Fitttjuven Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Heisann.. Jeg har et lite problem i oppstarten på PC-en. Etter bios har boota kommer jeg rett inn på en instalasjonsmeny for win xp. Der står det at jeg skal sette i CD-en. Derfra trykker jeg bare F3 for å lukke menyen og da starter windows opp på vanlig måte. Skal sies at jeg har prøvd å legge inn xp på en ekstern disk via power iso i eksisterende xp. Det er nok instalasjonsprogrammet som altså vil starte opp, men det skal det ikke. Hvor går jeg inn for å fjerne denne mappa og dette problemet.. Alle forslag mottas med et KJEMPE takk... Lenke til kommentar
Rice Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 gå i BIOS og velg at du skal boote fra hdd, ike cd-rom ; ) Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 gå i BIOS og velg at du skal boote fra hdd, ike cd-rom ; ) Men jeg tror ikke det er der problemet ligger. Når du instalerer windows blir det laget ei mappe med filer som brukes for å starte opp setupprogrammet etter du har restartet. Det er denne som starter opp, ikke cd-rom. Det ligger noen mapper i c: som heter :$VALUT$AVG og $WIN_NT$~BT. Kan disse være årsaken? Kan de slettes? Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 heisann. det har ingen ting med problemet ditt nå, men siden du prøvde å legge inn xp så tenkte jeg at du har lyst å prøve ut xxclone. et genialt verktøy om du vil ha en xp versjon ekstra ferdig installert på en hdd. ok nå kom jeg på noe hehe. du kan jo se innpå oppstartsmenyen. kan være noe som har blitt skreve om der. høyreklikk på min datamaskin > velg egenskaper > avansert > den nederste (oppstart og gjenopretting)trykk på innstillinger > klikk her for å redigere oppstartsalternativfilen.....rediger det skal se ut som dette om du har systemet på c:) [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn om den ikke ser slik ut, ta en sikerhets kopi av den som er, kopier over det som står her til den filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå