Gå til innhold

Noen vekteryrker som lønnes godt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at en vekter som går etter tariff tjener relativt dårlig. Er det noen jobber/turnuser innenfor yrket som gir grei månedslønn? Vet det er tillegg for flyplass, resepsjon, verditransport, objektleder, områdeleder osv, men disse er ganske lave. Er det noen som har litt peiling rundt dette?

 

Nå skal jeg snakke for securitas:

 

Det er ikke noe tillegg for flyplass, resepsjon eller verditransport. er du område leder eller objektsleder, har du noen kroner ekstra.

 

en 100% ansatt i securitas(130-135 kr\t), har utbetalt ca 15.000 i mnd. Med tillegg som natt (20 kr\t) og helgedagstillegg (40 kr\t) får du som oftest nærmere 16 000 utbetalt.

 

Når det er sagt, jobber du ofte overtid med 100% fast ansettelse. Da er det 100% overtid (260 kr\t) og tar du en slik vakt, går lønnen ganske mye opp.

 

Selv har jeg ca.17 000 utbetalt, da jeg ofte jobber en ekstra vakt i mnd.

 

Om du velger å bare jobbe natt, har du nærmere 17-18 000 utbetalt, så det er nok der du har mest mulig sjangs for å tjene mye som vekter.

 

om du ikke har 100% fast ansettelse, og bare jobber etter timer, har du noe lavere lønn. (120-125 kr\t) Da er alt over 160 timer overtid, som er noe høyere enn ved fast ansettelse, som er ca 150 timer. (alt over er overtid)

 

Altså: skal du tjene noe særlig mer en disse summene, må du nok være områdesjef eller objektsleder, eller jobbe bare natt.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt virker det som natt lønner best, ja. Er ikke så sinnsykt ivrig etter å kjøre natt for å oppnå god lønn da. Har veldig lyst å jobbe innenfor dette yrket da jeg har fagbrev i det, men ønsker å gjøre noe som lønner mtp på arbeidet. F.eks en turnus. Er det mulig å få jobb på oljeplattform/skip som vekter?

Lenke til kommentar
Reklame:: 17.000 etter skatt håper jeg!! og, er det ikke nye lønnsforhandlinger i nær fremtid??

 

17000 etter skatt er da litt i overkant av hva vi kan forvente? Det vil jo tilsvare ca 300.000 årlig som er laaangt over tariff. Håper heller de klarer å forhandle opp fagbrevtillegget til de som faktisk fortjener lønna si.

Lenke til kommentar

tja, vektere ligger vel på 19.000 + i grunnlønn før skatt pr måned så da bør vel 17 være etter skatt, da selfølgelig med ekstra skift og nattevakt osv..

 

tja, vektere ligger vel på 19.000 + i grunnlønn før skatt pr måned så da bør vel 17 være etter skatt, da selfølgelig med ekstra skift og nattevakt osv..

Lenke til kommentar
tja, vektere ligger vel på 19.000 + i grunnlønn før skatt pr måned så da bør vel 17 være etter skatt, da selfølgelig med ekstra skift og nattevakt osv..

 

tja, vektere ligger vel på 19.000 + i grunnlønn før skatt pr måned så da bør vel 17 være etter skatt, da selfølgelig med ekstra skift og nattevakt osv..

 

Det var kanskje å trekke vekterlønna litt i negativ retning vel? Mobile nattvektere ligger fort rundt 25000 brutto hver måned!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

har rund 16800-17000 i mnd her med da er 1uke med natt og 1uke med kveld

 

1uke på og 1uke fri,

 

best betal er gutta i mobilen egenlig grunne arbeid mengden og timene.

 

 

Hei

lurer på hvor man kan søke til vekter på oljeplattformen i bergen? veit noen hvor mye de tjener?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nærmeste du kommer oljeplattform blir vell å jobbe på CCB basen på Ågotnes,

da via Securitas .. Der kan man jobbe som brannvakt på båter,borrerigg,boligrigg

eller man kunne det før.. Da er det prosjekt ansettelse , alt etter hvilke båter/rigger som ligger i havn

 

det er ikke noe offshore tillegg , og man jobber opptil 12timers skift

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ccb, hanøytangen, kollsnes og på mongstad har de "BES" vakter, det er bare 12 timers skift og mulighet for å jobbe opp mot 300 timer på en måned med litt flaks, da passerer du 55 tusen før skatt..

 

jobben har ingenting what so ever å gjøre med "vekter" yrket. man må ha ett eget kurs på 3 dager, (bes-vakt kurs)

 

jobben er forøvrig verdens mest kjedelige og minst givende jobb som eksisterer til dags dato. men det er mulighet til gode peng enkelte perioder.

Lenke til kommentar

Høres utrolig kjedelig ut. Med 300 timers arbeid per måned har du ikke noe annet liv enn jobb, og da vil nesten halvparten av timene være overtid, og da er ikke 50.000 brutto særlig mye. Jeg bruker støtt og stadig å se gjennom alle sikkerhetsstillinger som utlyses på nettet, og har aldri sett eller hørt om stilling som vekter på oljeplatform.

Lenke til kommentar
Jeg vet at en vekter som går etter tariff tjener relativt dårlig. Er det noen jobber/turnuser innenfor yrket som gir grei månedslønn? Vet det er tillegg for flyplass, resepsjon, verditransport, objektleder, områdeleder osv, men disse er ganske lave. Er det noen som har litt peiling rundt dette?

 

Nå skal jeg snakke for securitas:

 

Det er ikke noe tillegg for flyplass, resepsjon eller verditransport. er du område leder eller objektsleder, har du noen kroner ekstra.

 

 

 

Nå bør du lese overenskomsten din gutt! Overenskomsten er for øvrig felles for de store vaktselskapene.

 

Det er ca 1350 ekstra pr mnd for flyplass og cash handling, rundt 500 for resepsjon og latterlige 150 for mobil/omr-kontroll og senter.

 

Det er pr i dag 146,53 kr/t + de 7,19 (33,6t uke) som ble forhandlet frem nå i sommer. Dvs 21.333 kr/mnd + de 7,19.

 

Jeg har 166,xx kr/t med mine tillegg. Noe jeg syns er god lønn for en jobb ved siden av studier.

Lenke til kommentar

Høres utrolig kjedelig ut. Med 300 timers arbeid per måned har du ikke noe annet liv enn jobb, og da vil nesten halvparten av timene være overtid, og da er ikke 50.000 brutto særlig mye. Jeg bruker støtt og stadig å se gjennom alle sikkerhetsstillinger som utlyses på nettet, og har aldri sett eller hørt om stilling som vekter på oljeplatform.

 

Som eg skreiv så ER det utrolig kjedelig.. Men hvilke andre jobber finnes det som kan gi 55 000 mnd til en ufaglært?

Lenke til kommentar

Høres utrolig kjedelig ut. Med 300 timers arbeid per måned har du ikke noe annet liv enn jobb, og da vil nesten halvparten av timene være overtid, og da er ikke 50.000 brutto særlig mye. Jeg bruker støtt og stadig å se gjennom alle sikkerhetsstillinger som utlyses på nettet, og har aldri sett eller hørt om stilling som vekter på oljeplatform.

 

Som eg skreiv så ER det utrolig kjedelig.. Men hvilke andre jobber finnes det som kan gi 55 000 mnd til en ufaglært?

 

Med så mange timer kan de fleste jobber gi det. Vet ikke hvor alle har at man tjener så godt på å jobbe offshore som vekter. Jeg kjenner vektere som har jobbet på båter og Melkøya, og det er ingen av dem som tjener spesielt mye mer enn andre vektere. Det står heller ikke beskrevet i overenskomsten for vektere at slikt arbeid skal lønnes mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...