Raidenball Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Microsoft og Sony må nok bare leve side ved side. Ingen kommer til å "dø" eller "tape". Selv om Microsoft har bæsja skikkelig på leggen ved å bruke dvd som lagrings medium. Spill er allerede på 4 dvd plater nå, mens Sony da bruker Blu-Ray... Jeg er sikker på at mange er glad for at de kan kjøpe en billig konsoll også og likevel få de samme spillene, ofte i bedre utgaver også. Og vi ser jo mer og mer at PS3 spill trenger å installeres så da kan jo lure på hva er poenget med Blu-ray ? Hva er vitsen med all plassen når det må legges på harddisken uansett? Blu-ray er ikke annet enn et fordyrende medium som kun spesielt film interesserte bryr seg om. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg vil også ta med at det er sannsynlig stor fare for at PS3 vil selge veldig bra, ene og alene når Gran Turismo 5 kommer. Gran Turismo (1) solgte 10,5 millioner kopier til PS1 og Gran Turismo 3 solgte 14.87 millioner kopier til PS2. Her vil nok mange anskaffe seg PS3 den dagen GT5 blir sluppet. Jeg husker at det var enormt mange som bare måtte ha PS2 pga Gran Turismo 3 i sine dager. Meg selv inkludert. Og GT4 solgte bare halvparten av det GT3 gjorde. Så det er ingen garanti for at GT5 vil selge like bra som de tidligere spillene. Det har også fått mer konkurranse fra Forza blant annet som sim entusiaster ser ut til å foretrekke siden det er mer realistisk. GT5 prologue tok jo ikke akkurat av i Japan så ingenting er sikkert. På samme måte som GT2 ikke nådde GT1 til knærne, gjorde GT4 det heller ikke i forhold til GT3. Årsaken til dette, tror jeg, er at GT2 og GT4 tilføyer ikke så mye til sine respektive forgjengere. Det ser ut som det er det første GT til hver sin respektive konsoll som virkelig selger. Dette tror jeg også vil skje med GT5. Tiden vil vise. OT: Forza er en billig erstattning i forhold til Gran Turismo. Lenke til kommentar
Phantomwar Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Microsoft og Sony må nok bare leve side ved side. Ingen kommer til å "dø" eller "tape". Selv om Microsoft har bæsja skikkelig på leggen ved å bruke dvd som lagrings medium. Spill er allerede på 4 dvd plater nå, mens Sony da bruker Blu-Ray... Jeg er sikker på at mange er glad for at de kan kjøpe en billig konsoll også og likevel få de samme spillene, ofte i bedre utgaver også. Og vi ser jo mer og mer at PS3 spill trenger å installeres så da kan jo lure på hva er poenget med Blu-ray ? Hva er vitsen med all plassen når det må legges på harddisken uansett? Blu-ray er ikke annet enn et fordyrende medium som kun spesielt film interesserte bryr seg om. Er stort sett kun en liten del av all dataen på en PS3 blu-ray plate som innstaleres på harddisken... Blu-ray er ikke ett fordyrende medium, men det er Next-gen. Se f.eks på produsentene av det nye Metal Gear Solid og ett par andre nye spill som kommer. De må bruke blu-ray for å få plass til alt på en plate. Next-gen spill handler bla. om å kombinere spill med film i høy kvalitet og slikt tar plass.... Endret 22. februar 2008 av Phantomwar Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 De MÅ ikke bruke blu-ray, men utnytter det selvsagt når de har muligheten til det. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hva er vitsen med all plassen når det må legges på harddisken uansett? Det er vel ingen tvil om at de siste harddiskspillene fra Capcom har vært kjipe snarveier for å få produktet ut kjapt og velfungerende på flere konsoller. Den ekstra kapasiteten kan benyttes enten ved at man laster innholdet på vanlig vis, at man benytter mer plass til filmsnutter, eller om man streamer spillinnhold fra disken (med kun caching på harddisk). De MÅ ikke bruke blu-ray, men utnytter det selvsagt når de har muligheten til det. Jo, det må de. Sony har faktisk sperret for muligheten til å slippe spill på DVDer. Antakeligvis for å forenkle (kun en disktype), og for å pushe Blu-ray-formatet. Endret 22. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nå må du gjerne bestemme deg Bear. Hadde de 120 døyt å si, altså ingenting, eller ingen større effekt? Som jeg sa, det har sikkert sitt å si men tviler på at det har noen stor grad å si for det totale salget, dette kom frem av begge postene mine. Og om argumenteringen for merketilhørlighet skulle gjelde skulle Nintendo vært markedes konstante leder ettersom den var markedsleder tilbake i NES tidene. Playstation tok dette vekk fra Nintendo. Så det er klart bevist at ting forandrer seg og det kan det likesågodt gjøre i denne sammenhengen og. Playstation er ikke fritatt og unik på markedet. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 De MÅ ikke bruke blu-ray, men utnytter det selvsagt når de har muligheten til det. Jo, det må de. Sony har faktisk sperret for muligheten til å slippe spill på DVDer. Antakeligvis for å forenkle (kun en disktype), og for å pushe Blu-ray-formatet. Tenkte på plassen jeg da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nå må du gjerne bestemme deg Bear. Hadde de 120 døyt å si, altså ingenting, eller ingen større effekt? Som jeg sa, det har sikkert sitt å si men tviler på at det har noen stor grad å si for det totale salget, dette kom frem av begge postene mine. Og om argumenteringen for merketilhørlighet skulle gjelde skulle Nintendo vært markedes konstante leder ettersom den var markedsleder tilbake i NES tidene. Playstation tok dette vekk fra Nintendo. Så det er klart bevist at ting forandrer seg og det kan det likesågodt gjøre i denne sammenhengen og. Playstation er ikke fritatt og unik på markedet. Hehe, mye hopping fram og tilbake her, først har det ingenting å si, og så har det ingen større effekt, og så argumenterer du for at det ikke har alt å si Essensen er uansett at det har mer en ingenting, og mindre enn alt å si. Sony drar fordeler av PS2, men det kan såklart diskuteres hvor mye, vi kan rygt utelukke de to ytterpunktene ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Raidenball Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg vil også ta med at det er sannsynlig stor fare for at PS3 vil selge veldig bra, ene og alene når Gran Turismo 5 kommer. Gran Turismo (1) solgte 10,5 millioner kopier til PS1 og Gran Turismo 3 solgte 14.87 millioner kopier til PS2. Her vil nok mange anskaffe seg PS3 den dagen GT5 blir sluppet. Jeg husker at det var enormt mange som bare måtte ha PS2 pga Gran Turismo 3 i sine dager. Meg selv inkludert. Og GT4 solgte bare halvparten av det GT3 gjorde. Så det er ingen garanti for at GT5 vil selge like bra som de tidligere spillene. Det har også fått mer konkurranse fra Forza blant annet som sim entusiaster ser ut til å foretrekke siden det er mer realistisk. GT5 prologue tok jo ikke akkurat av i Japan så ingenting er sikkert. På samme måte som GT2 ikke nådde GT1 til knærne, gjorde GT4 det heller ikke i forhold til GT3. Årsaken til dette, tror jeg, er at GT2 og GT4 tilføyer ikke så mye til sine respektive forgjengere. Det ser ut som det er det første GT til hver sin respektive konsoll som virkelig selger. Dette tror jeg også vil skje med GT5. Tiden vil vise. OT: Forza er en billig erstattning i forhold til Gran Turismo. Så hvorfor fikk Forza bedre kritikk enn GT4? Det du sier om Forza viser bare hvor lite du vet om spillet eller rett og slett bare hvor sneversynt du er. Endret 22. februar 2008 av Raidenball Lenke til kommentar
Raidenball Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Microsoft og Sony må nok bare leve side ved side. Ingen kommer til å "dø" eller "tape". Selv om Microsoft har bæsja skikkelig på leggen ved å bruke dvd som lagrings medium. Spill er allerede på 4 dvd plater nå, mens Sony da bruker Blu-Ray... Jeg er sikker på at mange er glad for at de kan kjøpe en billig konsoll også og likevel få de samme spillene, ofte i bedre utgaver også. Og vi ser jo mer og mer at PS3 spill trenger å installeres så da kan jo lure på hva er poenget med Blu-ray ? Hva er vitsen med all plassen når det må legges på harddisken uansett? Blu-ray er ikke annet enn et fordyrende medium som kun spesielt film interesserte bryr seg om. Er stort sett kun en liten del av all dataen på en PS3 blu-ray plate som innstaleres på harddisken... Blu-ray er ikke ett fordyrende medium, men det er Next-gen. Se f.eks på produsentene av det nye Metal Gear Solid og ett par andre nye spill som kommer. De må bruke blu-ray for å få plass til alt på en plate. Next-gen spill handler bla. om å kombinere spill med film i høy kvalitet og slikt tar plass.... Er 5-6 gigabyte så lite da? Tar jo 25 minutter å installere. Og for alt vi vet så er dette bare begynnelsen. Snart er det kanskje 10+ gigabyte installasjoner. Og hvorfor skulle ikke MGS4 fungere like bra uten Blu-ray? Spillet ville vært akkurat det samme om det var på en Blu-ray plate eller 2 dvd plater. Og jo Blu-ray er selvsagt fordyrende. Hvis ikke ville ikke PS3 kostet mer enn 360. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) quote name='Raidenball' post='10621571' date='22/02-2008 : 14:55']Så hvorfor fikk Forza bedre kritikk enn GT4? Det du sier om Forza viser bare hvor lite du vet om spillet eller rett og slett bare hvor sneversynt du er. Hjelper fint lite at Forza fikk 0,3 mer en GT4. La oss se på salgstall. Da GT3 er den versjonen som virklig teller til sin konsoll PS2 (gt4 var bare litt flere biler og baner). GT3 solgte over 14 millioner kopier. Forza solgte noe over 1 million til XBOX. Uten tvil er er Gran Turisme et fenomen innen bilspill, noe Forza aldri kommer til å bli. Bare prøv å motbevis meg om dette faktum. Gran Turismo er en kjøresimulator av høy teknisk klasse, der realisme er satt i fokus, både når det kommer til kjøreegenskaper og hva som er fysisk mulig å få tak i til en gitt bil når det kommer til motordeler og ekstriøre deler. Ikke minst ser GT5P mye bedre ut en Forza 2 gjør. Endret 22. februar 2008 av langtongting Lenke til kommentar
Raidenball Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 quote name='Raidenball' post='10621571' date='22/02-2008 : 14:55']Så hvorfor fikk Forza bedre kritikk enn GT4? Det du sier om Forza viser bare hvor lite du vet om spillet eller rett og slett bare hvor sneversynt du er. Hjelper fint lite at Forza fikk 0,3 mer en GT4. La oss se på salgstall. Da GT3 er den versjonen som virklig teller til sin konsoll PS2 (gt4 var bare litt flere biler og baner). GT3 solgte over 14 millioner kopier. Forza solgte noe over 1 million til XBOX. Uten tvil er er Gran Turisme et fenomen innen bilspill, noe Forza aldri kommer til å bli. Bare prøv å motbevis meg om dette faktum. Gran Turismo er en kjøresimulator av høy teknisk klasse, der realisme er satt i fokus. åde nnår det kommer til kjøreegenskaper og hva som er fysisk mulig å få tak i til en gitt bil når det kommer til motordeler og ekstriøre deler. Ikke minst ser GT5P mye bedre ut en Forza 2 gjør. Vet du at Forza 2 har allerede solgt nesten 4 millioner? Det er ikke så verst det med tanke på at 360 er død i Japan og har bare 2 regioner å selge til i praksis. Det er allerede nesten halvparten av hva GT4 solgte og det på 100 millioner mindre userbase. Og når ble plutselig salg det riktige barometert på kvalitet? Er Toca spillene elendig fordi de ikke solgte all verden? Uansett gidder jeg ikke diskutere dette med deg, du vet åpenbart ingenting om Forza. Forza er faktisk et godt stykke foran noe GT spill hittil når det kommer til realisme, skademodell og hva man kan gjøre med bilene både internt og særlig eksternt. Lenke til kommentar
kremkatten Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er helt feil, når vi snakker realisme (fysikk på bilene og kjøreegenskaper) trumfer Gran Turismo serien. Skademodell eller ikke, det er selve fysikken og egenskapene på bilene som veier tyngst. Hvis forza skulle tatt den såkalte skademodellen til det maksimale, ville egenskapene på bilen bli forringet etterhvert som skadene oppstår. Slik er det ikke. Nei, skademodellen er kun av kosmetisk natur og er derfor, IMO, overfladisk. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er selvfølgelig opp til hver hva en syns, men jeg syns ikke at GT4 kan overgå Forza når det gjelder kjørefølelse og, alle valgene du kan gjøre på bilen for å forandre oppførselen til den. Nå ar jeg bare spilt GT 3 og den demoen på ps3, men jeg tror fortsatt at det er slik. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er helt feil, når vi snakker realisme (fysikk på bilene og kjøreegenskaper) trumfer Gran Turismo serien. Skademodell eller ikke, det er selve fysikken og egenskapene på bilene som veier tyngst. Hvis forza skulle tatt den såkalte skademodellen til det maksimale, ville egenskapene på bilen bli forringet etterhvert som skadene oppstår. Slik er det ikke. Nei, skademodellen er kun av kosmetisk natur og er derfor, IMO, overfladisk. Nå har jeg ikke spilt forza 2, men såvidt jeg vet så blir egenskapene på bilen forringet etterhvert som man skader bilen. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Slik er det ikke. Nei, skademodellen er kun av kosmetisk natur og er derfor, IMO, overfladisk. Feil. Skademodellen er ikke bare av kosmetisk av natur. Kanskje du burde prøve spillet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Skademodellen i Forza 2 er ikke bare kosmetisk nei, om bilen ser ut som et vrak ja da kjører den som et vrak og. Om du, etter en ublidt møte med betongveggen, trykker D-pad venstre, så ser du at bilen tydelig er skadet og det påvirker mye på bilen. Har prestert å smelle bilen såpass presis og kraftig at driv verket har blitt ødelagt og bilen har stått i ro. GT4 mot Forza 2 i realisme er en klar vinner, Forza 2. Og jeg har begge. Lenke til kommentar
kremkatten Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Uffdah, en liten brøler fra min side det ja. Tro jeg må ha forvekslet med PGR eller no :S ? men fortsatt, GT se slående bra ut og har skummelt virkelighetstro handling på bilene. Er jo mange førere som øver seg på nye baner i dette spillet, det sier jo litt. Grafikken er heller ikke så værst Sry for OT. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Er nok bilspillet med best grafikk ja. Endret 22. februar 2008 av gormers Lenke til kommentar
Raidenball Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Uffdah, en liten brøler fra min side det ja. Tro jeg må ha forvekslet med PGR eller no :S ? men fortsatt, GT se slående bra ut og har skummelt virkelighetstro handling på bilene. Er jo mange førere som øver seg på nye baner i dette spillet, det sier jo litt. Grafikken er heller ikke så værst Sry for OT. Og det har ikke Forza eller? Du har jo tydeligvis ikke spilt spillet engang... Og førere som øver seg ja. Førere som jobber tett med Sony kanskje og som får penger for å si slikt. Her har vi noen racing førere som spiller forza 2 gitt. Hva så? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå