veit eg. Det er difor eg lurer på kva som er output frå trafoen for å finna ut om det lar seg gjennomføra. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da vill jo printeren få 12 Volt... Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Da vill jo printeren få 12 Volt... Har vist ikkje formulert meg klart nok. Eg lurer på output frå evt ekstern trafo som leverer straumen til skrivaren. Ikkje nødvendigvis skrivaren som nemnt i fyrste post, men ein vilkårlig skrivar som brukar ekstern trafo. Ved hjelp av adapter eller omformar eller kva enn det heiter kan ein då kanskje få den same spenning som skrivaren krev. Eg ladar td min Acer laptop som krev 19 v i bilen ved hjelp av eit slikt adapter. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Eneste muligheten er vell og prøve... Du har ingen skriver hjemme du kan prøve med da? Det er vell ingen fare om skriveren får for lite strøm, den kan vell ikke ta skade av det? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er bare å finne seg en liten skriver et sted og lese litt på strømforsyningen det, utgangseffekten står enten på et klistremerke, eller stanset inn i plastikken. Vil anta at de fleste små blekkskrivere ikke har så veldig høyt strømforbruk, så det skal nok gå greit, men normal driftsspening på stepmotorer og slik som brukes i skrivere har en tendens til å være 24V. Kanskje en vekselretter er noe du kan vurdere? Med den jeg linket til kan du koble til utstyr som trekker litt i overkant av 1 Amperè om ikke mine beregninger er helt på trynet. Hold oss oppdatert Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 IKKE KJØP DEN ICEMAN ANBEFALER! Jeg kjøpte den og den funket ikke etter ca 10 min med strøm, byttet den og da funket ikke strømutaket på pcen etterpå... Dette fikk jeg erstattet men allikevell. Gå heller til Clas Ohlson og kjøp deg en der til en tusenlapp! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Anbefalte ikke den der, den var bare et eksempel, og når jeg trengte et eksempel var biltema det første som dukket opp i hodet mitt... Jeg vil nok også anbefale Clas Ohlson fremfor Biltema, men så lenge jeg har late fingre vil jeg nok heller skrive biltema.no enn clasohlson.no Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Har kun laserskrivar her heime så eg har ingen skrivar å teste med. Har kikka på eit par blekkskrivarar eg har sett hos venner og bekjente og det ser ut som om dei nyttar 24 v el 32 v. Er lite å finna ut av spesifikasjonane som går fram av produsentane sine heimesider. Å kjøpa ein vekselrettar er eit alternativ, men då kjem du fort opp i pris (inkl skrivar) tilsvarande det ein mobil printer kostar (til dømes Canon IP90) og heile poenget er borte. Skal gi ei tilbakemelding dersom eg finn ein skrivar som fungerer direkte på 12 V eller via adapter (ikkje vekselrettar). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå