Gå til innhold

Kommende PS3-spill ("stor"spill)

Nimrad

Anbefalte innlegg

Jeg savner en tråd som viser spill som kommer på PS3 i nærmeste framtid og derfor tenkte jeg at jeg like god kan lage en selv. Spillcoverene er hentet fra IGN og beskrivelsene fra Gamer.no. Jeg tror jeg stopper på Q2 foreløpig og legger heller til Q3 spill etterhvert som vi nærmer oss Q2. Kom gjerne med forslag til spill jeg har glemt. Legger til noen tidligere spill i spoilertag ettersom jeg sitter på skolen og kjeder meg.

Tidligere storspill

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

motorstorm-uk7packfrontboxart_160w.jpg

MotorStorm

MotorStorm er en arkaderacer der underlaget betyr like mye som kjøretøyet. Her kjører du alt fra lastebiler til crossmotorsykler over fjell, gjørmehull og sanddyner. Hvert kjøretøy har ulike attributter på disse underlagene, noe som påvirker fart og manøvrering. Derfor er det viktig å velge kjørebane med omhu, det er nemlig en rekke alternative veier fra start til mål i dette spillet.

Illsinte fiender gir deg imidlertid kamp til døra, og de går ikke av veien for å dytte deg utfor et stup eller rett i en fjellvegg. PS3-kontrollens vippekontroll blir tatt flittig i bruk i MotorStorm. Hvis du ønsker det kan du bruke denne som standard, og dermed slippe unødig slitasje på spilltommelen din. I tillegg til enspillermodusen, støtter MotorStorm flerspiller over nett.

resistancefom_ps3box_usa_org_000boxart_160w.jpg

Resistance: Fall of Man

Som Nathan Hale må du kjempe mot de ondsinnede Chimeraene. Disse beistene fra rommet fanger og gjør om mennesker til nye romvesner, og utrydder menneskeheten i et enormt tempo. De har allerede tatt over hele Russland og Europa. Du må jakte dem ned, og sprenge de til fillebiter med et imponerende våpenarsenal og varierte kjøretøy.

Historien er satt i kort tid etter andre verdenskrig. Jorden holder på å kollapse under det økende presset fra de invaderende Chimeraene. Det er din jobb å redde menneskeheten fra fullstendig fortapelse. Resistance: Fall of Man er en lanseringstittel til PlayStation 3, og byr på imponerende grafikk, og hektiske actionsekvenser.

RatchetClankFuture_US_FINALboxart_160w.jpg

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

I Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction har Ratchet og Clank reist på ferie, men blir overfalt av en skummel insektlignende rase som ønsker å utrydde alle lombaxene (rasen til Ratchet) fra universet. Våre to helter stjeler imidlertid det største romskipet deres og legger deretter ut på et nytt eventyr for å finne historien til lombaxene og hvorfor insektene har lagt dem for hat.

I løpet av det nye eventyret Ratchet og Clank møte en rekke nye og gamle venner, utforske en helt ny galakse full av nye romvesener og spennende omgivelser og gjøre bruk av eksplosive nye våpen (som en tornado-kanon og noe som kalles "groovitron", som får fiendene til å danse ukontrollert til disco-låter fra syttitallet).

Uncharted_Box-Artboxart_160w.jpg

Uncharted: Drake's Fortune

Uncharted: Drake's Fortune er et actioneventyr med livaktige miljøer og realistiske figurer. Spillet foregår i moderne tid, og omhandler jakten på den sagnomsuste skatten fra El Dorado, som visstnok skal befinne seg på ei øy i Stillehavet. Hovedperson Nathan Drake finner øya, men blir strandet der samtidig som han får en hel hær av leiesoldater på nakken.

Ved hjelp av eldgamle kart og mystiske gjenstander må du avdekke spor og komme til bunns i mysteriet om El Dorado. Handlingen foregår i levende jungler og spektakulære ruiner, og Drake er ikke alene om å utforske disse. Kompanjongene hans spiller en viktig rolle, og mye av fokuset i spillet er på samarbeid. I tillegg til utforsking og eventyr, får vi også massevis av skyting, kamp og raske kjøretøysekvenser.

AssassinsCreed_PS3_CvrShtboxart_160w.jpg

Assassin's Creed

Assassin's Creed er et mørkt actioneventyr under utvikling hos folkene bak stortitler som Prince of Persia og Splinter Cell. Designfilosofien til utviklerne går ut på å bringe så mye realisme som mulig inn i spillverdenen, slik at det er lettere å spille for folk som ikke er kjent med de vanlige "reglene" som gjelder for spill.

Assassin's Creed foregår i 1191, midt i det tredje korstoget, hvor kristne europeiske riddere dro ned til Arabia for å krige mot de muslimske rikene som hadde kontroll over Palestina. Som medlem av et hemmelig brorskap, er målet ditt å stoppe krigføringen ved hjelp av alle tilgjengelige midler. Brorskapet tar ikke parti, og ser på begge partene som fiender.

Call-Of-Duty-4_US-ESRB_PS3boxart_160w.jpg

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare tar utgangspunkt i en fiktiv konflikt satt i relativ nåtid, hvor en borgerkrigssituasjon i Russland fører til at mange atomvåpen kommer på avveie. Samtidig sørger et militærkupp i Midtøsten til at sikkerhetssituasjonen til USA og Storbritannia vurderes til at en forkjøpsangrep er det beste.

I spillets kampanjemodus veksler du for det meste mellom å spille den amerikanske marinesoldaten Paul Jackson og John «Soap» MacTavish i de britiske spesialstyrkene S.A.S. i varierte og actionfylte oppdrag. I tillegg til kampanjemodusen kommer også spillet med en omfattende flerspillerdel. I tillegg til en rekke brett og moduser, inneholder spillet en oppgraderingsdel hvor man gjennom sine handlinger på slagmarken skaffer seg tilgang til nye våpen samt nytt utstyr og ferdigheter.

ARMTWOps3PFTfrontboxart_160w.jpg

Army of Two

7. mars (4. mars i USA)

I Army of Two kjemper to soldater sammen om å overvinne fienden i rekke konflikter rundt om i verden. Spillet fokuserer på samarbeid, og lar deg spille med en venn eller en datastyrt medspiller.

GT5-Prolog_US_RPcover_FRONTboxart_160w.jpg

Gran Turismo 5: Prologue

28. Mars 2008

Gran Turismo 5 Prologue kommer med over 40 biler, en rekke ekte baner (inkludert Eiger Nordwand, London City Track og Suzuka) og mulighet til å spille mot femten andre spillere online. I tillegg loves vi svært avansert kjørefysikk, som skal sikre at spillet blir det mest realistiske til nå i serien. De datastyrte motstanderne har også fått seg en kraftig oppgradering, som skal gjøre dem mindre robotaktige og enda vanskeligere å slå.

Sony skryter også av at de som kjøper spillet får tilgang til Gran Turismo TV, en onlinebasert kanal som tilbyr innhold fra motorsportverdenen, bilfabrikanter og TV. Andre nye onlinefunksjoner inkluderer direktetilgang på bilfabrikanter gjennom spillet og muligheten til å lage sin egen profilside i spillet.

PSHome_LOGOART_Wavesboxart_160w.jpg

Playstation Home

Første kvartal 2008

Playstation Home er sony's svar på Xbox live. Det er en virtuell 3D-verden som også vil introdusere PS3-eiere til spillinvitasjoner, spilltrofeer o.l.

Grand-Theft-Auto_PosterArtboxart_160w.jpg

Grand Theft Auto IV

29. april i hele verden

Grand Theft Auto 4 vil i følge Rockstar gi spillerne større frihet og flere valg enn forgjengerne, og i tillegg ser det ut til at handlingene dine i spillet vil få større konsekvenser. Du vil også få større frihet til å selv velge hvordan du vil bruke tiden din, og en av mulighetene du får er å ringe opp andre figurer, og høre om de vil være med ut.

Hovedpersonen i spillet, Niko Belic, er fra Øst-Europa, og har blitt fristet til Liberty City av fetteren, Roman. Fetteren har gitt inntrykk av at han lever det gode liv, med fete biler, slanke damer og svømmebasseng i hvert rom, men sannheten er en ganske annen. Roman har nemlig store problemer, og han trenger hjelp.

metal_gear_solid_4_guns_of_the_patriots_frontcover_small_TF9xxrATLoXaryZ.jpg

Metal Gear Solid 4: Gund of the Patriots

Andre kvartal 2008

I følge Konami vil Metal Gear Solid 4 få oss til å glemme fortidens ideer om ”realisme”, og ser på fjerde spillet som en bevegelse mot det ”naturlige”. Historien denne gangen finner sted etter det som skjedde i ”Sons of Liberty”, og Snake, som nå har blitt gammel, ferdes i en urban krigssone, og vil være omgitt av stridsvogner, soldater og roboter som kjemper mot hverandre.

Fienden vil nå bruke mange forskjellige taktikker for å få has på. Noen vil kunne finne på å prøve å distrahere deg, mens andre vil gi kameratene sine dekningsild. Kojima forteller at Metal Gear Solid 4 kommer med et mer psykologisk element enn tidligere spill i serien. Konami har sagt at de indre aspektene ved spillet blir synlige basert på spillerens valg underveis.

Killzone-2_TempArtboxart_160w.jpg

Killzone 2

Andre kvartal 2008

I Killzone 2 kastes du hodestups inn i konflikten mellom ISA og de brutale Helghast. To år etter angrepet på Vekta har ISA invadert helghastenes hjemplanet, og du er selvfølgelig blant de første stakkarene som sendes ned på den tungt befestede planeten. Jobben din er å fange fiendesjefen selv, Hersker Visari, for å få slutt på den blodige krigen.

Allerede i det første angrepet på hovedstaden Pyrrhus viser det seg at oppgaven din skal bli vanskeligere enn forutsett - i tillegg til en mektig forsvarsstyrke har Helghast nemlig klart å utnytte planetens fiendtlige klima som en del av planetens forsvar. Sony lover en omfattende, historiedrevet enspillerkampanje som gir oss en rekke interessante elementer. Spillet kommer også med omfattende flerspillermuligheter.

i_420932-300x200.jpg

Battlefield: Bad Company

Andre kvartal 2008

Battlefield: Bad Company er et nytt og frittstående spill i Battlefield-serien, og spillet benytter seg av Digital Illusions sin nye spillmotor, Frostbite. Den svenske utvikleren forteller at Bad Company kommer med en filmatisk enspillerdel full av eventyrsfølelse og mørk humor, i en stil vi aldri tidligere har opplevd i denne flerspillerorienterte serien.

Dessuten får vi selvsagt omfattende flerspillermodus i samme stil som vi kjenner fra tidligere spill i serien. Digital Illusions forteller at verden er 90 prosent ødeleggbar, og at dette får store konsekvenser for gameplayet. Slagmarken forandres hele tiden og tvinger spillerne til å stadig endre taktikk.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, stemmer det .. Kom nettopp på at at jeg har PS3 ..

Har ikke brukt den på eeeeevigheter.. finnes jo ikke ett eneste kult spill .. Begynner å bli lei det nå .. Det drøsser jo inn bra titler til xbox 360, mens PS3 får et og annet bilspill og action-spill .. Gjeeeesp ..

Lenke til kommentar
Har ikke brukt den på eeeeevigheter.. finnes jo ikke ett eneste kult spill .. Begynner å bli lei det nå .. Det drøsser jo inn bra titler til xbox 360, mens PS3 får et og annet bilspill og action-spill .. Gjeeeesp ..

Da har du gått glipp av mange meget bra titler. Kan nevne Heavenly Sword, Uncharted: DF, Rachet & Clank Future: ToD osv. I tillegg til alle multiplattformtitlene.

Lenke til kommentar

Da har du gått glipp av mange meget bra titler. Kan nevne Heavenly Sword, Uncharted: DF, Rachet & Clank Future: ToD osv. I tillegg til alle multiplattformtitlene.

Jeg har alle spillene du nevner, i tillegg til de fleste spill som er sluppet hittil .. Ingen har underholdt meg noe særlig dessverre.. Spilte litt COD4 og Ratchet & Clank, men gikk fort lei.

Nå skal det jo nevnes at jeg er veldig RPG-fan og at jeg kun furter litt her, fordi PS3 enda ikke har fått noen gode RPG's (bortsett fra Oblivion), mens på Xbox360 hagler det inn gode RPG's for tida.. :)

Lenke til kommentar
Savner virkelig flere RPG/eventyr/plattform spill til PS3. Men jeg må vel kjøpe Uncharted, R&C og Crash Bandiccot på PSN før jeg klager? :)

Det jeg savner på PS3:

- En god mediacenter løsning som kan streame alle formater over nettverk (uten noen form for server)

- RPG-spill, eventyr-spill, plattform-spill

- Fler Arcade/Retro spill man kan laste ned fra PSN, noe a'la Wii's fantastiske Virtual Console. Xbox360 har også et mye større utvalg av dette. PSN kan ikke sammenlignes. I det minste la det komme muligheten til homebrew så vi kan bruke emulatorer. ;)

Lenke til kommentar
I det minste la det komme muligheten til homebrew så vi kan bruke emulatorer. ;)

Jeg kjører NES- og SNES-emulator på min PS3. Den støtter jo installasjon av operativsystem og hva du vil av homebrew. Ubuntu gjør susen.

Jeg har sett hvor "bra" NES/SNES emulatorer kjører uten hardware acceleration på PS3 ja .. ;)

Får du brukt PS3 kontrolleren til å spille med forresten?

Lenke til kommentar

Eeeh.. Jeg sjekka nettopp YouTube..

Og nå virker det som om folk får kjørt av alle formater + spille emulatorer helt uten problemer ..!!!

Hvorfor har ingen nevnt dette? :) Sist jeg sjekket PS3+Linux lagget alle filmer, emulatorer funka med keyboard og masse lag osv. osv .. .

Kan noen bekrefte at PS3+Linux nå er. . Konge?!?! :)

Lenke til kommentar
Savner virkelig flere RPG/eventyr/plattform spill til PS3. Men jeg må vel kjøpe Uncharted, R&C og Crash Bandiccot på PSN før jeg klager? :)

Det jeg savner på PS3:

- En god mediacenter løsning som kan streame alle formater over nettverk (uten noen form for server)

- RPG-spill, eventyr-spill, plattform-spill

- Fler Arcade/Retro spill man kan laste ned fra PSN, noe a'la Wii's fantastiske Virtual Console. Xbox360 har også et mye større utvalg av dette. PSN kan ikke sammenlignes. I det minste la det komme muligheten til homebrew så vi kan bruke emulatorer. ;)

Uten noen form for server? aha du tenker på at PC-en står i nettverk og du kan gå inn på den for så å spille av? Den er jo server da :p

Er det noe bedre enn å bruke tveristy? Bruker det nå å det fungere perfekt. Kvaliteten er bra, man kan spole osv osv, programmet vet selv om den må transcode osv osv. Eneste jeg ikke får til er mkv filer, men har ikke forsket særlig på problemet.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg har alle spillene du nevner, i tillegg til de fleste spill som er sluppet hittil .. Ingen har underholdt meg noe særlig dessverre.. Spilte litt COD4 og Ratchet & Clank, men gikk fort lei.

Nå skal det jo nevnes at jeg er veldig RPG-fan og at jeg kun furter litt her, fordi PS3 enda ikke har fått noen gode RPG's (bortsett fra Oblivion), mens på Xbox360 hagler det inn gode RPG's for tida.. :)

Her har du en liste over hva du har i vente i alle fall, av JRPGs:

Final Fantasy XIII

Final Fantasy Versus XIII

The Last Remnant

Eternal Sonata

Disgaea 3

White Knight Chronicles

Lenke til kommentar
Eeeh.. Jeg sjekka nettopp YouTube..

Og nå virker det som om folk får kjørt av alle formater + spille emulatorer helt uten problemer ..!!!

Hvorfor har ingen nevnt dette? :) Sist jeg sjekket PS3+Linux lagget alle filmer, emulatorer funka med keyboard og masse lag osv. osv .. .

Kan noen bekrefte at PS3+Linux nå er. . Konge?!?! :)

Det er så konge som det alltid har vært. Fikk PS3 i sommer en gang, og spilte allerede da emulatorspill helt fint, med PS3-spaken (måtte bruke ledningen). Filmer fungerte også helt fint. Brukte da YDL som har vært tilgjengelig helt siden lanseringen.

Men det kan være litt knot for å få alt til å fungere slik det skal. Noen burde lage en enkel distribusjon, med et eget interface for PS3, med støtte for emulatorspill og film/musikk, som fungerer ypperlig rett ut av boksen. Noe ala XBMC.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...