Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dette er et brudd i hovedkortet, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu-Siemens Lifebook E Series bærbar pc i min private "sykestue" for storfamiliens pensjonerte og ødelagte pc-er. Denne kommer fra min heller uforsiktige far (en ny pc ser to-tre år gammel ut etter at han har hatt den i en uke - hvis han hadde behandlet barna sine like brutalt da vi vokste opp, ville jeg ikke vært her nå!!) og bærer preg av å ha hatt en tur i bakken eller at noe tungt er mistet på den(delvis knust plastplate nedenfor tastaturet). Den har en merkelig feil: Ofte, når man trykker på på-knappen, kommer det bare et lite glimt på et halvt sekund eller så i lcd-en som viser batterispenning og annen aktivtet (altså ikke selve skjermen), og viften begynner å spinne opp, og så er det dødt igjen. Men hvis jeg presser litt på bunnen av kabinettet (og det skal ikke harde presset til), starter den som normalt. Høres ikke det ut som et brudd i hovedkortet?

Det snåleste er at når den først har startet, har det ikke noe å si hva jeg presser, vrir og vrenger på kabinettet, pc-en slår seg ikke av. Men hvis jeg så slår den av etter å ha drevet med disse øvelsene, er det god sjanse for at den ikke starter neste gang jeg skal slå den på. Har noen en god idé til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

løs kabel eller loddepunkt på hovedkortet? skru opp maskina og se etter..

min bærbare begynte å brenne etter at den gikk i bakken da jeg glei på isen. da hadde hovedkortet knekt litt og kom nær litt plast inni der. høy spenning og plast førte til en liten brann.

så vær forsiktig med å bruke den.

så skru den opp, se hva som er galt, og be pappa være snill med pc'ne fremover.. det er tross alt ikke vedkubber vi snakker om

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd den opp, og alt av kabler på oversiden har vært trukket ut og satt inn igjen. Det med brannen hørtes nesten merkelig ut. Men det var kanskje en pc med innebygd strømforsyning, så du bare plugget en kabel direkte fra kontakten i huset og inn i pc-en? Jeg kan liksom ikke se for meg at de 22 voltene i denne boksen skal klare å tenne fyr på noe.

Og du kan jo prøve å si det til faren min! Problemet er at han har råd til det... Så jeg går ut fra at hele arven min vil gå med til å erstatte pc-er som han ødelegger etter hvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...