Gå til innhold

MX?

sfenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GeForce 4 MX serien er basert på nVidias GeForce 4 MX 420, 440 og 460 brikker. At disse i det hele tatt blir solgt under GeForce 4 navnet, har det vært mye diskusjon rundt, da disse brikkene i bunn og grunn ikke er noe annet enn GeForce 2 brikker i ny innpakning... (De har altså kun støtte for DX7 i hardware.) Hvis du skal kjøpe et budsjettkort, så sats heller på ATIs Radeon 900 serei (som har støtte for DX8 i hardware.)

Lenke til kommentar
GeForce 4 MX serien er basert på nVidias GeForce 4 MX 420, 440 og 460 brikker. At disse i det hele tatt blir solgt under GeForce 4 navnet, har det vært mye diskusjon rundt, da disse brikkene i bunn og grunn ikke er noe annet enn GeForce 2 brikker i ny innpakning... (De har altså kun støtte for DX7 i hardware.) Hvis du skal kjøpe et budsjettkort, så sats heller på ATIs Radeon 900 serei (som har støtte for DX8 i hardware.)

Les før du svarer! Han sa at det ikke hadde noe sammenheng med nVidia sine MX kort... :evil:

Lenke til kommentar

mad_arab og [urban]: Hehe... Beklager virkelig. Skal ta meg bedre tid til å lese posten neste gang, ja. Tar all kritikk til meg, untatt påstanden om at jeg har noe imot nVidias MX serie og prøver å spre dette til hele verden... Har selv hatt et GF2MX kort i sin tid., og det funket meget fint til sitt bruk, det!

mad_arab har helt rett når han sier at mange skjerkort har tatt bruk av SGRAM, så dette er desverre ikke noe sterkt spor.

3Dlabs har utviklet en brikke kalt "Glint MX" men dette er workstation-rettet, og firmalogoen står på brikken (på de bildene jeg har sett, ihvertfall). Flere produsenter har produsert kort basert på denne brikken bl.a. Elsa og AccelPRO. Ellers vet jeg heller ikke om andre "MX-brikker" forruten de som allerede er nevnt.

Beklager igjen at jeg var for sløv da jeg skrev mitt første innleg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...