Dusk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jepp! I fotobutikker blir du forsøkt lurt trill rundt på mye mer sofistikerte måter og med mye finere ord. Fotovideoselger: Denne Sigma 17-70 til bare 1000 kroner ekstra kjører bulldozer over Nikons 18-70. Helt Sykt, men 17.70 koster jo nesten like mye som nikon sin så det er jo et bra objektiv begge to. Heller mere til Sigma sin siden den er bedre på lys styrke. Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ikke bra selger det der. Vi får håpe det bare er en råtten potet i bingen Jeg har både Samsung S630 og Canon Ixus 950. Må si at i de fleste situasjon så tar S630 like bra bilder som 950. Når det gjelder kvalitetsinntrykk, responstid (oppstart, bilde til bilde, blitz), bilder ved bruk av digital zoom og videokvalitet er 950 bedre (men ikke kr 1500 bedre). Nå er jo ikke akkurat 950 noe spesielt bedre kamra en f.eks samsungen og Nikon L12 osv 950 blir også banket soleklart av Fujifilm F40. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ikke bra selger det der. Vi får håpe det bare er en råtten potet i bingen Jeg har både Samsung S630 og Canon Ixus 950. Må si at i de fleste situasjon så tar S630 like bra bilder som 950. Når det gjelder kvalitetsinntrykk, responstid (oppstart, bilde til bilde, blitz), bilder ved bruk av digital zoom og videokvalitet er 950 bedre (men ikke kr 1500 bedre). Nå er jo ikke akkurat 950 noe spesielt bedre kamra en f.eks samsungen og Nikon L12 osv 950 blir også banket soleklart av Fujifilm F40. Helt korrekt, jeg har Fujifilm F40 også men på turer ender jeg gjerne med 950 siden jeg vil ha mulighet for bra videoklipp også. Ixus 75 er heller ikke noe spesielt bedre enn S-630... På bildekvalitet vil jeg kanskje gå så langt å si at S-630 er bedre. Dermed blir ikke uttalelsen fra expert så ille som noen vil ha det til... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ixus 75 er heller ikke noe spesielt bedre enn S-630... På bildekvalitet vil jeg kanskje gå så langt å si at S-630 er bedre. Dermed blir ikke uttalelsen fra expert så ille som noen vil ha det til... Det det reageres på, er vel heller grunnlaget for påstanden. Nemlig at de var like bra utelukkende på grunn av at de hadde samme antall megapiksler. Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ixus 75 er heller ikke noe spesielt bedre enn S-630... På bildekvalitet vil jeg kanskje gå så langt å si at S-630 er bedre. Dermed blir ikke uttalelsen fra expert så ille som noen vil ha det til... Det det reageres på, er vel heller grunnlaget for påstanden. Nemlig at de var like bra utelukkende på grunn av at de hadde samme antall megapiksler. Problemene, er nok udugelige med arbeidere å dårlig opplæring. Dessverre så ser en det alt for ofte. Der har mange mye å jobbe med. Problemene blir også bare større og større, da vi må begynne å inportere polaker, grunnet at det ikke er mulig å få tak i skikkelige folk til å jobbe. Det har skjedd veldig mye de siste 10 årene i Norge. Før kunne man ha ungdomer i arbe fra skolen og de sto på og jobbet. Det første ungdommer fra skolen spør om når de kommer til en arb plass er når det er pause og når jobben er ferdig. Selv har jeg nå gitt opp å ha ungdom i arbe. de siste 10 åra har jeg fått 2-3 brukbare potensiele arbeidere. av kanskje 20-30 ungdom og det er trøbel. Tipper slike utalelser vi har som her er noe vi må leve med fremover. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Herrejesus for ett utsagn. Du burde i alle fall informert selger om at han eller hun trengte å lese seg opp litt på kamera/foto for å ikke fremstå som en seriøst stor tulling og bli uthengt på Norges nest største forum Lenke til kommentar
goffen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jaggu er de det. http://www.digit.no/wip4/fotovideo_begjaer...d.epl?id=154036 Hvem blir ny Sigma importør tro ? Da er vi jaggu mange med Sigma objektiver uten garanti gitt... Goffen Endret 11. februar 2008 av goffen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva ? Er de konk ? Websiden funker da ennå ?Du kan lese mer her:http://www.akam.no/artikler/fotovideo_konkurs/48321 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Herrejesus for ett utsagn. Du burde i alle fall informert selger om at han eller hun trengte å lese seg opp litt på kamera/foto for å ikke fremstå som en seriøst stor tulling og bli uthengt på Norges nest største forum Nest størst? Hvilket er størst? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 VG.no forumet er vel størst? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Okay. Visste ikke at de hadde et forum engang.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Expert her i Drammen skal forøvrig ha 11995,- for et Canon EOS 30D kamerahus... Men elkjip er ikke helt bort de heller når selgeren påstår at alle kompaktkamera er vanntette ned til 1,5 meter... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Men elkjip er ikke helt bort de heller når selgeren påstår at alle kompaktkamera er vanntette ned til 1,5 meter... God mulighet til å teste ut det i såfall... for man kan jo bare klage om kameraet slutter å funke og få et nytt Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jaggu er de det. http://www.digit.no/wip4/fotovideo_begjaer...d.epl?id=154036 Hvem blir ny Sigma importør tro ? Da er vi jaggu mange med Sigma objektiver uten garanti gitt... Goffen Er jo ikke noe problem det har du kvitering, så sender Elite Foto butikker, og andre aktører linsa de inn til Camera og Videoteknikk. Samt så er også Elite foto Importør av Sigma så er jo ikke noe problem. No problemo Camera får da dekt reprasjonen fra Sigma. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Samt så er også Elite foto Importør av Sigma så er jo ikke noe problem.Er ikke sikkert de vil dekke reklamasjoner på optikk importert av FotoVideo. Elitefoto har såvidt meg bekjent importert Sigma lenger enn Fotovideo (Roar Sandvik drev visstnok en stor Elitefoto-butikk før), og forstår dem godt om de ikke vil ta på seg reklamasjoner for "gråimport" som du godt kan kalle det. Nikon og Canon Norge tar ikke automatisk på seg reklamasjoner til gråimporterte produkter de heller, selv om det er store aktører som står bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå