Gå til innhold

Microsoft- dømt til å tape next-gen krigen?


embrace_m3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er fortreffelig morsom å lese slike tråder for den mest brukte oppramsingen av spill som ALLE vil ha og som gjør at ALLE vil springe dørene av butikkene er spill om er mer for de som allerede er interesert i den serien og mest sannsynelig og har den konsollen hvor disse spillene kommer ut på.

 

MGS4, FF og GT er oppfølger til tidligere spill. De som har spillet den serien og er mest sannsynelig død hard fan av den (og de som er kun fan) av serien har og mest sannsynelig kjøpt seg en PS3. De resterende som er fan men ikke har en PS3 tror jeg utgjør en så liten del av konsollsalget for PS3 sin del at det har lite å si.

 

For å sammenligne. Halo 3, den store mesias, verdens frelser og gudene vite hva den er var spåd til å selge mer X360 enn hva som noen gang er gjort. Resultate var kanskje en liten pump i salgstallene men det kan og være et avik og ikke har noe å si. Softwaremessig solgte spillet godt men regner med at de aller fleste som kjøpte Halo 3 hadde X360 fra før av.

 

Derfor synes jeg det er totalt fåmælt å si at PS3 blir å vinne grunnet storkanonene som kommer i 2008. Afrika og LittlebigPlanet ser interesangt ut ja, men tror ikke Sony flaget skal heises for tidlig.

Lenke til kommentar
Sitter med en 360 og jeg har pokker meg mange spill jeg skal ha i 2008.

360 havner ikke sammen med Dreamcast for å si det sånn!

 

Nei, det er sant. Dreamcast var en solid bygd konsoll som var forut for sin tid. 360 er ingen av delene. Men, nok om det.

 

Egentlig burde vel denne tråden fått dø i stillhet, menmen. Jeg tror det er for tidlig å heise Sonyflagget riktig enda. Greit nok, PS3 har fått et oppsving i salget, og selger vel bedre enn 360 overalt utenom i USA/Nord-Amerika. Men det som selger en konsoll er tross alt spillene, og så langt har 360 fått langt flere storspill enn PS3 har fått. Nå kommer det jo en del store titler til PS3 i løpet av de kommende årene (MGS4, GoW III, FF XIII, FF vs XIII, GT5 etc.), men dette er tross alt oppfølgere til etablerte serier, og de som er fans av nevnte serier har, som Bear^ sier, sannsynligvis allerede kjøpt en PS3. Det som eventuelt vil sikre fortsatt høyt salg av PS3 er enda en prisjustering og flere spill som appellerer til casual-markedet (Buzz, Singstar, Afrika, LittleBigPlanet etc.).

Lenke til kommentar
MGS4, FF og GT er oppfølger til tidligere spill. De som har spillet den serien og er mest sannsynelig død hard fan av den (og de som er kun fan) av serien har og mest sannsynelig kjøpt seg en PS3. De resterende som er fan men ikke har en PS3 tror jeg utgjør en så liten del av konsollsalget for PS3 sin del at det har lite å si.

De tre spillene har hver for seg fanbaser på millioner, og alle spillene er i totalt forskjellige sjangere. Tallene taler rett og slett veldig i mot at de fleste som har lyst på de spillene allerede har konsollen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tallene i hodet men eneste av de spillene som har en toppplassering innen software salg (om jeg husker rett) er Gran Turismo, ellers ligger de fleste under 10 millioner solgte spill. Med tanke på hvordan salgstallene til PS3 er i dag skal man ikke se bort fra at de aller fleste fans av de serien har fått seg en enhet fra før av. Jeg tror ikke at slippen av disse spillene vil booste salget av enheter noe betydene mye men software salget av dem kan bli godt.

 

Men de nevnte spillene er og nettopp enten oppfølgere eller videreføringer av tidligere serier. Om PS3 skal ha noe reel sjangse å danke ut noen må de tenke mer innovativ enn de har gjort til nå. Wii har solgt grunnet innovativ og lur tenking, jeg sier ikke at Sony har tenkt dumt men de har tenkt litt for snevert, sammens med MS.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er mye nytt i de titlene utenom LittleBigPlanet. Tror kanskje Lair kunne vært annerledes motatt om kontrollene hadde vært mer presis samt at Wii ikke hadde brukt den kontrollmetoden som den gjør. Det får Sixaxis til å ligne på en Lada i forhold til Wii's Ferrari. Ikke at Wiimoten er perfekt men den er mer funksjonible i og altmulig i forhold til Sixaxis.

 

Sony burde heller latt være å bruke SixAxis og heller lagt større fokus på de tingene PS3 har og heller innsett først om sist at Wii har kapret det markedet med bevegelses kontroll og så kunne de siktet seg inn på å kapre multimedia markedet med Blu-ray mulighetene sine, samt de skulle brukt tid på å bruke opensource baserte Linux til å lage egen addon som gjorde PS3 til et multimedia center. Tror de hadde gjort det bedre den veien enn med Sixaxis.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg er den eneste som sitter på gjerdet og venter på MGS4. Ellers kjenner jeg flere som venter med å kjøpe PS3 til GTA4/FFXIII/GT5/RE5 slippes. Bare fordi de er PS2-oppfølgere betyr ikke at flesteparten som er fans av spillserien allerede kjøpt PS3. Husk at 80% (grovt overslag) av PS2-eierne ikke har kjøpt noen next-gen-konsoll ennå, så potensialet for PS3 er enormt.

 

Når det gjelder Xbox 360 så er og blir det en hardcorekonsoll. At hele 50% av X360-eierne eier Halo 3 sier det meste. En helt syk attach rate for et "mature" spill. At spill som Gears of War, Halo 3, CoD4 selger enormt og hele 7 spill i snitt per konsoll er jo selvsagt bra for MS, men viser samtidig at de etter 2-3 år på markedet fortsatt er på stedet hvil når det gjelder å utvide kundebasen fra forrige generasjon. I tillegg har vi Japan-fiaskoen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ramse opp grunner om hva som er bra og dårlig med ps3 og 360.. Gir dem poeng.. xD Maks poeng er 6

 

Possitivt

360: Døds bra spill (4)

ps3: Trådløst nett(3)

360: Bra design(5)

ps3: Gratis online(6)

360: Egen produserte spill eks. Halo 3 osv(4)

ps3: bra grafikk(4)

360: gratis demoer(6)

ps3: Får med en del sports spill i pakken(5)

360: stort spillutvalg(5)

ps3: bra meny valg(5)

sum:

360: 24 Points

ps3: 23

 

Nå skal jeg si noen negative ting om ps3 & 360.. Her er det dårligste 6- og det beste 0.

 

Negativt

360: Må betale for online(3-)

ps3: dårlig design, ser ut som en grill(5-)

360: Bråker litt mye(4-)

ps3: Ikke like stort spillutvalg, kan lage lyd å (Noen ps3er lager lyd)..(2-)

 

sum:

360: 7-

ps3: 7-

 

På negativt står dem likt med 7-7

Og på possitivt vant nok 360 med et poeng 24-23..

 

Så jeg vil si faktisk at 360 er bedre en ps3.. :D

Lenke til kommentar
Jeg kan egentlig ramse opp grunner om hva som er bra og dårlig med ps3 og 360.. Gir dem poeng.. xD Maks poeng er 6

 

Possitivt

360: Døds bra spill (4)

ps3: Trådløst nett(3)

360: Bra design(5)

ps3: Gratis online(6)

360: Egen produserte spill eks. Halo 3 osv(4)

ps3: bra grafikk(4)

360: gratis demoer(6)

ps3: Får med en del sports spill i pakken(5)

360: stort spillutvalg(5)

ps3: bra meny valg(5)

sum:

360: 24 Points

ps3: 23

 

Nå skal jeg si noen negative ting om ps3 & 360.. Her er det dårligste 6- og det beste 0.

 

Negativt

360: Må betale for online(3-)

ps3: dårlig design, ser ut som en grill(5-)

360: Bråker litt mye(4-)

ps3: Ikke like stort spillutvalg, kan lage lyd å (Noen ps3er lager lyd)..(2-)

 

sum:

360: 7-

ps3: 7-

 

På negativt står dem likt med 7-7

Og på possitivt vant nok 360 med et poeng 24-23..

 

Så jeg vil si faktisk at 360 er bedre en ps3.. :D

 

Hva har dette med om hvem som vinner og hvem som taper på verdensbasis?

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Vil bare si at det at PS3 fokuserer på hardware, kan ha sine godsider også for en bestemt brukermasse: de som ser på prisen og dømmer hvor god en maskin er ut fra det. Jeg kjenner så sinnsykt mange som for eksempel bare har kjøpt ps3 for å spille fifa og kanskje cod4, og jeg tror ikke jeg er alene da når jeg sier at jeg heller vil anbefale 360 da, men sony har opparbeidet en fantastisk brukermasse fra ps2 her i europa.

Folk som er mer passive gamere som ikke spiller så veldig ofte, kjøper ofte en PS3.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Klarer meg fint med kun 360 jeg!

Telte alle spillene mine her en dag, kom til 36 stk, noe som er over dobbelt så mange som jeg kjøpte til PS2 i hele sin levetid.

Og legger du til at jeg også har en 14-15 Arcade spill som er kjøpt og betalt pluss at jeg gir Microsoft 500kr i året for Gull abbonement må de ha gjort noe riktig.

 

PS3 bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, har ikke bruk for Blu Ray og falt aldri for Final Fantasy.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg er den eneste som sitter på gjerdet og venter på MGS4. Ellers kjenner jeg flere som venter med å kjøpe PS3 til GTA4/FFXIII/GT5/RE5 slippes. Bare fordi de er PS2-oppfølgere betyr ikke at flesteparten som er fans av spillserien allerede kjøpt PS3. Husk at 80% (grovt overslag) av PS2-eierne ikke har kjøpt noen next-gen-konsoll ennå, så potensialet for PS3 er enormt.

 

Når det gjelder Xbox 360 så er og blir det en hardcorekonsoll. At hele 50% av X360-eierne eier Halo 3 sier det meste. En helt syk attach rate for et "mature" spill. At spill som Gears of War, Halo 3, CoD4 selger enormt og hele 7 spill i snitt per konsoll er jo selvsagt bra for MS, men viser samtidig at de etter 2-3 år på markedet fortsatt er på stedet hvil når det gjelder å utvide kundebasen fra forrige generasjon. I tillegg har vi Japan-fiaskoen.

 

Nei du er nok ikke det (sitter selv på gjerdet for GT5, hvilken staur sitter du på?) men jeg mener fremdeles at det er få som sitter på gjerdet og venter og tror derfor ikke de titlene som nevnes vil ha noe nevneverdig boost for PS3 konsollsalgs tallene. At vi kan se en liten knekk ja men noe langvarig tviler jeg på. De som og sitter på gjerdet og venter på disse spillene vil jeg og tro kjøper seg en PS3 relativt kort etter lanseringen av de spillene de venter på og det er der man kanskje kan se den lille knekken, men tror ikke det blir noe langvarende eller nevneverdig.

 

Både PS3 og X360 er slik sett en hardcore kontroll, det er bare å se på spillutvalget som består enten av matcho biler eller om å gjøre å fylle Mjøsa, Glomma og alle Finlands sjøer med blod. Så slik sett går begge de 2 enhetene under "hardcore". Er jo samme type spill som går igjen på PS3 og (Resistence, Motorstorm, Lair, Uncharted, Assasins Creed, CoD4).

 

At X360 feiler i Japan er mer grunnet det spesielle markedet Japan er enn svakheter i konsollen. Andre vestlige ting er mye mindre utbredt i Japan enn det er i resten av verden. Tegneserien f.eks går mer på storøyde manga figurer enn Billy, f.eks. Japan er et marked det er veldig vanskelig å slå igjennom på hvis du da ikke selv er et japansk selskap som Nintendo og Sony. Så at MS fikk en liten Japan fiasko var vel mer eller mindre kun forventet.

Lenke til kommentar

Taper Microsoft bare fordi ikke den kan vise crysisgrafikk...

360en har noen spill som er dem store essene, Ninja Gaiden 2, Fable 2, Alan Wake, Splinter Cell Conviction og sikkert fler

Kan ikke tro att dem taper "krigen", bryr ikke hvem som selger best da jeg har alle 3 bare pga spillene som er ute og kommer er konge AAA-spill..

Første konsollen jeg hadde sist generasjon var PS2 og dem to andre kjøpte jeg etterhvert.

Denne generasjonen startet jeg med 360 og angrer ikke en plass i havet :p, Wii og PS3 kjøpte jeg og på lanseringen og angrer ikke i det hele tatt.

 

La vær å krangle, det er dere selv som avgjør hvem som avgjør krigen, deres egne meninger. Og folk med 3 konsoller kan jo og bestemme hvem vant krigen, må ikke bare basere seg på salgstall, men for eks hvilken du synes har best spill til og den du har koset med mest.

Jeg koser med alle utenom pr.idag savner 360 som enda ikke er sendt fra Elkjøp Forus og det har gått 5 virkedager. Heldigvis sitter jeg igjen med PS3 og Wii som den spillelskeren jeg er.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke skjønner, som forøvrig også ble nevnt av en oppvakt sjel på førstesiden, er hvorfor man på død og liv må peke ut vinnere og tapere i denne konsollkrigen. Slik det ser ut nå, virker det som om det er plass til alle tre konsollene på markedet. 360 selger kanskje dårligst sammenlagt hvis man kun teller konsoller, men tar igjen det ved å selge alt av multimedia som hakka møkk over Xbox Live(nei jeg har ikke kilde på det).

 

Det jeg synes er litt morsomt, er at det i utgangspunktet utelukkende er positivt for oss gamere at det er plass til 3 konsoller samt 2 håndholdte, hvor samtlige 5 selger meget bra. Vi har aldri hatt det så bra på spillfronten som nå, så alt skulle jo i teorien være fryd og gammen. Dessverre har det seg slik at det ofte er langt imellom teori og praksis, især i spillverdenen...

 

Ja, forresten:

Hva som skjer i fremtiden kan få spå, men å spekulere i å ikke anbefale kjøp av 360 fordiattekatte kanskje MS dumper konsollen til fordel for en ny konsoll finner jeg like logisk som å klippe neglene med en miksmaster.

Hahaha, den lo jeg godt av :D

Lenke til kommentar

Med tape mener dere da selge færre konsoller enn Sony?

For det er vel nesten en selvfølge at PS3 har solgt mer enn 360 når 5-6 år til har gått?

 

Likevel vil jeg hevde at MS og Nintendo vil bli de STORE vinnerne i denne konsollkrigen, hvorfor ?

Jo fordi Sony med all sannsynlighet har tapt noe helt vanvittig med markedsandeler. Skal jo sies at andelen spillere i verden øker nesten eksponentielt :p så det betyr jo ikke at Sony nødvendigvis taper mye penger.

 

MS "vinner" konsollkrigen i mine øyne, de har mye mer markedsandeler med 360 enn det Xbox hadde, enkelt og greit. Og får dermed et bedre utgangspunkt enn folk flest hadde trodd før NESTE generasjonskrig igjenn..

 

Selv elsker jeg min PS3 og håper sony tar helt av :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Jeg kan egentlig ramse opp grunner om hva som er bra og dårlig med ps3 og 360.. Gir dem poeng.. xD Maks poeng er 6

 

Possitivt

360: Døds bra spill (4)

ps3: Trådløst nett(3)

360: Bra design(5)

ps3: Gratis online(6)

360: Egen produserte spill eks. Halo 3 osv(4)

ps3: bra grafikk(4)

360: gratis demoer(6)

ps3: Får med en del sports spill i pakken(5)

360: stort spillutvalg(5)

ps3: bra meny valg(5)

sum:

360: 24 Points

ps3: 23

 

Nå skal jeg si noen negative ting om ps3 & 360.. Her er det dårligste 6- og det beste 0.

 

Negativt

360: Må betale for online(3-)

ps3: dårlig design, ser ut som en grill(5-)

360: Bråker litt mye(4-)

ps3: Ikke like stort spillutvalg, kan lage lyd å (Noen ps3er lager lyd)..(2-)

 

sum:

360: 7-

ps3: 7-

 

På negativt står dem likt med 7-7

Og på possitivt vant nok 360 med et poeng 24-23..

 

Så jeg vil si faktisk at 360 er bedre en ps3.. :D

 

Dere kan bare slutte, dere ser jo at han her har svaret!

 

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...