Gå til innhold

Microsoft- dømt til å tape next-gen krigen?

embrace_m3

Anbefalte innlegg

Det viser seg at ps3 har solgt mer en xbox når man sammenligner salgstall side ved side og innen samme tidsrom selvfølgelig.

Dette selv med ms exclusiver som gears of war, mass effect og halo 3. Vi kan alle være enige i at 360 "boomen" har dabbet litt av med kun "overflødige" exclusiver igjen som det ikke er knyttet så altfor stor forventning til.

Og hva vil skje når ps3 kommer ut med sine big guns? (MGS4,FFXIII,GRAN TURISMO osv.)

Når ps3'en klarer å selge mer enn 360 i ett så magert år som 2007 var så tør jeg nesten ikke tenke på hva som vil skje i 2008..

Er det i det hele tatt forsvarlig å anbefale folk å kjøpe en xbox360 lenger?

Vi alle husker hvordan ms kvittet seg med originale xbox når 360 kom ut.

Den ble abortert som ett misfoster i sin 9. måned.

Vil det samme skje med xbox360 i nær fremtid?

Denne tråden er kun lagd for folk som er spesielt intresserte i og har lyst til å diskutere emnet, Den er på ingen måte lagd for å såre og irritere noen.

Hvis dere ikke tåler å høre fakta eller på annen måte bare skal skrike flamebait o.l. kan dere la være å poste. Takk.

kilde: http://sarcasticgamer.com/wp/index.php/200...screwed-up.html

Endret av embrace_m3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan vel alle innrømme at Ps3 har solgt mindre enn forventet, men at salget nå begynner å ta seg opp. Ps3 selger mer enn xbox 360 hver uke (på verdensbasis) og xbox 360 har bare ett territorium der det selger bra, nemlig USA. Så jeg er meget spent på hvordan salget vil utvikle seg fremover, nå som det nærmer seg release på spill som GTA IV og MGS4, og når sony vil gjøre neste priskutt. Home og nye firmware oppdateringer hjelper også på.

Lenke til kommentar

Summerer vel opp hvor latterlig denne posten er.

Skammelig at jeg gidder å svare i det hele tatt, men du vet kanskje at MS nå tjener gode penger på konsollen? DLC på Marketplace, XBL, spill og diverse hardware til boksen genererer store inntekter for selskapet og all mulig fornuft tilsier at MS ikke kommer til å droppe 360 på samme måte som sin første konsoll.

Enkelte mennesker her inne passer bedre på VG-debatt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er noen vits å sammenligne xbox og xbox 360. 360'en har sett en helt annen utvikling enn det xbox noen sinne kunne drømme om. Vil tro at xbox 360 varer 4-5 år til. Det store spørsmålet er hva sony vil gjøre.. Lansere ps4 samtidig eller 1-2 år etter xbox 720(eller hva den nå skal hete).

Lindquist: Kjempe signatur, sier mye om deg selv.

Lenke til kommentar

Nei, vet ikke jeg, er jo derfor jeg spør dere! ;)

XBL var jo lønnsømt allerede i xbox1 dagene ifølge microsoft. R&D for konsollen hadde de jo allerede betalt for så jeg ser ingen grunn til at de ikke kunne fortsatt produskjonen.

Det kan jo tenkes at de ville pushe folk over på 360, og det er jo forståelig.

Men da kan det også skje igjen med 360.

Og dyr prop, hardware er ingen nyhet fra MS. Dette solgte de (og tjente sikkert fett på) på den gamle xboxen. DVD dongle & remote noen?

Endret av embrace_m3
Lenke til kommentar
XBL var jo lønnsømt allerede i xbox1 dagene ifølge microsoft.

Brukermassen på XBL på 360 sammenlignet med gamle xbox, samt tigjengelig innhold, er et argument som taler for seg.

Hva som skjer i fremtiden kan få spå, men å spekulere i å ikke anbefale kjøp av 360 fordiattekatte kanskje MS dumper konsollen til fordel for en ny konsoll finner jeg like logisk som å klippe neglene med en miksmaster.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig uenig. For det første kommer det nok ikke til å bli noen "tapere" i denne generasjonen av konsoller.

Problemet med Sony er at de staser for mye på merkevare og hardware specs, hvor spillbransjen som indutri beveger seg mer i retning at det er spilltitlene som bestemmer retningen. Dette har imidlertid MIcrosoft skjønt, som en ringrev i SW bransjen, og de gjør som MS gjør best, satser tungt på oppkjøp og joint ventures med spillutviklere. resultatet av dette er som vi ser et solid stykke exclusives til Xbox 360. I tillegg er arkitekturen lik PC, på den måten er det lett å utvikle til Xbox, noe jeg vil tro er et strategisk trekk fra MS.

Som man ser gang på gang hjelper det lite at PS3 har kraftigst hardware, når grensesnittene for å optimalisere dette er såpass innviklet å forstå at den lille ekstra innsatsen uteblir. husk at grafikk/fysikkmotorer og lignende er ofte som råvarer og brukes i flere ulike spill. Sålenge ikke disse utvikles fra bunnen til å optimalisere Cell prosessorens ytelse vil manikke få det store utslaget.

På den annen side tror jeg at beslutningen om å inkludere Blu-ray spiller i konsollen var et godt trekk fra Sony, bare se på f. eks Lost Oddysey til Xbox 360 som slippes på 4 disker. Noe som er suboptimalt for spillopplevelsen.

Wii på sin side har definert seg ut av konkurransen og seiler sin egen sjø, basert på erfaringene fra nintendo DS at en differensieringsstrategi er den beste veien å gå for Nintendo.

Lenke til kommentar
XBL var jo lønnsømt allerede i xbox1 dagene ifølge microsoft.

Brukermassen på XBL på 360 sammenlignet med gamle xbox, samt tigjengelig innhold, er et argument som taler for seg.

Hva som skjer i fremtiden kan få spå, men å spekulere i å ikke anbefale kjøp av 360 fordiattekatte kanskje MS dumper konsollen til fordel for en ny konsoll finner jeg like logisk som å klippe neglene med en miksmaster.

Det for så være. Ingen som sier at MS skal kutte ut XBL. Det jeg sier er at det er tenkelig at de vil slutte å hoste 360 games o.l når 720 kommer ut. Akkurat som de gjorde med xbox1 når 360 kom.

Men det ser ut som alle er enig i at Xbox360 vil selge færrest antall konsoller denne generasjonen og det er jo bra. Spørsmålet nå er vel om de kommer til å "abortere" 360 på samme måte som forgjengeren.

Flott at du kommer med innspill gorthaur for som sant skal sies så blir dette bare spekuleringer. Men tidligere erfaringer og holdninger er jo også en god peker på fremtidige handlinger hva angår MS.

De har allerede bevist med xbox1 at de ikke er redde for å svike sine etablerte kundebaser og det mener jeg sier sitt. Så for det være opp til enhver selv å velge hva man vil tro..

Lenke til kommentar
Fin tråd!

Nesten like fin som quoten i signaturen min.

Jaja, kan du bli en større fanboy? :]

Haha, la ikke merke til det før nå at jeg har blitt signaturert. Siden tråden uansett er rævkjørt tar jeg meg friheten til å spørre hva som var rart med utsagnet?

"Dårlige utviklere vil alltid takle 360 bedre enn PS3, det fins det da ingen tvil i verden om."

Jobber selv som utvikler og har programmert en del 3D på fritiden. Det er erfaringsmessig lettere å gjøre avanserte ting i DirectX enn i OpenGl, og både DirectX og Microsofts utviklingsverktøy er generelt sett langt bedre dokumentert enn motpartens. Det sier seg selv at en dårlig utvikler gjør det bedre med enklere rammeverker, bedre dokumentasjon og høyere generell prossesseringskraft. Er du uenig i det?

On-topic: Jeg er en av de få som hele tiden har trodd at Microsoft vil komme dårligst ut av denne generasjonens konsollkrig. Jeg har ikke vært helt sikker, men Sony har gjort det helt ok selv med en elendig start, og jeg tror et visst antall av de 120 millioner PS2-eierne kommer til å være lojale mot Sony. Enkelte sier at dette ikke gjelder casuals, selv tror jeg det gjelder dem mer enn noen andre.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Hva er greia? Det må da være mulig å kunne diskutere noe i denne delen av forumet uten de samme usaklige innleggene gang på gang? En haug med skrot er fjernet, og jeg kommer med noen tips til neste gang:

1. Om folk er fanboys eller ikke er KNEKKENDE LIKEGYLDIG, forhold dere til argumentasjonen, er den dårlig, argumenter imot, det samme argumentet blir ikke magisk mye dårligere av at den som framfører det er en fan.

2. Om man synes en tråd er uinteressant/lite konstruktiv osv, så er ikke rette handling å poste i tråden om hvor uineresant den er.

AW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Det viser seg at ps3 har solgt mer en xbox når man sammenligner salgstall side ved side og innen samme tidsrom selvfølgelig.

Dette selv med ms exclusiver som gears of war, mass effect og halo 3. Vi kan alle være enige i at 360 "boomen" har dabbet litt av med kun "overflødige" exclusiver igjen som det ikke er knyttet så altfor stor forventning til.

Og hva vil skje når ps3 kommer ut med sine big guns? (MGS4,FFXIII,GRAN TURISMO osv.)

Når ps3'en klarer å selge mer enn 360 i ett så magert år som 2007 var så tør jeg nesten ikke tenke på hva som vil skje i 2008..

Denne tråden er kun lagd for folk som er spesielt intresserte i og har lyst til å diskutere emnet, Den er på ingen måte lagd for å såre og irritere noen.

Hvis dere ikke tåler å høre fakta eller på annen måte bare skal skrike flamebait o.l. kan dere la være å poste. Takk.

kilde: http://sarcasticgamer.com/wp/index.php/200...screwed-up.html

Om MS er dømt til å tape konsollkrogen kan nå så være, men er eneste argumentasjonen din at MS solgte mindre enn Sony i 2007? For det første er forskjellen så liten at ingen kan dømmes ned etter dem. For det andre kan det være verdt å titte bak tallene, MS har for eksempel solgt mye mer enn PS3 i Amerika.

For det tredje er det snakk om shipped units, som er langt fra nøyaktige, som vi for eksempel såg januar 2006, når MS annonserte 10 millioner solgte. I realiteten hadde de fylt opp alle lager for å nå 10 millioner...

Så skal du dømme noen nord og ned må du komme igjen med sterkere argumenter.

EDIT: La til noe mer

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
På den annen side tror jeg at beslutningen om å inkludere Blu-ray spiller i konsollen var et godt trekk fra Sony, bare se på f. eks Lost Oddysey til Xbox 360 som slippes på 4 disker. Noe som er suboptimalt for spillopplevelsen.

Altså...blei det plutselug klin umulig for folk å lette ræva si for å bytte disk hver 10.time etc?

Når det er sagt så har eg fra start av sagt at Sony blir å trekke det lengste strådet også denne generasjonen, ihvertfall i mellom MS og Sony. Nintendo har jo tatt fullstendig av, og det ser ikkje ut til å gå i dass med det samme heller.

Er MS smarte med Xbox 720, vil de gjøre konsollen(og det nye LIVE systemet) fullstendig bakoverkompitabelt med Xbox 360 spill, kanskje ein stor utfordring med de kan, om rimelig uheldig på hardware,så har de stort sett kontroll på software biten på Xbox 360.

No har vel Shane Kim nettopp gårr ut og sagt at de satser på eit lengre livssløp for Xbox 360. Eg håper de holder ord, slik at utviklerene får presset konsollen makismalt med årets løp.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Altså...blei det plutselug klin umulig for folk å lette ræva si for å bytte disk hver 10.time etc?

Når det er sagt så har eg fra start av sagt at Sony blir å trekke det legnste strådet også denne generasjonen, ihvertfall i mellom MS og Sony. Nintendo har jo tatt fullstendig av, og det ser ikkje ut til å gå i dass med det samme heller.

Like klin umulig som å vente 20 minutter på en install :p

Lenke til kommentar

Viktig: Tvunget install :p

Men no er vel akurat det ein ny ting på konsoll da, byttting av plater har vi jo hatt noen generasjoner no :wee:

For min del, dersom ein installering kutter ned loadingtidene betraktelig stiller eg meg svær positivt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så lenge 360 har høyest attach-rate, tjener microsoft nok penger til å la 360 være den eneste konsollen de har på markedet. Kanskje de kommer men håndholdt spillmaskin.

Hvis man ser på spill som kommer til 360, ser det ikke fullt så mørkt ut som trådstarter vil ha det til.

Eksklusivt innhold til GTA4, Lost Odyssey, Elveon, Ninja Gaiden 2 + et online community som faktisk er bra, for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...