s051924 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hei, Jeg har fire SATAkontakter på hovedkortet mitt(to SATA og 2 SATA_RAID). De to førstnevnte har vært i bruk, en til hver harddisk. Nå har jeg imidlertid måttet bruke den ene av disse til ny dvd-brenner(Den gamle brenneren stod på IDE) siden SATA_RAID ikke er kompatibel med DVD-ROM. Maskinen finner imidlertid ikke den harddisken jeg har koblet fra SATA til SATA_RAID kontakten. Er det noen som har en formening om hvilken driver jeg bør laste ned eller andre grep som trengs for å få dette i orden? De nevnte SATA_RAID kontaktene har ikke vært i bruk tidligere. Bruker Windows XP og Hovedkort ASUS A8V Deluxe Mvh Endret 8. februar 2008 av s051924 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har du i BIOS justert kontrollerens virkemåte? Ta en titt i hovedkortets manual. Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg kan ikke se at det i BIOS er spesifiserte valg for virkemåten til de ulike kontollerne. Er et valg der jeg kan velge et annet oppsett enn RAID. Men bør ikke denne stå slik, siden de to harddiskene mine kjører RAID? Er det i dette tilfellet et problem at de ikke er koblet parvis til kontollerne? Takk for tilbakemelding:) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er godt mulig at du rett og slett har deaktivert den andre SATA-kontrolleren i bios. Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Det er godt mulig at du rett og slett har deaktivert den andre SATA-kontrolleren i bios. Hmm.. skjønner at dette skal være mulig, men kan ikke se noe som er disabled som ikke burde være det.. Jeg er jo ingen ekspert, men er det ikke begrenset hvor vanskelig det kan være å se dette i BIOS? Takk Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er forskjellige innstillinger og funksjoner fra produsent til produsent. Prøv å lese manualen til hovedkortet. Har du den ikke i papirform, henter du den i pdf-format fra hk-produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Det er forskjellige innstillinger og funksjoner fra produsent til produsent. Prøv å lese manualen til hovedkortet. Har du den ikke i papirform, henter du den i pdf-format fra hk-produsentens hjemmeside. Skal prøve det. Takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå