tmbn Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg skal linke til bilder fra diverse nettsider og håndtere de på min nettside slik at de kommer ut 80x80. Har ikke noe problem å hente bildene, men har problem med kvaliteten på bildene. De blir store og små osv. Kvaliteten på bildene jeg henter er også opp og ned. Noen er små størrelse og andre er store. Spørsmålet mitt er om det finnes et program (snutt) som behandler denne typen bildehenting, slik at bildene alltid kommer i bra kvalitet ut på min side ? Jeg bruker C#.net som språk, men er åpen for alle andre løsninger. Er ikke interessert å først legge bildene i databasen hos meg og så behandle de. Ønsker kun å linke til bildene. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvis du ikke har mulighet til å redigere bildene med GD eller noe lignende, må nettleseren ta seg av rendring av bildet. Som du sikkert har sett, er FF og IE utrolig dårlige på dette. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hvis du linker direkte til bildet fra en annen nettside, skal bildet beholde kvalitet og størrelse når det vises på din side. Om du tvinger en størrelsesendring, vil logisk nok kvaliteten forandres, med mindre du bruker GD eller lignende og beskjærer bildet, ikke forandrer størrelsen. Det er nok ikke mye du kan få gjort med dette hvis jeg har forstått spørsmålet ditt riktig. Endret 8. februar 2008 av Runar Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Ja. Forstår det slik at det nesten er umulig å gjøre noe med. Det beste er egentlig å sette bildene i mindre størrelse på siden min slik at jeg kan beskjære eller øke kvaliteten på den måten. Takk uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå