Gå til innhold

Best mulig bildehåndtering ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal linke til bilder fra diverse nettsider og håndtere de på min nettside slik at de kommer ut 80x80. Har ikke noe problem å hente bildene, men har problem med kvaliteten på bildene. De blir store og små osv. Kvaliteten på bildene jeg henter er også opp og ned. Noen er små størrelse og andre er store.

Spørsmålet mitt er om det finnes et program (snutt) som behandler denne typen bildehenting, slik at bildene alltid kommer i bra kvalitet ut på min side ? Jeg bruker C#.net som språk, men er åpen for alle andre løsninger.

Er ikke interessert å først legge bildene i databasen hos meg og så behandle de. Ønsker kun å linke til bildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du linker direkte til bildet fra en annen nettside, skal bildet beholde kvalitet og størrelse når det vises på din side. Om du tvinger en størrelsesendring, vil logisk nok kvaliteten forandres, med mindre du bruker GD eller lignende og beskjærer bildet, ikke forandrer størrelsen.

Det er nok ikke mye du kan få gjort med dette hvis jeg har forstått spørsmålet ditt riktig.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Ja. Forstår det slik at det nesten er umulig å gjøre noe med. Det beste er egentlig å sette bildene i mindre størrelse på siden min slik at jeg kan beskjære eller øke kvaliteten på den måten. Takk uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...