Gå til innhold

Er 66 grader for mye?

eseluno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nok virke litt høyt ja.

Min T-Bird 1.4 ligger mellom 45 og 65 grader.

Det kan jo være HK som viser feil temp også.

Det skal vel gå greit opptil en 70 grader++

Har en kompis med et A7V266 HK der han hadde temp helt oppi 84 grader etter litt spilling. Byttet kabinett og temp falt med 15-20 grader.

Kan jo sjekke om det er bra luftgjennomstrømming i kabinettet, at det ikke ligger masse kabler som sperrer rund CPU.

Lenke til kommentar
Tja...går vel greit det. Men du får en forkortet levetid.

Vel AMD sier maks temp er 85-90 grader så det er vel litt igjen til levetiden blir forkortet. Akkurat det med temperatur har ikke såååå mye å si, det med spenning har.

Husk; kjerna smelter ikke før den blir 160++ grader ;)

Lenke til kommentar

Systemet virker stabilt, selv om det er veldig varmt. Temperaturen ser i utgangspunktet ut til å være på 60 grader, men når jeg spiller eller driver med ett eller annet - vanligvis - viser temperaturmåleren 66 grader.

I alle fall, takk for svar. Jeg tenker å kjøpe en ny vifte.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 66 grader på en nymontert XP2000 i SoSoftSandra BurnIn, og syns det var for mye.

XP'en ble montert i et lite trangt Qtec-kabinett uten kabinettvifte og med en stillegående GlacialTech-vifte. Da jeg altså syns det var for mye, - skar jeg hull i kabinettet bak CPU og monterte inn en innsygende kabinettvifte i front. Temperaturen sank over 10 grader C.

Hva slags kabinett har du? Ikke type, - er det stort, romslig og luftig?

Lenke til kommentar
Jeg fikk 66 grader på en nymontert XP2000 i SoSoftSandra BurnIn, og syns det var for mye.  

XP'en ble montert i et lite trangt  Qtec-kabinett uten kabinettvifte og med en stillegående  GlacialTech-vifte. Da jeg altså syns det var for mye, - skar jeg hull i kabinettet bak CPU og monterte inn en innsygende kabinettvifte i front. Temperaturen sank over 10 grader C.

Hva slags kabinett har du? Ikke type, - er det stort, romslig og luftig?

Ja, kabinettet synes å være romslig, men det kommer vel an på hva man sammenligner det med. Det er i alle fall et medium kabinett fra Chieftech, men jeg har ingen kabinettvifte.

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD Xp 2100+, BOXED utgave. Vanligvis er cpu-temperaturen 66 grader. Er dette for mye?

Har det samme... ligger på 62 uten kabinett vifte...

Kjøpte ny vifte, og den sank rett ned i 51C.

Kostet meg 150kr... solgte den orginale på qxl for 200kr:D

Lenke til kommentar
Tja...går vel greit det. Men du får en forkortet levetid.

Vel AMD sier maks temp er 85-90 grader så det er vel litt igjen til levetiden blir forkortet. Akkurat det med temperatur har ikke såååå mye å si, det med spenning har.

Husk; kjerna smelter ikke før den blir 160++ grader ;)

* Ved 60'C begynner det å bli fare for redusert levetid

* Ved 90'C begynner det å bli fare for at CPU'en skal dø umiddelbart

* Ved ca 150'C begynner det å bli fare for svidd lukt

* Ved ca 3-500'C begynner det å bli fare for antennelse av limet på CPU'en og evt andre ikke-flammehemmende plastdeler i nærheten.

Dette er hva jeg har fått opplyst av AMD support og folk her på forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...