Gå til innhold

4 gig og vista 32 viser kun 2.3Gig. lite selv for vista 32?

dopus

Anbefalte innlegg

Har en acer bærbar som på papiret skal støtte 4 Gig med RAM. Kjøpte derfor 4 gig til denne for å få litt bedre flyt i Vista. Jeg vet at Vista 32 bits versjonen ikke vil kunne bruke alle 4 gigabytene med RAM, men hos meg viser den kunn 2.3 gig. Er dette normalt. er det noe forskjell på stasjonær og bærbar pc på dette området. En stasjonær med like mye ram viser normalt rundt fra 3-3,3 gig. Er eneste løsningen å kjøre vista 64 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2,3 var lite men tipper det ikke er stort annet å gjøre enn å kjøre 64 bits OS, men Vista 64 kan jeg absolutt anbefale! bortsett fra at det er noen få programmer du ikke får kjørt, og noen drivere som ikke er støttet er det ikke noe dårligere enn 32bit

Lenke til kommentar

vet det at 32 bits vista har kun 4gig adresseområde. self går noe vekk til skjermkort minne og andre ting som trenger minneadressering, men synes alikevel at 2.3 gig høres litt lite ut med tanke på at stasjnære pcer med 32 bit os normalt viser minst 3 gig minne.

Lenke til kommentar

Husk at RAMen på grafikk-kortet ditt (blandt annet) trekker fra den totale mengden systemet ditt kan bruke.

Jeg har eksempelvis 2 stk 8800GTX i SLI med 2x768MB RAM. Altså kan jeg ikke få mer enn maks litt under 2,5gig systemminne.

Mange glemmer akkurat dette med skjermkort-minnet, og skjermkort har jo såpass mye RAM i disse dager at det er en betydelig del av det osm kan alokeres ved midnre du bruker 64-bit system.

-Stigma

Lenke til kommentar
Husk at RAMen på grafikk-kortet ditt (blandt annet) trekker fra den totale mengden systemet ditt kan bruke.

Jeg har eksempelvis 2 stk 8800GTX i SLI med 2x768MB RAM. Altså kan jeg ikke få mer enn maks litt under 2,5gig systemminne.

Mange glemmer akkurat dette med skjermkort-minnet, og skjermkort har jo såpass mye RAM i disse dager at det er en betydelig del av det osm kan alokeres ved midnre du bruker 64-bit system.

-Stigma

Ja, jeg kjører også GTX i SLI, så det var vel derfor det viste så lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...