Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det Volvo motor i min 460 '93 modell?

Anbefalte innlegg

Eller er det Renault motor som sitter i den? Har hørt og lest at i alle fall 460 fikk Volvo motorer etter 1992/93. Min er late '93 modell, og på motoren står det jo VOLVO. Har ikke sett noe som ligner eller kan tilsi at det er noe annet enn Volvo.

Noen som har noe klokt å si? Sider og linke til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Renault i bilen din. Alle 460 er vel levert med Renault motorer. PRV mener jeg..

Hvorfor står det da Volvo på motoren min? Og hvorfor står det på diverse nettsider og i blader at renault motoren ble bytta ut i '93 med Volvo motor i 460? Tror ikke det gjaldt 440.

Dessuten leverer ikke Renault 2 ltr motorer. Min er 2 ltr. og ble produsert innenfor den nye 'reformen'. Det ble gjort store forandringer i 400 serien i '93.

Endret av moon_blood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Renault i bilen din. Alle 460 er vel levert med Renault motorer. PRV mener jeg..

Hvorfor står det da Volvo på motoren min? Og hvorfor står det på diverse nettsider og i blader at renault motoren ble bytta ut i '93 med Volvo motor i 460? Tror ikke det gjaldt 440.

Dessuten leverer ikke Renault 2 ltr motorer. Min er 2 ltr. og ble produsert innenfor den nye 'reformen'. Det ble gjort store forandringer i 400 serien i '93.

Det ble gjort endel endringer på 440 og 460 ja, men disse kom som 94 modell. Hvis du ikke har sett renault med 2.0 liter motor bør du se bedre etter. Ta en titt på Renault Laguna, samme motorene som ble brukt i Volvo 440, 460 og 480. Volvo har nok gjort noen små endringer på de, slik at de ikke ser helt like ut, men i bunn og grunn samme motoren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

så Audi starter ikke, går ikke fremover og speedometer fungerer ikke?

du kan jo bare se på hvor mye feil nyere volvo har, leste att hver tredje XC90 har elektriske feil, står jo om feil på volvo annenhver uke i VG.

det siste nå var jo Airbag feil og att de plutselig mister motorkraft

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=504041

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=510450

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=186428

og her har vi kvalitetsbilen V70

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=140...+V70&Page=0

tenkte det var vært å nevne, hvis du går rundt å tror Volvo er så jævla bra

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Eg har no en Volvo 460 92 1.8GL men med orginal Volvo motor i det... Kan ta å ta noe bilder av det seinere... ;)

Hvor mye HK er det på din Volvo eller " Renualt" ? Hvis det litt mer enn det vanlig så tror eg at det er volvo, Min teori...!! Min er 1.8 Mer enn 100HK så tenker mer at det er volvo motor enn at det er Renault i den.

Endret av Javad
Lenke til kommentar
Eg har no en Volvo 460 92 1.8GL men med orginal Volvo motor i det... Kan ta å ta noe bilder av det seinere... ;)

Hvor mye HK er det på din Volvo eller " Renualt" ? Hvis det litt mer enn det vanlig så tror eg at det er volvo, Min teori...!! Min er 1.8 Mer enn 100HK så tenker mer at det er volvo motor enn at det er Renault i den.

Det er 110 hk i min bil. 2 ltr motor.

Lenke til kommentar

Da har du nok en annen motor enn den bilen rullet ut fra fabrikken med... Og har du 1.8 med mer enn 100 hk er det noe merkelig, for 1.8 finnes ikke med mer enn 90/95 hk i 400 serien..

Lenke til kommentar

Da har du nok en annen motor enn den bilen rullet ut fra fabrikken med... Og har du 1.8 med mer enn 100 hk er det noe merkelig, for 1.8 finnes ikke med mer enn 90/95 hk i 400 serien..

Eg var heller ikke sikker på det! Eg tok Vognkortet og fikset regningen med matte så ble det mer enn 100HK! KW og greier. I tillegg merker eg at den går kraftigere enn vanlig 1.8 motor. :roll: Min bror sier no at det 110hk eller noe sånt i den og han er veldig flink i matte. Så regner med det er riktig. Er ikke turbo i den heller...

Lenke til kommentar
Eg var heller ikke sikker på det! Eg tok Vognkortet og fikset regningen med matte så ble det mer enn 100HK! KW og greier. I tillegg merker eg at den går kraftigere enn vanlig 1.8 motor. :roll: Min bror sier no at det 110hk eller noe sånt i den og han er veldig flink i matte. Så regner med det er riktig. Er ikke turbo i den heller...

Motorene som finnes i 400 serien:

B16F - 1.6 - 83/94 hk (tror ikke den er solgt i Norge)

B18FP - 1.7 - 102 hk

B18E - 1.7 - 109 hk (bare frem til 1990)

B18F - 1.7 - 95 hk (bare frem til 1990)

B18FT - 1.7 Turbo - 120 hk

B18U - 1.8 - 90 hk

B20F - 2.0 - 110 hk

+ diverse 1.7 forgasser motorer fra 77 - 90 hk

D19T - 1.9TD - 90 hk

Hele gjengen er renault motorer.

Hvis du ser hvor mange kw det står i vognkortet ditt og ganger det med 1,36 får du rimelig nøyaktig hvor mange hk du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...