HoaXed Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hællæ! Vi på Frederik II VGS ønsker kritikk av vår russeside på denne adressen: - www.frederikrussen.net Hvis noen lurer har vi godkjennelse fra den helt nederste grafikken Den har vi ikke laget selv. Resten er selvlagd. Noe feil i andre browsere, ryddigere design, annet? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Først og fremst: Er Frederik II elev selv Stort minus: Hele siden er i tabeller. Hvorfor har dere valgt den løsningen? -Ligner litt på sidene til Kalnes-russen -Bittelitt kjedelig typografi +Ryddig og behagelig å se på Bruker selv cutenews og er storfornøyd. Denne siden er et godt eksempel på at det er et "kraftig" system. ---------- Kjenner du Jaco forresten? Endret 8. februar 2008 av Bjørshol Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Først og fremst: Er Frederik II elev selv Stort minus: Hele siden er i tabeller. Hvorfor har dere valgt den løsningen? -Ligner litt på sidene til Kalnes-russen -Bittelitt kjedelig typografi +Ryddig og behagelig å se på Bruker selv cutenews og er storfornøyd. Denne siden er et godt eksempel på at det er et "kraftig" system. ---------- Kjenner du Jaco forresten? Grunn te tabells: For meg som programmerer og "desginer" synes jeg dette er en perfekt løsning for de oppsettene jeg bruker på sider. Har nevnt det før, kunne lært meg divs men er rett og slett fornøyd med tabells. Enkelt og greit Kallness russesiden har jeg aldri sett.. Google... Hmm. Fant den ikke. Send meg gjerne linken? Forslag te endringer eller annet gi meg gjerne mer kritikk på det (Jaco kjenner jeg ikke nei) Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 link Synes det gikk i samme farger og bakgrunnsbilde var svært likt. Rart ikke du har sett den siden før. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 link Synes det gikk i samme farger og bakgrunnsbilde var svært likt. Rart ikke du har sett den siden før. Latterlig at du sammenligner disse to sidene. Latterlig? Så og si samme farger går igjen, og bakgrunnen var farlig lik. Det er MIN mening. Slutt å kast bort tiden din på å skrive sånt og heller fokuser mer på det tråden er til. ----- Trådstarter: Du skal ikke ta deg så nær av alle de tøffe caps-lock / "!!" -utsagnene til Stian. Men hør etter på det han sier. Bli kvitt tabeller. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 link Synes det gikk i samme farger og bakgrunnsbilde var svært likt. Rart ikke du har sett den siden før. Latterlig at du sammenligner disse to sidene. Latterlig? Så og si samme farger går igjen, og bakgrunnen var farlig lik. Det er MIN mening. Slutt å kast bort tiden din på å skrive sånt og heller fokuser mer på det tråden er til. ----- Trådstarter: Du skal ikke ta deg så nær av alle de tøffe caps-lock / "!!" -utsagnene til Stian. Men hør etter på det han sier. Bli kvitt tabeller. Skjønner ikke helt problemet. Er jeg elendig web utvikler fordi det eneste jeg ikke følger er divs? Kan jeg gjerne lære meg det, og bruke det. Og ja spørr en kunde om at jeg skal ha divs, ja så bruker jeg det. Men jeg er mer komfortabel med tabeller og når jeg her skulle lage en rask side. Ja da ble det tabeller Men helt seriøst. Har ikke sett siden, grafikken i bakgrunnen er helt forskjellig. Og fargen har forskjellig fargekode. Men den andre hadde kule menyer det hadde den. Men gjerne mer kritikk angående siden! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Moderator har slettet et innlegg som ikke fulgte "simple rule #1": Diskuter sak, ikke person. Da blir mottager langt mer stemt for å høre på den en prøver å si, og moderator langt mer stemt for å la innlegget stå. Det betyr ikke at man ikke skal være kritisk der kritikk er berettiget. Men ingen blir noe bedre i det de driver med av å få høre at de ikke duger i det hele tatt. Det er ingen retningslinje som krever at folk er pedagogiske når de svarer (lkanskje det burde vært en, men da hadde det vel også kanskje blitt dårlig med svar i en del kategorier), men det er definitivt regler som krever at man er saklig og høflig når man poster. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skjønner ikke helt problemet. Er jeg elendig web utvikler fordi det eneste jeg ikke følger er divs? Kan jeg gjerne lære meg det, og bruke det. Og ja spørr en kunde om at jeg skal ha divs, ja så bruker jeg det. Men jeg er mer komfortabel med tabeller og når jeg her skulle lage en rask side. Ja da ble det tabeller Det handler ikke om å bruke divs, det handler om å kode semantisk, kode korrekt, kode etter standardene i 2008 - og ikke 1998. Det handler om å løfte internett til et bedre nivå, om å skille markup fra layout, om å støtte utviklingen og se mulighetene. Tables er ufattelig lite fleksibelt i forhold til divs! Og bare så det er sagt; hvis du kan kode med semantisk HTML og ren CSS - da oppdager du at det går mye kjappere enn et design med tables. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Skjønner ikke helt problemet. Er jeg elendig web utvikler fordi det eneste jeg ikke følger er divs? Kan jeg gjerne lære meg det, og bruke det. Og ja spørr en kunde om at jeg skal ha divs, ja så bruker jeg det. Men jeg er mer komfortabel med tabeller og når jeg her skulle lage en rask side. Ja da ble det tabeller Det handler ikke om å bruke divs, det handler om å kode semantisk, kode korrekt, kode etter standardene i 2008 - og ikke 1998. Det handler om å løfte internett til et bedre nivå, om å skille markup fra layout, om å støtte utviklingen og se mulighetene. Tables er ufattelig lite fleksibelt i forhold til divs! Og bare så det er sagt; hvis du kan kode med semantisk HTML og ren CSS - da oppdager du at det går mye kjappere enn et design med tables. Ønsker kritikk på siden, ikke hvordan jeg programmerer. Vær så snill. Hadde jeg fått en forespørsel om å lage russesiden i divs kunne jeg sikkert gjort det. Men kan jeg nå få kritikk videre på designet på undersider, hovedsiden, løsninge med mer? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Flere har påpekt at du ikke følger god programeringsskikk i koden. Tabeller skal benyttes til tabulært innhold ikke til formatering. Det er rimelig god konsensus hvordan , <br>, og tabeller skal brukes. Denne diskusjonen er over, internasjonalt. Selv (p)MS har insett dette. Litt underlig, men du klarer å benytte <strong> fremfor <b>, samtidig som du benytter inline formatering og CSS. Siden får i skrivende stund over 300 feil ved validering. Du kan ikke forvente at jeg skal rope halleluja for dette. Du kan vel ikke heller pårope deg å beherske xhtml heller. Designmessig tror jeg dette fungerer greit som en russe side. Jeg finner ikke noe klart farge tema. Hvis dette er en rødruss side ville jeg benyttet rødt mer bevist. Sort bakgrunn ble litt mørkt, men sort og rødt matcher det. Problemet er vel at russen benytter rødt, blått og hvitt. Hvorfor bruker du grønt? Som alle "sosiale" sider hviler det ett redaktør ansvar, hvordan har dere tenkt å håndtere dette? Er du selv russ? Dette skulle jeg likt å sett: BRØDSKORPE Gå med brød som sko et helt storefri Ha det gøy! Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Hehe. Ja den siste der gleder jeg meg til. Jeg er selv russ. Har tatt selvkritikk av tabells og har nå virkelig godt inn for å lære meg divs, men kommer alikevell til å blande disse to når jeg føler ikke divs rekker til mitt formål. Men skal lære meg det. Når det gjelder fargevalg er det rød og lå russ. Når det gjelder hvit fargen i rødt hvitt og blått har jeg egentlig ikke tenkt på. Så dette skal jeg endre på! Når det gjelder det redaksjonelle har alle i hver sin stilling sitt eget ansvar på å oppdatere nyheter. Noe som dessverre ikke gjøres Takk for kritikk. Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hehe. Ja den siste der gleder jeg meg til. Jeg er selv russ. Har tatt selvkritikk av tabells og har nå virkelig godt inn for å lære meg divs, men kommer alikevell til å blande disse to når jeg føler ikke divs rekker til mitt formål. Men skal lære meg det. Ikke for å rippe opp i alle den kritikken du har fått ang. dette fra før, men divs kan gjøre alt tables kan, og mer. Divs kommer alltid til å rekke til ditt formål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå