Genzou Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hei, jeg har et asus P5K hovedkort og en Samsung SH-S203D SATA dvd brenner. Problemet er at Hovedkortet ikke finner brenneren. har prøvd alle SATA koblingene på kortet og hver gang får jeg beskjeden "device not ATAPI compatible". Har prøvd med siste BIOS oppdatering, koblet fra de 2 SATA hdd'ene jeg også har, alt uten noe resultat. Noen som har et tips å komme med? Endret 8. februar 2008 av Genzou Lenke til kommentar
frangran Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei, jeg har et asus P5K hovedkort og en Samsung SH-S203D SATA dvd brenner. Problemet er at Hovedkortet ikke finner brenneren. har prøvd alle SATA koblingene på kortet og hver gang får jeg beskjeden "device not ATAPI compatible". Har prøvd med siste BIOS oppdatering, koblet fra de 2 SATA hdd'ene jeg også har, alt uten noe resultat. Noen som har et tips å komme med? Fant du den ved første oppstart? Jeg hadde problem med at jeg fant alle enhetene, men da jeg oppdaterte driverne med den medfølgende cden fikk jeg samme feilmelding som deg. HDDene fungerte fint, men ikke brennerne. Kjøpte først SATA-brenner. Men når den ikke virka kjøpte jeg en med IDE-tilkobling men den virka heller ikke. Nå som jeg har begynt på nytt uten å installere alle driverne fungerer det greit både med SATA-brenneren og IDE-brenneren, men den gamle skriveren min(HP laserjet 1010) med USB-tilkobling som meldte seg ut da jeg oppdaterte noen drivere via nettet. Får beskjed om at "Generic IEEE 1284.4 printing support" mangler driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå