discostu Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 En liten oppdatering, har nå prøvd med startkabler uten hell. Samme resultat. Så da er det nok ikke batteriet det er noe galt med ;( Lenke til kommentar
hardrocxsludge Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Da er det en enkel ting til du kan sjekke.. hvis du tar av plugghettene og skrur ut en plugg så ser du om den er svart eller våt på tuppen.. hvis den er svart tyder dette på dårlig forbrenning da finner du bare en stålbørste tar ut alle pluggene og pusser den ren.. hvis den er bløt så har du pumpet for mye på gassen når du har prøvd og få start på bilen, da tar du ut alle pluggene og brenner av bensinen med lighter. hvis de var våte så prøv og start bilen uten å gi gass når du har brent de rene og satt dem på plass. BARE pass på når du setter i pluggene så må du skru de inn for hånd til du ikke klarer og skru mer også stramme til med verktøy, og sørg for at du ikke blander pluggledningene når du setter de på plass for da starter den hvertfall ikke .. grunnen til at du skal bruke fingrene først er så du ikke skrur i stykker gjengene på motorblokken din da det vil bli dyrt og reparere. Endret 8. februar 2008 av hardrocxsludge Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Da er det en enkel ting til du kan sjekke.. hvis du tar av plugghettene og skrur ut en plugg så ser du om den er svart eller våt på tuppen.. hvis den er svart tyder dette på dårlig forbrenning da finner du bare en stålbørste tar ut alle pluggene og pusser den ren.. hvis den er bløt så har du pumpet for mye på gassen når du har prøvd og få start på bilen, da tar du ut alle pluggene og brenner av bensinen med lighter. hvis de var våte så prøv og start bilen uten å gi gass når du har brent de rene og satt dem på plass. BARE pass på når du setter i pluggene så må du skru de inn for hånd til du ikke klarer og skru mer også stramme til med verktøy, og sørg for at du ikke blander pluggledningene når du setter de på plass for da starter den hvertfall ikke .. grunnen til at du skal bruke fingrene først er så du ikke skrur i stykker gjengene på motorblokken din da det vil bli dyrt og reparere. Får prøve ut dette når jeg får tid Er litt rart hvis pluggene er våte da jeg aldri gasser når jeg starter bilen. Eneste jeg gjør er å holde bremsen inne av vane og starter. Lenke til kommentar
hardrocxsludge Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 hvis du ikke gasser når du starter er dem nok ikke våte.. men kan hende det er blitt svarte på grunn av dårlig forbrenning.. har du lagt merke til at den fjusker litt? Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 husk å ta riktig med + og - da så du ikke får en gnist.. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Oj so mangen som pratte som om dei hadde peiling her da. Skal ikkje utrope meg som geni, men eg meinar som dei andre: Anten har du ikkje gnist eller så er ikkje bensintilførselen i orden. Har du fått sjekka om pluggane var blaute? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har ikke sjekka pluggene, men har nå fått start på bilen igjen. Og den virker som før. Var rotoren som var skitten/fikk ikke kontakt. Pussa litt på den og fjerna skitt og nå starter den med engang. Takk for alle innspill og tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå