frank-s Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skal ha nytt hk til maskinen min som blir brukt som mediaseenter men eg spiller mye på den. Trenger et hk som støtter intel cpu 1333MHz og Nvidia sli. bør også ha et godt lydkort for det skal kobles til surround anlegg har sett på dette : Asus P5N-D http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 noen gode forslag??? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) En mediasenter-pc bør være stillegående. Ikke noe særlig å se på film og ha en pc som høres ut som et fly stående ved siden av tv'en. Derfor ville jeg ikke kjørt SLI hvertfall. Jeg vil også foreslå et hovedkort med HDMI (hvis du har HDMI på surroundreciveren og tv'en din). Hvis du skal kjøre lyden digitalt er ikke et bra lydkort viktig. Endret 8. februar 2008 av Morten K Lenke til kommentar
frank-s Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 En mediasenter-pc bør være stillegående. Ikke noe særlig å se på film og ha en pc som høres ut som et fly stående ved siden av tv'en. Derfor ville jeg ikke kjørt SLI hvertfall.Jeg vil også foreslå et hovedkort med HDMI (hvis du har HDMI på surroundreciveren og tv'en din). Hvis du skal kjøre lyden digitalt er ikke et bra lydkort viktig. ja eg forstår hva du mener, men har bare kjøpt stillegående vifter til kabinetteet og skjermkortene så hører knapt at det går. har sett på hk me hdmi, men du må vel ha hdmi ver.1.3a får å kunne kjøre både lyd og bilde. å rekner ikke med du finner det på hk? Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du trenger HDMI v1.3 for å overføre de nye HD formatene Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio som er aktuellt med tanke på blu-ray avspilling f.eks. Hvordan dette er på hovedkort aner jeg ikke. Finns det dedikerte lydkort med HDMI nå til dags egentlig? Lenke til kommentar
frank-s Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Du trenger HDMI v1.3 for å overføre de nye HD formatene Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio som er aktuellt med tanke på blu-ray avspilling f.eks. Hvordan dette er på hovedkort aner jeg ikke. Finns det dedikerte lydkort med HDMI nå til dags egentlig? nei det trur eg ikkje, har jaffal aldri sett de. men hadde vært utrulig fint å hatt i en mediasenter maskin Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Måtte google litt og kom over denne tråden der det snakkes om et som er på trappene hvertfall. Tipper dette er noe som kommer mer og mer i tiden fremover. Spiller du av mye HD-matriale den dag i dag, eller kommer til å gjøre det når PC-en er klar? Hvis ikke klarer du deg jo fint med coax/optisk mens man venter på at HDMI skal komme mer på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå