Gå til innhold

Skal oppgradere pcen.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en t-bird 1000 abit kt7 hovedkort 768 mb sd ram g-force 2 450 pro sjermkort.

skal muligens kjøpe

Asus A7N8X hovedkort for Socket A

- nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN

AMD Athlon XP2700+ 2.17 GHz 333 MHz bus

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

skal kjøpe nytt sjerm kortt også, men vil vente litt. (trenger i grunn litt mere penger til det i grunn) :(

Er det noen som har en komentar til dette. (hvis du skulle ha et eller flere forslag, så husk jeg er ikke lagd av penger.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liten endring i oppsettet.

nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN 995,00

Socket A (Thoroughbred) prosessor 2 543,00

TwinMOS PTC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) 800,00

Totalt: 4 338,00

er vel ikke så gærn pris dette

Lenke til kommentar
liten endring i oppsettet.

nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN              995,00      

Socket A (Thoroughbred) prosessor              2 543,00      

TwinMOS PTC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)                 800,00      

Totalt: 4 338,00    

er vel ikke så gærn pris dette

Hvis du bytter ut XP2700+ med en XP2500+ Barton, så sparer du nesten 1000-lappen :D Som du da kan bruke på f.eks. Corsair minne :wink:

Lenke til kommentar

Forsklaget til HMKG ser greit ut.

mitt forslag er som følgende:

Asus A7N8X Deluxe 1411,-

AMD Athlon XP2500+ 1633,-

2x twinmos 256 DDR pc3200m/winbond 900

(er fortsatt litt usikker på hvorfor jeg skal velge deluxe versjonen av asus hovedkorted)

Lenke til kommentar

Om du ikke er hardcore Oc er det ingen vits å velge Corsair framfor Twinmos med tanke på den store prisforksjellen. Dual ram er ikke noe sterkt pongt, da ytelsesforbedringen er fraværende. Ellers er resten av oppsettet fint. Bra Hk du har valgt, men personlig ville jeg heller valgt Abit NF7-S da jeg syns det gir litt mer for pengenene. Men hvilket Nforce2 kort du velger blir en smaksak.

Ps vedrørende asus deluxe:(tatt fra Anandtech

The ASUS A7N8X is part of ASUS's series of Deluxe motherboards. There is another stripped down version of the A7N8X without Serial ATA, dual LAN, SoundStorm and FireWire.

Abit sitt har s-ata og Firewire, men ikke Dual lan(2 nettverkskort) og soundstorm(Noe på lydkortet, er litt usikker på hva det gjør. Er mulig det er det som gir muligheten for Dolby sorround i sanntid)

Lenke til kommentar
Om du ikke er hardcore Oc er det ingen vits å velge Corsair framfor Twinmos med tanke på den store prisforksjellen. Dual ram er ikke noe sterkt pongt, da ytelsesforbedringen er fraværende. Ellers er resten av oppsettet fint. Bra Hk du har valgt, men personlig ville jeg heller valgt Abit NF7-S da jeg syns det gir litt mer for pengenene. Men hvilket Nforce2 kort du velger blir en smaksak.

Ps vedrørende asus deluxe:(tatt fra Anandtech

The ASUS A7N8X is part of ASUS's series of Deluxe motherboards. There is another stripped down version of the A7N8X without Serial ATA, dual LAN, SoundStorm and FireWire.

Abit sitt har s-ata og Firewire, men ikke Dual lan(2 nettverkskort) og soundstorm(Noe på lydkortet, er litt usikker på hva det gjør. Er mulig det er det som gir muligheten for Dolby sorround i sanntid)

SoundSTORM kan leses om på www.nvidia.com

jeg bruker APU'en (SoundSTORM) og pokker , jeg har aldri vært borti så bra lyd i mitt liv :)

Lenke til kommentar

Er det noe ytelses forskjell på disse 2 hovedkortene???

Abit NF7-S Hovedkort Socket A, S-ATA

nForce2-SPP/MCP-T, ATX,1394, USB2.0, LAN

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, Dual LAN

Lenke til kommentar
Er det noe ytelses forskjell på disse 2 hovedkortene???

Abit NF7-S Hovedkort Socket A, S-ATA  

nForce2-SPP/MCP-T, ATX,1394, USB2.0, LAN

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, Dual LAN

Nei, da de er basert på samme brikkesett(Nforce2) så yter de også likt. Man bør velge nforce2 kort etter hvilket tillbehør/pris man ønsker.

P.S fant nå ut at den valnlige Nforce2 lydkortet også levere dolby digital i realtime.

Angående lydkvaliteten så tror jeg denne er lik på soundstorm og den vanlige lyddecoderen på Nforce, men er ikke sikker. Fra Anantech

Again, it's no surprise to see that the Realtek ALC650 is used on the A7N8X. Remember that the nForce2 APU only acts as a DSP, final sound quality is still greatly determined by the DAC (Digital to Analog Converter) in the ALC650 AC'97 codec.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...