Gjest Slettet+98128394 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg vurderer å bytte hovedkort, men er usikker på hva som vil egne seg best i forhold til mine komponenter i PC-en. Jeg har 1 DVD-ROM, 1 DVD-brenner og 2 harddisker alle er PATA. DVD-ROM'en trenger jeg egentlig ikke. Minnebrikkne er 2 x 1 GB Crucial PC4200 533 MHz og 2 x 512 MB Corsair PC4200 533 MHz. Prosessoren er en Intel Pentium 4 3,2 GHz. Socket LGA-775. Har et skjermkort som trenger PCI-16x. Jeg synes det er vanskelig å finne noen bra hovedkort med med mer enn en PATA-port. Men det er egentlig ikke så nøye for det koster jo ikke så mye å kjøpe en SATA DVD-brenner eller en SATA harddisk. Jeg kan jo bytte ut IDE-brenneren med en SATA-brenner, og dermed trenger jeg kun en IDE-port. Det er jo greit å kjøpe et hovedkort som jeg slipper å bytte neste gang jeg skal oppgradere PC-en også. Også har jeg et par spørsmål: 1. Er SATA 3Gb/s akkurat det samme som SATA-2/SATA II ? 2. Hva er Ultra DMA? Er det mulig å koble til PATA-disker til denne porten? Noen hovedkort jeg har sett på er: Link 1 Link 2 Link 3 Link 4 Link 5 Er det noen av disse som ikke vil passe sammen med mine komponenter? Hvilken av disse egner seg best for meg, eller bør jeg se etter noe annet? MSI-kort har jeg utelukket i mitt søk, fordi jeg har opplevd veldig mye tull med MSI-hovedkort tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå