HoaXed Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hællæ! Jeg har nå snart søkt på UiO som materialer, energi og nanoteknolog 3årig. Og ønsker meg jobb innen feks Sintef eller Oljebransjen. Hva slags lønn kan man forvente etter en slik utdanning som ingeniør? Vil jeg merke forskjell, eller rettere sagt er det verdt å gå to år ekstra for å få master hos NTNU feks? Takk Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hællæ! Jeg har nå snart søkt på UiO som materialer, energi og nanoteknolog 3årig. Og ønsker meg jobb innen feks Sintef eller Oljebransjen. Hva slags lønn kan man forvente etter en slik utdanning som ingeniør? Vil jeg merke forskjell, eller rettere sagt er det verdt å gå to år ekstra for å få master hos NTNU feks? Takk Hei! Jeg går nanoteknologi på NTNU, men jeg vet ikke så veldig mye om studiet på UiO. Det jeg vet er at jeg som sivilingeniør antakelig kommer til å kunne velge mellom et bredere spekter av jobber enn en som har gått bachelor. Jeg ser for meg at jeg som har hatt en del generelle siv.ing-fag i tillegg til nanoteknologien, har større mulighet til å velge jobber i andre retninger, som konsulentjobber og jobber innenfor annen teknologi. Du kan nok greit få jobb på SINTEF, men Oljebransjen har enda ikke trykket nanoteknologien til sitt bryst, det vil de sikkert om ikke lenge. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 mr. smeboe. får å komme inn der må du ha sjukt sjukt snitt. jeg vet faktisk ikke om noe annet en medisin som kan matche det. BRA jobba Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 jj_89: Primærkvote-kravet til medisin er faktisk veldig mye lavere enn nanoteknologi. Industriell økonomi har nesten like høyt poengkrav som nanoteknologi. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ok, skulle egentlig bare få frem hvor stor prestasjon det var... Du må vel nesten utelukkende ha 6 i alle fag + nesten alle mulige tilleggspoeng.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det medfører riktighet, jj_89. Det vil med andre ord si at kjære smeboe var en av de aller, aller flinkeste på videregående på hele hans kull. Gratulerer, smeboe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå