edderkoppen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hei. Skal lage en signatur, men har lyst til å lage sånna små striper som grå på skrå nedover i siggen, men jeg vet ikke hvordan man får det til i adobe Se på denne, øverst til høyre er det sånna små striper som går nedover hele signaturen. Man ser dem kanskje ikke så godt, men håper dere vet hva jeg mener. Noen som kan si hvordan dette gjøres? Takk på forhånd Endret 8. februar 2008 av edderkoppen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Bare for å nevne det: Du har postet i feil kategori. Problemstillingen din kan enkelt og raskt løses ved å legge til et mønster (pattern som det kalles). Først må du lage et lite bilde som inneholder den skrå linjen (det vil gjentas), så må du definere mønsteret. Hvis du ikke har gjort dette før, anbefaler jeg at du søker på Google så finner du garantert en passende tutorial. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skreiv dette i ein annan tråd for ei stund sidan: Meiner du slik som desse: Du lager dei på denne måten: 1. Lag eit nytt dokument som er 3x3 pixlar med transparent bakgrunn. 2. Bruk blyanten med storleik 1 pixel; og fyll i dei tre pixlane i diagonalen. (T.d. den lengst til høgre på øvste rad, den midt i på midterste rad og den til venstre på nederste rad). Det vil sjå slik ut ved maks zoom: 3. Trykk Ctrl + A og velg Edit --> Define pattern. Når du har gjort dette, lag eit nytt lag over biletet du vil ha dei på. Velg so malingbøtta og Pattern frå verktøylinja øvst. Vel mønsteret du nettop laga, og fyll i det nye laget. Til slutt, set ned opacity for laget til ca. 25%: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå