Kamande Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei Skal innstallere en trådløs router da jeg har kjøpt en ny laptop. Har kjøpt en Netgear G 54 WGR614. Jeg har lest gjennom info cd, n og lurer på følgende: Dette er noe jeg aldri har gjort før så jeg er helt grønn, i dag er jeg koblet til nettet via en gammel stasjonær pc og en bredbåndlinje fra canal digital på ca 150 kbps hver vei. Det jeg lurer på er skal routeren instaleres med den gamle PC-en i den forbindelsen som er nå før jeg prøver å logge på med den nye PC-en? Er det det enkleste? Og hvor finner jeg ip adressen, vertserveren til abonementet? Jeg har søkt gjennom alle tilkoblingene som er opprettet på PC-en jeg har på nettet men jeg finner ingen ting, alt er tomt, må jeg kontakte leverandør her? (canal digital)hadde vert fint med noen gode råd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Problemet med CD er at ipadressen er leaset ut til det nettverkskortet som fungerte mot internett sist. Ta ut nettverkskabelen fra modemet og koble den til WAN på router. Slå av modemet i 1 minutt og logg deg inn på routeren. (192.168.0.1 eller 192.168.1.1) Sjekk at WAN (internettporten) står i DHCP - hent adresse automatisk. Åpne ett nytt vindu i nettleser og se om du har tilgang til www. Har du ikke tilgang så se om du finner "Use Computer MAC address" i routeren. Lenke til kommentar
Kamande Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Problemet med CD er at ipadressen er leaset ut til det nettverkskortet som fungerte mot internett sist.Ta ut nettverkskabelen fra modemet og koble den til WAN på router. Slå av modemet i 1 minutt og logg deg inn på routeren. (192.168.0.1 eller 192.168.1.1) Sjekk at WAN (internettporten) står i DHCP - hent adresse automatisk. Åpne ett nytt vindu i nettleser og se om du har tilgang til www. Har du ikke tilgang så se om du finner "Use Computer MAC address" i routeren. Hei Jeg blir spurt om IP adresse og nettmaske og server adresse er det riktig? Jeg kom rett inn i instalasjons wizarden når jeg åpnet nettleseren Lenke til kommentar
Kamande Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hei Jeg har funnet ip adressen og servernavnet med hjelp av linkene dine så da får jeg gjøre et forsøk til, vi får håpe det går greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå