Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blinker som når man endrer oppløsning

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid måttet klare meg bare med laptopen fordi den stasjonære har vært så kødden.

Her er problemene:

1) Dere veit sånn blinking som kommer når man endrer oppløsning? Skjermen blir svart i et sekund, også kommer bildet tilbake igjen? Maskina mi gjør sånn av seg sjøl, og jeg aner ikke hvorfor. Ene gangen her ble den bare stående og blinke, og endte med at jeg bare måtte slå av maskina.

Edit: merker faktisk forskjell når jeg skrudde ned fra 85 til 75 hz.. Merkelig. Defekt skjermkort?

2) Jeg starter windows som vanlig, men det bruker sykt lang tid. Er jo ikke SÅ viktig akkurat det, jeg har jo god tid, men problemet kommer når også ferdigbootet windows er treig; jeg trykker start men startmenyen kommer ikke opp like umiddelbart som den har gjort. Videre, når jeg trykker feks min datamaskin, ja da dere, da reagerer den ikke i det heletatt. Jeg kan heller ikke merke ikoner med å trykke på dem, eller merke flere samtidig, fordi den der firkanten ikke kommer opp når jeg trykker ned knappen og drar musa bortover.

Jeg har litt peiling på data, ikke SYKT peiling, men littegranne. Men dette klarer jeg ikke å finne ut av. Typisk at jeg ikke ser skogen for bare trær, at det er en eller annen fillefeil jeg ikke har lagt merke til, men jeg trenger nå likevel tips til hva det kan være.

Athlon 64 2.3 ghz, 2 gig ram, 6600gt... Har satt i ny harddisk, fordi jeg trodde den gamle harddisken var grunnen til at maskina var ustabil. Hjalp ikke så fryktelig mye...

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi må vel finne ut om det er skjermen eller skjermkortet som er problemet.

dette kan henge sammen med virus og andre ting også. siden datan er blit så treig ville jeg ha kjørt virus/spy boot/regestry scan.

Liten miniguide:

1. Kjør CCleaner/

2. Kjør Spybot

3. Kjør RegCleaner (fjern alt unødvendig på oppstartslista samt en register-rens)

4. Kjør Hijackthis og post loggen her.

Endret av qpeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...