Beyma Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Er litt vanskelig å ta HDR pga det veldige gråe været, men her er mitt første forsøk.. Aldri gjort det før, så tar gjerne imot tips Endret 8. februar 2008 av Crimar Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Synes det var et kult bilde, liker at det er litt slitt/skittent og blurry, gir et litt skummelt preg på det. Bra for å være første! Simpelt men fortsatt ganske dekorativt Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg likte også veldig godt dette bildet, og det at det var gråvær ute ga det en litt sånn trist og matt fremtoning (akkurat sånn som vi alle husker barne/ungdoms-skole bygget vårt var) og det synes jeg passet bra her =) Vet ikke om dette er en skole, men det minnte meg veldig om en iallfall. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Synes det var et kult bilde, liker at det er litt slitt/skittent og blurry, gir et litt skummelt preg på det. Bra for å være første! Simpelt men fortsatt ganske dekorativt Tusen takk ! Lest uttalige HDR tutorials Gleder meg til solen titter fram sånn at man virkelig kan få vist hva HDR er god for.. BLir litt lite lys i bildet synes jeg selv, men vanskelig når det bare er tåke rundt meg :\ Jeg likte også veldig godt dette bildet, og det at det var gråvær ute ga det en litt sånn trist og matt fremtoning (akkurat sånn som vi alle husker barne/ungdoms-skole bygget vårt var) og det synes jeg passet bra her =) Vet ikke om dette er en skole, men det minnte meg veldig om en iallfall. Det er en barneskole Åsen skole heter den.. Lenke til kommentar
bengtmagne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Utrolig spennende. Ett av de bildene en kan se lenge på uten å bli lei. Er det mulig å få se hvordan bildet med normal eksponering uten HDR så ut? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Yes.. Skal laste det opp nå Her er orginalen.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sorry, men du har gjort motsatt av hva HDR-teknikken er ment for :!: Bildet var kult, var ikke det, men istedet for å gjøre mørke deler lysere og lyse deler mørkere så har du gjort motsatt :!: Om du vil prøve ut HDR (High Dynamic Range) så gå ut en dag når det er mye lys ute, slik at kameraet ditt ikke klarer å få med detaljer i høylys og skygger, bruk samme teknikk, og prøv å sette sammen himmel og forgrunn så det passer. Igjen, bildet er ikke noe gale, jeg har bare ikke sett HDR teknikken bli brukt på denne typen så brutalt før :!: Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Sorry, men du har gjort motsatt av hva HDR-teknikken er ment for :!: Bildet var kult, var ikke det, men istedet for å gjøre mørke deler lysere og lyse deler mørkere så har du gjort motsatt :!: Om du vil prøve ut HDR (High Dynamic Range) så gå ut en dag når det er mye lys ute, slik at kameraet ditt ikke klarer å få med detaljer i høylys og skygger, bruk samme teknikk, og prøv å sette sammen himmel og forgrunn så det passer. Igjen, bildet er ikke noe gale, jeg har bare ikke sett HDR teknikken bli brukt på denne typen så brutalt før :!: Hehe, daså Men bildet ble jo litt bra fordet.. Som sagt gleder jeg meg til sola titter fram, ville bare prøve HDR for første gang.. Lenke til kommentar
diax Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Spiller ingen rolle om du har gjort motsatt av hva det er "ment for". Du har fått til en effekt som, i mine øyne, gjør bildet veldig spennende. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Som Olsen påpeker er vel HDR ment for å øke det dynamiske omfanget i et bilde, blir helt feil for meg å bruke HDR på et slikt bilde. Mulig du hadde fått et bedre resultat gjennom konvensjonell redigering, evt med tillegg av div spesialeffekter. Bidet i seg selv har potensiale, men trærne i bagrunnen ødelegger litt. Fine toner på selve bygget som gjør at det ser gammelt og nedslitt ut. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Gråvær reduserer det dynamiske omfanget i scenen og gjør HDR ubrukelig i seg selv. Enkel bildebehandling hadde nok fungert minst like godt. HDR - samling av guider og tutorials[/url Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå