SiR0 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ny versjon av suksessmobilen N95 med TV-mottak og 16 GB lagring. Les mer Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Æsj. De har tatt tastaturlayouten til N81 Huff... Katastrofe for min del Jeg hatet det på N81. Ikke bra i mine øyne til det motsatte er bevist Lenke til kommentar
Millenium Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ser jo riktig bra ut, men dvb-h er jo ubrukelig for Norge (enn så lenge ihvertfall). Men hvorfor ikke en ekte blitz på denne...føler det er det som manglet på N95 8GB. Pokker heller Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Lekkert! Kanskje det er denne som blir arvtageren til Htc s710'n min? Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Denne så ikke "proff" ut engang Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ventet egentlig på bedre oppløsning, men de prioriterte vel batteritid her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 nok en tjukk stygg nokia. herlig! hvorfor klarer de ikke lage de litt tynnere!? Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 DRITSTYGG var den, men den har jo det man kunne ville ha. Den har jo alt, og når de først har laget en, kan de lage en til - bare med annerledes design. Skritt i riktig retning for Nokia Lenke til kommentar
superswede Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dere skriver at "...A-GPS....bruker mobilnettet til å anslå posisjonen..". Dette er feil! A-GPS (Assisted GPS) hjelper en GPS ved å gi den komplett "orbit" informasjon om satelitter sån att GPS'n ikke trenger å vente på å få ned den komplette datastrømmen for hver eneste satelitt som den får data fra. Med andre ord har ikke A-GPS noen hensikt hvis det ikke finnes noen fysisk GPS å motta dataene som A-GPS gir. GSM-nett basert posisjon er noe helt annet og det trenger ikke noen GPS. Lenke til kommentar
poe Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dere skriver at "...A-GPS....bruker mobilnettet til å anslå posisjonen..".Dette er feil! A-GPS (Assisted GPS) hjelper en GPS ved å gi den komplett "orbit" informasjon om satelitter sån att GPS'n ikke trenger å vente på å få ned den komplette datastrømmen for hver eneste satelitt som den får data fra. Med andre ord har ikke A-GPS noen hensikt hvis det ikke finnes noen fysisk GPS å motta dataene som A-GPS gir. GSM-nett basert posisjon er noe helt annet og det trenger ikke noen GPS. Tja, man kan jo si det sånn, men det at A-GPS bruker mobilnettet for å kunne fastslå en posisjon, kan du vel ikke nekte for? Grunnen til at den må bruke mobilnettet, er at gps-en, som sitter i blant annet N95, er av så dårlig kvalitet at den har store problemer med å finne satellitter uten hjelp fra en ekstern server. Og når man er i utlandet, der datatrafikk prises hinsides all fornuft, vil dette være et uholdbart system. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 1. "Assisted" delen av "Assisted-GPS" kan deaktiveres, altså er datatrafikk ett ikke-problem. 2. Evner virkelig ikke Nokia å utstyre N96 med xenon-blits heller? Ufattelig. Hadde ikke forventet at N95 8GB skulle leveres uten, langt mindre en etterfølger. Det var litt skuffende. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Og når man er i utlandet, der datatrafikk prises hinsides all fornuft, vil dette være et uholdbart system. Ja for 4kb med data er jo så forferdelig dyrt... er det VIRKELIG ille vil du bruke kanskje 1 kr på å bruke GPSen i utlandet. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 nok en tjukk stygg nokia. herlig!hvorfor klarer de ikke lage de litt tynnere!? Den er tynnere enn RAZR V3x. Ikke alle bryr seg om hvor tynn telefonen er Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 en mer upresise teknologien A-GPSSom ..Bjørnar.. og superswede sier, teknologien A-GPS er egentlig bedre enn GPS. Hele tanken bak A-GPS er at man bruker en annen teknologi, CellID, til å hjelpe GPSen så at du kan få posisjonen i feks tunneler. Dessverre kaller noen selve CellID-teknologien for A-GPS sånn at folk skal forstå at det har noe med navigasjon å gjøre. MicroSD-kortplass, støtter opp til 8 GB kortDet heter vel microSDHC, og tror de skriver 8GB fordi det ikke er større kort tilgjengelig. microSDHC kan komme opp i 32GB, og om telefoner med microSDHC-støtte har software som støtter det kan den lese kort på denne størrelsen. Altså kan telefonen om noen år kunne ha tilsammen 48GB minne. Jeg tviler på at denne kommer i N9x-serien. Verken A-GPS, mobil-TV, stort internminne, stor skjerm, HSPDA eller høy videooppløsning er nytt i N-serien, så dette blir nok N83 eller N85 (Nokia liker ikke tallet 4). Lenke til kommentar
Sterri08 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 De kunne vell ikke lagd den litt styggere? haha, bra med specs, men faen, N81 design uten noe blitz. Jaja, lykke til med såre fingre sier jeg. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 huff denne likte jeg ikke. ser jo ut som n81 8gb bare enda større. Så liksom litt billig ut også. Hadde nok gått for en n95 8gb selv om n96 hadde vært på markedet da jeg kjøpte n95.. Nettopp fordi n95 8gb ser bedre ut og er fysisk mindre i størrelse, samt at skjermen er lik. 16 gb pluss minnekort støtte har jeg heller ikke bruk for.. 8gb holder lenge for min del. det var heller ikke de store forbedringene syns jeg.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det som skuffer meg mest er at det er LED blits, og ikke xenon blits. Har N82 nå, veldig forvendt med skikkelig blitz.. så de bør hoste opp noe skikkelig der før telefonen kommer på markedet mener nå jeg. Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Men hvorfor ikke en ekte blitz på denne...føler det er det som manglet på N95 8GB. Pokker heller Det er uten tvil så det skal være noen salgsargument igjen for N82, selv om det er en billigere modell. Denne så ikke "proff" ut engang Helt enig. N81/N96-designet appellerer overhodet ikke til meg, lest mange andre som er enige. Jeg tviler på at denne kommer i N9x-serien. Verken A-GPS, mobil-TV, stort internminne, stor skjerm, HSPDA eller høy videooppløsning er nytt i N-serien, så dette blir nok N83 eller N85 (Nokia liker ikke tallet 4). Det er ingen tvil om at denne vil hete N96. Nokia.de hadde altså lagt ut produktsiden i går, og mange lenker er fortsatt aktive. Pluss det at det står N96 på den, da.. Men jeg ser uansett poenget ditt, alle i N9x serien tidligere har hatt noe nytt enten i form eller funksjon. Dette var dog før N9x-serien fikk en virkelig hit (N95), og nå kan de ikke risikere at folk ikke tror den er flaggskipet kun fordi den ikke heter N9x, derfor ble denne N96. Men joa, du kan jo si stort internminne + minnekort er noe nytt Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Idag har jo ikke N9x serien noe flaggskip da.. Den tittelen har nå N82 vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Chivas610 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jøss, er det bare meg som synes denne ser bra ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg