Gå til innhold

Noen vekteryrker som lønnes godt?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke på en jobb som BES-vakt på Ågotnes i Bergen. Kan være fint og lønnsomt som deltidsjobb.

 

Hva er egentlig arbeidsoppgavene dine som BES vakt ? Er det tungt fysisk arbeid ?

 

Eller går du bare rundt på arbeidsplassen og kontrollerer at alt går riktig for seg.

 

På forhånd takk for svar. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å søke på en jobb som BES-vakt på Ågotnes i Bergen. Kan være fint og lønnsomt som deltidsjobb.

 

Hva er egentlig arbeidsoppgavene dine som BES vakt ? Er det tungt fysisk arbeid ?

 

Eller går du bare rundt på arbeidsplassen og kontrollerer at alt går riktig for seg.

 

På forhånd takk for svar. =)

Du gjør aldri noe som helst, verdens kjedeligste jobb.

som regel sitter du og ser på en polakk som sveiser. Det er jobben din; sitte å se på. :w00t:

 

Er dog mulig å få en del overtid med litt flaks (mot 300 timer i måneden) Og Da er det bra lønning

Lenke til kommentar

Er dog mulig å få en del overtid med litt flaks (mot 300 timer i måneden) Og Da er det bra lønning

 

300 time i mnd? Du mener vel 300 timer i året. Sist jeg sjekket kunne man jobbe 200 timer overtid i løpet av et år. Utover dette kan tillitsvalgt fra et forbund på arbeidsplassen forlenge dette til 300 timer. Mer enn dette må man søk dispansasjon hos arbeidstilsynet.

 

Btw en vanlig mnd med 21 arbeidsdager = 157,5 timer. Dvs hadde du jobbet da 21 dager med 12 timer så blir dette 252 timer. Tipper det var en liten skriveleif jeg eller så har man en arbeidsgiver som gjør at du tjener godt for å være BES vakt :p

 

*EDIT*

 

Legger ved linky til Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

Er dog mulig å få en del overtid med litt flaks (mot 300 timer i måneden) Og Da er det bra lønning

 

300 time i mnd? Du mener vel 300 timer i året. Sist jeg sjekket kunne man jobbe 200 timer overtid i løpet av et år. Utover dette kan tillitsvalgt fra et forbund på arbeidsplassen forlenge dette til 300 timer. Mer enn dette må man søk dispansasjon hos arbeidstilsynet.

 

Btw en vanlig mnd med 21 arbeidsdager = 157,5 timer. Dvs hadde du jobbet da 21 dager med 12 timer så blir dette 252 timer. Tipper det var en liten skriveleif jeg eller så har man en arbeidsgiver som gjør at du tjener godt for å være BES vakt :p

 

*EDIT*

 

Legger ved linky til Arbeidstilsynet. Arbeidstilsynet

 

Ingen skriveleif. Jeg har jobbet 287 timer på en måned som besvakt, Andre har jobbet mer en meg, det er bare 12 timers skift. Nei, man har ikke noe liv når man holder på slik, men ett par måneder slik så kan man ta seg et halvår fri og reise rundt i verden ;)

 

Er fult klar over at det ikke er lovligt, det er det dog ingen som bryr seg om. Det er jo oljerelatert, og der jobber man så mye man vil kan det virke som.

 

Du skal ha litt flaks og stå på en del for å få jobbe såpass mye da, har man egen bil så er mye gjort, og er man den som altid sier ja til jobb så blir det MYE jobb.

 

btw.. 287 timer på en måned gir ca 60 000 før skatt. :w00t:

(det er inkludert natttilleg og helgetilleg, har aldri jobbet dagtid i den jobben. Alt over 162.5 timer er 50% overtid.)

 

Vikti å legge til at slike prosjekter som gir så mye jobb ikke kommer mer enn en gang om året, og varer da ett par måneder med full intensitet..generelt sett.

Endret av 6Bravo2
Lenke til kommentar

Er fult klar over at det ikke er lovligt, det er det dog ingen som bryr seg om. Det er jo oljerelatert, og der jobber man så mye man vil kan det virke som.

 

Er sikkert kjekt å tjene såpass for å sitte som BES vakt ja :) Ser ikke problem med det jeg heller, dersom du ser vekk i fra det faktum at det ikke skjer noe galt på vakt. Dersom det skulle være et større uhell og Petroliumstilsynet kommer vankende har man store problemer. Tenkte på arbeidstilsynet sånn generelt, men i all oljevirksomhet er det Ptil som har det overordnede ansvaret. Du skal huske på at dersom man blir tatt for overdreven bruk av overtid er det arbeidstaker og ikke arbeidsgiver som blir straffet.

 

Uansett, jeg er ikke her for å lage en prek, ble bare litt fasinert og forundret når du begynte med de høye time estimatene hehe.

Lenke til kommentar

Er fult klar over at det ikke er lovligt, det er det dog ingen som bryr seg om. Det er jo oljerelatert, og der jobber man så mye man vil kan det virke som.

Du skal huske på at dersom man blir tatt for overdreven bruk av overtid er det arbeidstaker og ikke arbeidsgiver som blir straffet.

 

Uansett, jeg er ikke her for å lage en prek, ble bare litt fasinert og forundret når du begynte med de høye time estimatene hehe.

Har du kilde på det det? jeg har hørt det motsatte, det er arbeidsgiver som blir straffet. Arbeidstilsynet er arbeiderenes beskyttere, og loven om overtid er laget for å hindre at folk blir presset til å jobbe mer enn hva som sundt er..

 

Desverre er jo arbeidstilsynet nå blitt den største fienden for alle som ikke har en godt betalt 9-16 jobb, og vil jobbe litt mer for å spare opp litt penger til en reise/utdanning/bolig/u name it..

 

De høye estimatene er basert på en del flaks da, som sagt så er det lenge mellom hver slik mulighet. Og mye av året er det ikke jobb i det hele tatt. Men om man får sjangsen så kan man få mye igjenn for ett par måneder uten et liv... Noe fast jobb å bli værende i er det derimot ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...