Gå til innhold

Microsoft- dømt til å tape next-gen krigen?


embrace_m3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si meg, trodde du ikke på forhånd at PS3 vil selge mest av de to, og jeg vil tippe Wii, når konsollene har levd ut sine perioder? Da er du naiv. PS3 vil ikke være i nærheten av PS2 markedseiendeler, men de vil likevel bli størst. Men Microsoft har spist kraftig av kaka, og kan vel være stor fornøyde i motsetning til Sony.

 

Forøvrig, er Gran Turismo så stort for bredden? Kjenner at jeg ikke gleder meg til GT i det heletatt, men Final Fantasy selvsagt. Tror ikke GT når opp til FF-serien i antall solgte titler by a mile og two, men hvis noen har tall som kan avkrefte eller bekrefte det så hadde det vært fint :)

 

 

edit: Jeg eide Xbox, og følte meg ikke fucka når 360 kom. Hvorfor skulle jeg det? De fleste var vel modda uannsett, så forstår Microsoft.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar
Det viser seg at ps3 har solgt mer en xbox når man sammenligner salgstall side ved side og innen samme tidsrom selvfølgelig.

 

Dette selv med ms exclusiver som gears of war, mass effect og halo 3. Vi kan alle være enige i at 360 "boomen" har dabbet litt av med kun "overflødige" exclusiver igjen som det ikke er knyttet så altfor stor forventning til.

 

Og hva vil skje når ps3 kommer ut med sine big guns? (MGS4,FFXIII,GRAN TURISMO osv.)

Når ps3'en klarer å selge mer enn 360 i ett så magert år som 2007 var så tør jeg nesten ikke tenke på hva som vil skje i 2008..

 

Er det i det hele tatt forsvarlig å anbefale folk å kjøpe en xbox360 lenger?

Vi alle husker hvordan ms kvittet seg med originale xbox når 360 kom ut.

Den ble abortert som ett misfoster i sin 9. måned.

Vil det samme skje med xbox360 i nær fremtid?

 

Denne tråden er kun lagd for folk som er spesielt intresserte i og har lyst til å diskutere emnet, Den er på ingen måte lagd for å såre og irritere noen.

Hvis dere ikke tåler å høre fakta eller på annen måte bare skal skrike flamebait o.l. kan dere la være å poste. Takk.

 

kilde: http://sarcasticgamer.com/wp/index.php/200...screwed-up.html

 

Dummeste jeg har hørt på lenge.

PS3 sliter mere og det spesielt med multiplatform spill som er dårligere på PS3.

 

Lost Planet skal vistnok være dårligere grafisk på PS3, selv om spillet har vært ute 1 år til Xbox 360.

Jeg kan ikke skjønne at Sony gutta ikke stappet inn 512 MB minne til GPU og 256 til systemet, da ville vi hatt spill til den på et helt annet nivå.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar
Finner det mindre smart å starte en tråd som heter "Microsoft dømt til å tape konsoll-krigen?". Hva vil det si å tape?

 

Birger :)

Er jo en diskusjonssak det, men det er vel liten tvil om at det er antall solgte konsoller som har vært den desidert mest brukte målestokken hittil. I mine ører vil det si at man solgte mindre enn de andre, uansett om alle solgte bra, og uansett om det var små marginer. Så med mindre forskjellene blir enorme, er det av lite annen praktisk nytteverdi enn prestisje.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Nei det finnes kun 1 vinner og resten er tapere. Nei hvis jeg valgt en vinner så ville jeg sett på selskapet som kom ut med størst overskudd etter alle årene, og ikke antall spill eller konsoll solgte.

Tja, det ville jeg kalt forretnings/firma-krigen, ikke konsollkrigen.

Vel, vet ikke hvor mye konsollkrig du ville hatt om ingen av firmaene så for seg at de ville tjene penger på satsingen.

 

Er bare fanboys som tenker på antall solgte konsoller, slik som det er nå er brukerdasen egentlig stort nok allerede til å utvikle spill for alle konsollene og tjene nok med penger. Dessuten så er piratkopiering et meget stort problem innen pc-verdenen så ser for meg at flere og flere spill kommer ekslusivt ut på konsoll og ikke for PC.

Lenke til kommentar
Og hva vil skje når ps3 kommer ut med sine big guns? (MGS4,FFXIII,GRAN TURISMO osv.)

Når ps3'en klarer å selge mer enn 360 i ett så magert år som 2007 var så tør jeg nesten ikke tenke på hva som vil skje i 2008..

 

Jeg tror egentlig ikke at antallet solgte PS3-konsoller vil øke så drastisk som vi vil ha det til å gjøre, men jeg tror at salget blir å merkes når de eksklusive titlene kommer.

Jeg for min del kjøpte PS3 for å spille GTA IV. Jeg vet at GTA IV kommer med 2 episoder ekstra til Xbox 360, men mine følelser for GTA ligger hos PlayStation. I tillegg til GTA IV, skal jeg også kjøpe Killzone 2, MGS4, Gran Turismo 5 og kanskje LittleBigPlanet, Final Fantasy XIII og Haze. Jeg håper at antallet solgte PS3-konsoller blir å øke mye når disse spillene slippes løs :)

Lenke til kommentar
Er bare fanboys som tenker på antall solgte konsoller, slik som det er nå er brukerdasen egentlig stort nok allerede til å utvikle spill for alle konsollene og tjene nok med penger. Dessuten så er piratkopiering et meget stort problem innen pc-verdenen så ser for meg at flere og flere spill kommer ekslusivt ut på konsoll og ikke for PC.

 

PC-spill selger fortsatt like bra som en "gjennomsnittskonosll" mer eller mindre (bedre i europa enn i USA dog, til tross for mer piratkopiering i europa), så om man kan tjene penger på hver av de tre konsollene, så kan man vel fint tjene penger på PC også skulle jeg tro. Men vi får se, fremtiden er vansklig å spå

 

AtW

Lenke til kommentar
PC-spill selger fortsatt like bra som en "gjennomsnittskonosll" mer eller mindre (bedre i europa enn i USA dog, til tross for mer piratkopiering i europa), så om man kan tjene penger på hver av de tre konsollene, så kan man vel fint tjene penger på PC også skulle jeg tro. Men vi får se, fremtiden er vansklig å spå

Nå selger vel til og med de mest hardcore FPS-spillene som blir utgitt på begge deler langt bedre på konsoll, så det er vel strengt tatt ikke mye mer enn spill i RTS-stil som selger bedre på PC lenger. På mange multiplattformspill selger hver enkelt konsoll mer spill enn totalen for PC.

 

Strømmer jo inn nye topplister fra alskens land hver uke, og jevnt over ser det ut til at PC-spillsalget er veldig labert for tiden.

 

Personlig liker jeg spilling på PC, men hovedsakelig FPS og RTS-spill.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
PC-spill selger fortsatt like bra som en "gjennomsnittskonosll" mer eller mindre (bedre i europa enn i USA dog, til tross for mer piratkopiering i europa), så om man kan tjene penger på hver av de tre konsollene, så kan man vel fint tjene penger på PC også skulle jeg tro. Men vi får se, fremtiden er vansklig å spå

Nå selger vel til og med de mest hardcore FPS-spillene som blir utgitt på begge deler langt bedre på konsoll, så det er vel strengt tatt ikke mye mer enn spill i RTS-stil som selger bedre på PC lenger. På mange multiplattformspill selger hver enkelt konsoll mer spill enn totalen for PC.

 

Strømmer jo inn nye topplister fra alskens land hver uke, og jevnt over ser det ut til at PC-spillsalget er veldig labert for tiden.

 

Personlig liker jeg spilling på PC, men kun FPS og RTS-spill.

 

Nå sammenliknet jeg jo heller ikek PC-salget med alle konsllenes samlede salg. Konsollene er forskjellig, og det koster utvikling å levere til forskjellige konsoller, dermed er poenget at om det lønner seg å utvikle til en annen konsoll i tilegg til den første, kan det like gjerne lønne seg å utvikle til PC. PC-spill har stort sett solgt omtrent det samme som en "middels konsoll", dvs de som selger mest selger mer enn PC, de som selger minst selger mindre enn PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Konsollene er forskjellig, og det koster utvikling å levere til forskjellige konsoller, dermed er poenget at om det lønner seg å utvikle til en annen konsoll i tillegg til den første, kan det like gjerne lønne seg å utvikle til PC.

Du får sende dem et brev og forklare det til dem. Det er nok en grunn til at det er andre veien utviklingen går. Og de mest notoriske multiplattformutviklerne er store selskaper som EA, og hva annet enn penger er det vel de er opptatte av?

 

PC-spill har stort sett solgt omtrent det samme som en "middels konsoll", dvs de som selger mest selger mer enn PC, de som selger minst selger mindre enn PC.

Jeg sitter ikke med det samme inntrykket. Har du noen kilder/statistikk du baserer dette på?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...