eseluno Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har en AMD Xp 2100+, BOXED utgave. Vanligvis er cpu-temperaturen 66 grader. Er dette for mye? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har en AMD Xp 2100+, BOXED utgave. Vanligvis er cpu-temperaturen 66 grader. Er dette for mye? Vel, for å si det sånn, jeg hadde en XP2400 med Silent Twin som jeg syntes var høy på tempen (55-56 grader idle) så du kan jo bedømme selv Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 tja det er vel litt mye ja, min xp2000 ligger på 43°C Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hvis det er idle (som det virker som), så er det mye ja.. Hvor varm blir det hvis du kjører den hardt (full load) en god stund..? Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Søk i forumet! Men en xp prosesor skal tåle 75-80 grader T-bird skal råle 90 men det kommer an på om cpun oppererer stabilt på den tempraturen. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Kan nok virke litt høyt ja. Min T-Bird 1.4 ligger mellom 45 og 65 grader. Det kan jo være HK som viser feil temp også. Det skal vel gå greit opptil en 70 grader++ Har en kompis med et A7V266 HK der han hadde temp helt oppi 84 grader etter litt spilling. Byttet kabinett og temp falt med 15-20 grader. Kan jo sjekke om det er bra luftgjennomstrømming i kabinettet, at det ikke ligger masse kabler som sperrer rund CPU. Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Tja...går vel greit det. Men du får en forkortet levetid. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det har endel med hvilken kjøler du bruker Boxed er vel ikke det meste egna, derfor kan kanskje temperaturen være litt høyere enn det ville vært med en bedre(dyrere ?) kjøler. Seff kan det også være feilmåling, eller feil bruk av goop. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Tja...går vel greit det. Men du får en forkortet levetid. Vel AMD sier maks temp er 85-90 grader så det er vel litt igjen til levetiden blir forkortet. Akkurat det med temperatur har ikke såååå mye å si, det med spenning har. Husk; kjerna smelter ikke før den blir 160++ grader Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 90-95 grader det absolute over det er eller blir cpun skadet. eller ødelagt over korte perioder mener jeg husk det er den eksterne tempraturen som blir målt ikke den inntærne tempraturen. Lenke til kommentar
eseluno Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Systemet virker stabilt, selv om det er veldig varmt. Temperaturen ser i utgangspunktet ut til å være på 60 grader, men når jeg spiller eller driver med ett eller annet - vanligvis - viser temperaturmåleren 66 grader. I alle fall, takk for svar. Jeg tenker å kjøpe en ny vifte. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Så lenge pc er stabilt så gjør det ikke noe! Du forkorter muligens cpuns lifstid med noen månder men det er det hele! Men du har vel ikke tenkt å ha den cpun i tre-fire-fem år eller? Lenke til kommentar
honnings88 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Min XP 1700 ligger på 36 grader (ifølge Asus PCProbe) Lenke til kommentar
gecho Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg fikk 66 grader på en nymontert XP2000 i SoSoftSandra BurnIn, og syns det var for mye. XP'en ble montert i et lite trangt Qtec-kabinett uten kabinettvifte og med en stillegående GlacialTech-vifte. Da jeg altså syns det var for mye, - skar jeg hull i kabinettet bak CPU og monterte inn en innsygende kabinettvifte i front. Temperaturen sank over 10 grader C. Hva slags kabinett har du? Ikke type, - er det stort, romslig og luftig? Lenke til kommentar
eseluno Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg fikk 66 grader på en nymontert XP2000 i SoSoftSandra BurnIn, og syns det var for mye. XP'en ble montert i et lite trangt Qtec-kabinett uten kabinettvifte og med en stillegående GlacialTech-vifte. Da jeg altså syns det var for mye, - skar jeg hull i kabinettet bak CPU og monterte inn en innsygende kabinettvifte i front. Temperaturen sank over 10 grader C. Hva slags kabinett har du? Ikke type, - er det stort, romslig og luftig? Ja, kabinettet synes å være romslig, men det kommer vel an på hva man sammenligner det med. Det er i alle fall et medium kabinett fra Chieftech, men jeg har ingen kabinettvifte. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Da er de muligens derfor, Den ikke får gjenomtrek i kabbinetet Lenke til kommentar
QXLNO Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har en AMD Xp 2100+, BOXED utgave. Vanligvis er cpu-temperaturen 66 grader. Er dette for mye? Har det samme... ligger på 62 uten kabinett vifte... Kjøpte ny vifte, og den sank rett ned i 51C. Kostet meg 150kr... solgte den orginale på qxl for 200kr:D Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Tja...går vel greit det. Men du får en forkortet levetid. Vel AMD sier maks temp er 85-90 grader så det er vel litt igjen til levetiden blir forkortet. Akkurat det med temperatur har ikke såååå mye å si, det med spenning har. Husk; kjerna smelter ikke før den blir 160++ grader * Ved 60'C begynner det å bli fare for redusert levetid * Ved 90'C begynner det å bli fare for at CPU'en skal dø umiddelbart * Ved ca 150'C begynner det å bli fare for svidd lukt * Ved ca 3-500'C begynner det å bli fare for antennelse av limet på CPU'en og evt andre ikke-flammehemmende plastdeler i nærheten. Dette er hva jeg har fått opplyst av AMD support og folk her på forumet Lenke til kommentar
bug2k Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hva med p4 prosessorene, hvordan temperatur burde de ha/tåle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå