lilduff90 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei! Når jeg er på skolen må jeg bruke IE7, fordi det er det eneste nettet støtter. Derimot har jeg sett at det er mange som klarer og gå rundt denne sperren og bruker firefox. Hvordan de gjør det, aner jeg ikke. Det jeg lurer på er om det finnest et program som gjør at Firefox "lurer" nettet, slik at nettverket oppfatter det som IE7 slik at jeg kan bruke firefox. Håper på snart svar Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sleng det på en usb brikke Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du laster det ned, lagrer det på ditt område også starter du det Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du kan jo prøve å sette på "autodetect proxy server" i firefox. Ligger under nettverksinnstillingene Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Finnes det ikke en plug-in til Firefox som lar deg kjøre IE i et Firefox-vindu? (Husker ikke navnet ...) edit: her. Endret 8. februar 2008 av nebrewfoz Lenke til kommentar
lilduff90 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Du kan jo prøve å sette på "autodetect proxy server" i firefox. Ligger under nettverksinnstillingene Finner det ikke, kan du være litt mer spesifikk? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hos meg (linux, engelsk): edit - preferences - advanced - network - connection - huk av for "autodetect proxy-settings for this network" Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 *Mine innlegg* Dette må prøves på skolen. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nettverket ikke støtter firefox? Aldri hørt om. SÅ når du prøver å kjøre FF så klarer den ikke å koble til internett? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 _Viper_: Det er antagelig en proxyserver som IE finner, mens Firefox ikke finner den. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hmm ok, på alle skolenettverk jeg har vært på så har det bare vært å installere firefox så var alt greit Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Er nok en proxy-server ute og går tenker jeg. Hent innstillingene fra IE på en pc fra skolen og legg den inn i Fx når du skal bruke den der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Firefox Windows Eng: Tools -> Options -> Advanced -> Network -> Settings Freebird!... Endret 8. februar 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Opera gar ogsa. Det eneste problemet jeg har med a bruke andre nettlesere pa skolen, enn IE, er at jeg ma skrive inn brukernavn/passord hele tiden. men det er greitt nar Opera husker det for meg. Proxyscriptet blir enten funnet automatisk, eller bare er a kopiere fra IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå