ATWindsor Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Konsollene er forskjellig, og det koster utvikling å levere til forskjellige konsoller, dermed er poenget at om det lønner seg å utvikle til en annen konsoll i tillegg til den første, kan det like gjerne lønne seg å utvikle til PC. Du får sende dem et brev og forklare det til dem. Det er nok en grunn til at det er andre veien utviklingen går. Og de mest notoriske multiplattformutviklerne er store selskaper som EA, og hva annet enn penger er det vel de er opptatte av? PC-spill har stort sett solgt omtrent det samme som en "middels konsoll", dvs de som selger mest selger mer enn PC, de som selger minst selger mindre enn PC. Jeg sitter ikke med det samme inntrykket. Har du noen kilder/statistikk du baserer dette på? Hmm, jeg er ikke helt med? EA er da relativt flinke til å lansere spillene til PC også? Poenget er at skal du først gjøre noe multiplattform, så er det en like god investering å utvikle en versjon til PC som til en "tilfeldig" konsoll. Skal se om jeg får gravd opp noen kilder litt senere i kveld. Minn meg på det om jeg glemmer det. AtW Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hmm, jeg er ikke helt med? EA er da relativt flinke til å lansere spillene til PC også? Poenget er at skal du først gjøre noe multiplattform, så er det en like god investering å utvikle en versjon til PC som til en "tilfeldig" konsoll. Joda, så lenge spillet selger godt nok, så er det nok en god investering. Jeg bare tror fokuset kommer til å forbli på konsollene så lenge de selger best. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hmm, jeg er ikke helt med? EA er da relativt flinke til å lansere spillene til PC også? Poenget er at skal du først gjøre noe multiplattform, så er det en like god investering å utvikle en versjon til PC som til en "tilfeldig" konsoll. Joda, så lenge spillet selger godt nok, så er det nok en god investering. Jeg bare tror fokuset kommer til å forbli på konsollene så lenge de selger best. Mitt inntrykk er at når man først går for mulitplattform, så er det like gjerne at PC er en av plattformene, som at feks PS3 er en av plattformene (for å ta en tilfeldig konsoll), litt avhengig av sjanger. AtW Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Mitt inntrykk er at når man først går for mulitplattform, så er det like gjerne at PC er en av plattformene, som at feks PS3 er en av plattformene (for å ta en tilfeldig konsoll), litt avhengig av sjanger. Ja, om det skal utvikles for 360 er ikke veien over til PC så lang. Lenke til kommentar
FIF Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) 360 leder med 8-9 millioner på verdensbasis enda. MS har kun satt ned prisen med 30-50$ i Amerika på over 2 år. 360 er den konsollen som har hatt launch prisen sin lengst noensinne. Ja, lengre enn PS2 hadde. Sony derimot har jo nesten halvert prisene verden over allerede. Og slik som 360 software selger så skal det mye til at MS taper noe som helst. Spill salget er helt vanvittig, og særlig med tanke på hvor mye hardware problemer maskinen har og hvor stort piratkopiering er på maskinen. Men det er nok mer ett Europeisk fenomen siden spillene ikke selger hva man burde forvente i forhold til brukermassen. Endret 13. februar 2008 av FIF Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 360 er den konsollen som har hatt launch prisen sin lengst noensinne. Ja, lengre enn PS2 hadde. Ta i betraktning at det har kommet mange ulike pakker, du får feks. xbox arcade helt ned i 1559. Det ser mer ut til at Wii kommer til å beholde sin 'launch pris' lengst av alle. Dette har vel med etterspørselen og produksjon å gjøre. Blir vel bedre når vi får flere Wii på markedet. Lenke til kommentar
FIF Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 360 er den konsollen som har hatt launch prisen sin lengst noensinne. Ja, lengre enn PS2 hadde. Ta i betraktning at det har kommet mange ulike pakker, du får feks. xbox arcade helt ned i 1559. Det ser mer ut til at Wii kommer til å beholde sin 'launch pris' lengst av alle. Dette har vel med etterspørselen og produksjon å gjøre. Blir vel bedre når vi får flere Wii på markedet. Snakker om amerika. Premium koster $349 der og arcade $279. Kun 50 og 20 lavere siden lansering. Her i Europa er det helt annerledes da det ikke er noen gjeldende priser og butikker kan selge for omtrent hvilke priser de vil. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 .......og jeg tror et visst antall av de 120 millioner PS2-eierne kommer til å være lojale mot Sony. Enkelte sier at dette ikke gjelder casuals, selv tror jeg det gjelder dem mer enn noen andre. Det er akkurat dette som gjør at alle disse debattene sklir ut. "Lojale til en konsoll"? Hva i alle dager det for utsagn. Det er en spillemaskin. Om noen velger å ekskludere andre produkter fordi man er lojal er det deres tap. "Joda, xbox 720 er 1 mrd ganger bedre en PS3 på alt,både spill og funksjoner, men jeg er lojal mot Sony og beholder PS3. Sony har vært så snill mot meg opp igjennom årene. De har gitt meg mat når jeg var sulten, og nå sliter de jo litt og da må jeg støtte dem. Jeg føler at jeg må det." TULL! Lojalitet til produkter og firmaer er ødeleggende på alle måter og hundrer utvikling og konkurranse. Skal man absolutt være lojalt mot et produkt eller firma, så finn et lite selskap på vestlandet som lager samme produkt som de store og støtt det i kampen mot Goliat. Hørt slikt tøv. Tilbake til saken. 2008 blir et PS3-år uten tvil. GTA er et PS-spill og spillet vil selge mye mer på PS3. Burnout: Paradise er et PS-spill og har solgt mye bedre på PS. Da må MS finne på noe og det ser jeg fram til, en ny kontroller kanskje? Så må Sony møte MS igjen. Og slik holder de på. Akkurat nå har jeg X360, men jeg bytter glatt om jeg føler det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Når man har eid tidligere produkter av samme merke og har vært fornøyd med det blir man ofte lojale til det merke. Bare se på biler, har du kjørt BMW i 10 år er det store sjanser for at du vil kjøre BMW i de neste 10 årene. Hvorfor er det så sinnsykt vanskelig å skjønne at en del av de 120 millionene av ps2 eiere har vært fornøyde med maskinen og spillene og derfor vil velge ps3 i stedet for wii eller xbox 360? Er jo ikke kjerne produktet som er viktig for en kunde, men også alt som er rundt. Er sikkert mange som handler på sin lokale el butikk der de alltid har fått kjempeservice osv osv i stedet for på det store elmarkedet der prisene alltid er 10 % lavere. Endret 13. februar 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Lojalitet til produkter og firmaer er ødeleggende på alle måter og hundrer utvikling og konkurranse. Skal man absolutt være lojalt mot et produkt eller firma, så finn et lite selskap på vestlandet som lager samme produkt som de store og støtt det i kampen mot Goliat. Hørt slikt tøv. Uavhengig av hva du synes om lojalitet, så er det en effekt, folk er delvis lojale mot et produkt, det er jo poenget til Geofrank, om det er riktig av de har ingen relevans for hans poeng. Videre er det ikke nødvendigvis slik at lojalitet er ødeleggende, det spørs på grunnen. På noen frinter er jeg villig til å kjøpe et dyrt merke, selv om det ikke gir mest for pengene, fordi jeg vet de alltid leverer god kvalitet, og jeg rett og slett ikke orker å ta meg bry til å finne et produkt som er like bra billigere. AtW Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvorfor er det så sinnsykt vanskelig å skjønne at en del av de 120 millionene av ps2 eiere har vært fornøyde med maskinen og spillene og derfor vil velge ps3 i stedet for wii eller xbox 360? Hvor mange av de 120 millionene du snakker om som faktisk har kjøpt seg en PS3 i dag kan vi heller diskutere. Lojal til en konsoll? Herregud, det er en spill konsoll og ikke livet deres. Er du lojal til Tine og ikke Q fordi du har drikket Tine melk hele ditt liv og kan derfor ikke gå over til et annet produkt? Er du lojal om du har hatt Nokia telefon i mange år, så gå over til et annet merke? Skulle alle være så forbanna lojale, så ville ingen kjøpt IPhone i dag eller solgt BMW bilen sin og kjøpt seg et annet merke. Folk er lojale til lommeboka, ikke produktet. Folk flest vil ha kvalitet og lav pris, merke er ikke så viktig. Skulle Sony satse på lojalitet av de 120 millionene PS2 brukere, er PS3 dømt til å tape. Endret 13. februar 2008 av SPiLL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 en del= hvor mange som helst. Hvor mange er jo for pokker totalt umulig å vite av. Men at noen kommer til å kjøpe den nye playstation fordi de var meget fornøyde med den forrige er jo en selvfølgelighet. Er ikke alle som henger rundt på forum som vet om xbox 360's suverene live og suverene spill utvalg. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 en del= hvor mange som helst. Hvor mange er jo for pokker totalt umulig å vite av. Men at noen kommer til å kjøpe den nye playstation fordi de var meget fornøyde med den forrige er jo en selvfølgelighet. Er ikke alle som henger rundt på forum som vet om xbox 360's suverene live og suverene spill utvalg. Det er stor forskjell å være fornøyd eller å være lojal. Jeg ville bare si min mening om å være lojal. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Dagbladet skriver idag at flerspillerdelen til gta4 (online), antakeligvis kommer kun til xbox 360... Kanskje folk kjøper 360 i stedet for ps3 da... De burde det ihvertfall Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Multiplayer kommer til begge platformer Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Uavhengig av hva du synes om lojalitet, så er det en effekt, folk er delvis lojale mot et produkt, det er jo poenget til Geofrank, om det er riktig av de har ingen relevans for hans poeng Takk, så slapp jeg å forklare det selv. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvorfor kjøpte jeg ps2? fordi jeg var så evig fornøyed med ps1, hvorfor kjøpte jeg ps3 , fordi jeg var så evig fornøyd med ps2:) De som satt og spilte noen av de herligste franchisene i historien på ps2 vil være knytta til dem og vil gå etter det som er sony exclusives. er det jeg tror, og btw visste du at så lenge du har et forhold til et merke er det rundt dobbelt så lett og holde seg til det? er akkurat som hvis du ser en svær plakat med reklame for en ny telefon, neste gang du går inn i en butikk er det den første du tenker på ergo den du mest sannsynlig kjøper:) fordi som har ps2 kjær er det mye lettere at de hopper til ps3 enn xbox 360 eller wii, men de har bare ikke hatt grunnen enda, men gta 4 er en sånn grunn! Endret 13. februar 2008 av Akrabra Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvorfor kjøpte jeg ps2? fordi jeg var så evig fornøyed med ps1, hvorfor kjøpte jeg ps3 , fordi jeg var så evig fornøyd med ps2:) De som satt og spilte noen av de herligste franchisene i historien på ps2 vil være knytta til dem og vil gå etter det som er sony exclusives. er det jeg tror, og btw visste du at så lenge du har et forhold til et merke er det rundt dobbelt så lett og holde seg til det? er akkurat som hvis du ser en svær plakat med reklame for en ny telefon, neste gang du går inn i en butikk er det den første du tenker på ergo den du mest sannsynlig kjøper:) fordi som har ps2 kjær er det mye lettere at de hopper til ps3 enn xbox 360 eller wii, men de har bare ikke hatt grunnen enda, men gta 4 er en sånn grunn! Altså først sier du at folk som er fornøyd med PS2 kjøper PS3, men så sier du i slutten av posten din at de trenger en grunn til å kjøpe en PS3 og det skal være GTA IV. (Der Xbox 360 versjonen er bedre med ekstra innhold) Nå må du bestemme deg hva som er grunnen. Endret 13. februar 2008 av SPiLL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det han mener er jo at de sålangt har vært fornøyd med ps2 og dens spillutvalg. Men nå kanskje tar steget over til neste generasjons playstation siden GTAIV kommer ut. Men dette er vel vanskelig å forstå for deg. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 fordi som har ps2 kjær er det mye lettere at de hopper til ps3 enn xbox 360 eller wii, men de har bare ikke hatt grunnen enda, men gta 4 er en sånn grunn! Jeg hadde både PS1 og PS2 og elsket maskinene, aldri eid XBOX eller noen Nintendo maskin. Men grunnet det fantastiske spillutvalget kjøpte jeg meg en X360, og en Wii noen måneder senere. Og som du sier har jeg ikke hatt noen grunn til å kjøpe en PS3 ennå, og GTA4 kjøper jeg heller på X360 da den får exclusive nedlastbare ting, i motsetning til PS3 versjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå