hegepege Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kontoret mitt trenger en liten multifunksjonsmaskin (printer/scanne/kopi og evt faks) som skriver ut i farger. Den bør være liten og nett da vi har begrenset med plass. Pris inntil 3000 kroner. Mulighet for trådløs kobling vil være en stor fordel. Vi trenger ikke å skrive ut så mange dokumenter per dag så en blekkskriver vil sannsynligvis være helt greit. Det finnes en mengde alternativer som ser ut til å være helt greit for vårt formål. Men sjefen stiller krav om at det MÅ være mulig å legge en bunke dokumenter i en mater for scanner eller kopiering. Maskiner der man må lette på lokket og legge inn ett og ett ark etter tur er altså uaktuelle. Det framgår ofte ikke av produktbeskrivelsene om denne funksjonen finnes eller ei. Så derfor håper jeg at det finnes noen der ute som kan anbefale oss en grei maskin som har denne funksjonen og som ellers fungerer greit til vårt formål. Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det finnes en del alternativer i prisklassen du har foreslått. HP har en del fine modeller med gjennomtenkte funksjoner: https://prisguiden.no/product.php?productId=68396 https://prisguiden.no/product.php?productId=68395 https://prisguiden.no/product.php?productId=46723 Jeg har satt opp et par av den billigste modellen, og den fungerer helt fint til sitt bruk. Den kjennes litt plastikkaktig ut, men hva kan man forvente av en skriver som koster under tusenlappen. Fax-funksjonen fungerer fint og nettverksbiten gjør det veldig greit for et lite kontor. Alle tre skriverene har innebygget nettverk, men ikke trådløst. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Canon Pixma MP830. Dessverre uten nettverkstilkobling. Men kopierer og scanner dobbeltsidige orginaler. Ellers har jeg god erfaring fra tidligere med HP OfficeJet, med et spesielt unntak. Noen av modellene har hatt en "feil" i scanner som gjør at denne slutter å virke etter noe tid. Blant annet Officejet dxxx (d135, d145, d155) modellene. Men har ikke hørt om dette problemet på nyere modeller. Ellers så kommer Zerox med Phaser 6115MFP, en multifunksjon (med faks) fargelaser med prislapp under 3000 kr, og har alt tilgjengelig Xerox Phaser 6110MFP uten faks. Lenke til kommentar
hegepege Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Takker for tips! Men så vidt jeg kan se har ingen av disse mulighet for trådløs tilkobling. På egen hånd har jeg funnet to maskiner som begge ser ut til å oppfylle våre krav. Denne fra HP virker veldig grei. Så er det denne fra Lexmark til ca samme pris og så vidt jeg kan se mye av de samme funksjonene. Er det noen som har erfaringer med disse maskinene eller merkene? Hvilken av disse bør vi anskaffe oss? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kjenner ikke de skriverne du nevner der, men selv ville jeg valgt hp framfor lexmark. Skriver dere ut mye? En blekkskriver er mye dyrere i drift enn lasere, så det er noe du absolutt bør ta med i vurderingen. Om skriveren ikke har trådløs tilkobling finnes det trådløse printservere som kan brukes Lenke til kommentar
hegepege Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Kjenner ikke de skriverne du nevner der, men selv ville jeg valgt hp framfor lexmark.Skriver dere ut mye? En blekkskriver er mye dyrere i drift enn lasere, så det er noe du absolutt bør ta med i vurderingen. Om skriveren ikke har trådløs tilkobling finnes det trådløse printservere som kan brukes Vi har foreløpig ikke veldig stort utskriftsomfang og dette skal være en midlertidig løsning. Senere, når våre endelige kontorlokaler står ferdig, vil det nok kjøpes inn en større og mer avansert printer, sannsynligvis laser. Inntil videre vil enten HP- eller Lexmarkmaskinen nok være tilstrekkelig for våre behov. Jeg heller også litt mot den fra HP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå