taKenzZz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei! Bygde ny PC med deler fra mpx.no for noen uker siden. Strømforsyninga sa imidlertid takk for seg og ga fra seg en gnist samt en del røyk. Sendte den tilbake og fikk kreditert den, så jeg tenker å kjøpe ny strømforsyning straks (Mist 500W). Men er det mulig at det er HOVEDKORTET som tok livet av strømforsyninga mi? Jeg trodde at PSU'en var defekt, men samtidig har jeg lest at mange har hatt problemer med det hovedkortet jeg har (XFX 650i). Vi prøvde minnebrikkene rett etter at PSU'en gikk donken (OCZ 600W) og de funka greit i PC-en til kompisen min, så vi antar at sikringa redda hovedkortet og de andre delene som var tilkobla (XFX 8800 GT, Samsung 500GB s-ATA + NEC DVD-brenner). Men jeg er likevel ikke helt sikker, kan det hende at hovedkortet mitt tar livet av MIST PSU'en min når jeg koblier til den og? Lukten av brent elektronikk er ikke særlig gøy... Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nå vet jeg ikke hvilken strømforsyning du hadde før (den som gikk i stykker), men jeg har vært borti det samme med min gamle PSU, men da vart det nok GeForce 8800 GTS skjermkortet mitt som trengte en del strøm, som da resulterte i at PSU'en sa farvel. 8800 GTS-kortet satte jeg inn 15 min før PSUen røyk. Hadde et skjermkort som krevde mindre strøm før jeg satt inn GeForce 8800 GTS. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Nå vet jeg ikke hvilken strømforsyning du hadde før (den som gikk i stykker), men jeg har vært borti det samme med min gamle PSU, men da vart det nok GeForce 8800 GTS skjermkortet mitt som trengte en del strøm, som da resulterte i at PSU'en sa farvel. 8800 GTS-kortet satte jeg inn 15 min før PSUen røyk. Hadde et skjermkort som krevde mindre strøm før jeg satt inn GeForce 8800 GTS. Jeg hadde denne strømforsyningen. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Åja.. Da vet jeg ikke, dessverre. Kan være så mye som forårsaker det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå