Gå til innhold

RUMOR: Another PS3 Game Has A Mandatory 5GB Install?

Anbefalte innlegg

Jeg antar forkortingen av tid det var snakk om var å dobbeltlagre data på Blu-ray disken slik at man fikk mindre seek times? Jeg mener i alle fall at det var en av tingene PS3 fans hypet som en av fordelene med PS3s bruk av nextgen media fremfor X360s bruk av standard plater..
Jau, so-kalla padding. Vert ikkje det brukt?

Var også et sportsspill man MÅTTE innstallere på 360
Kjelde på dette?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at HD-lagring var ganske smart, om loadingtidene ble kortere, og har ikke tenkt mye over dette på tidligere spill. Men FEM gigabyte? Vi er jo snart oppe i en hel DVD her.

Syns i alle fall smertegrensa mi begynner å bli hardt trampet på nå.

Kan ikke skjønne annet enn at utviklerne har tatt letteste snarvei her. Hvor mye lagrer Uncharted, Assassin's Creed, CoD4, Burnout Paradise? Jeg er ingen programmerer-overlord, men jeg hadde gjettet at disse spillene skulle krevd mer harddisklagring enn Hot Shots Golf 5?

Lenke til kommentar
Tvunget til å innstallere = DÅRLIG

Mulighet for å innstallere = BRA

Eg er fullstendig einig. Dersom dette blir vanleg, blir eg nesten slik at eg kjøpe meg ny harddisk på eit eller anna tidspunkt. Eg kjøpte om lag 100 spel til PS2. Ser ikkje bort ifrå at det kan bli minst like mange til PS3. Dersom eit vesentleg antal av desse har ein stor harddiskinstallasjon, vil det seie at eg med min noverande harddisk kan risikere å måtte vente over ein halvtime frå eg velger eit spel frå hylla til eg kan spele det.

No skal det seiast at eg allereie hadde planar om å kjøpe større harddisk på eit eller anna tidspunkt. Eg synest i alle fall Sony gjorde eit svært godt valg når dei gjorde det mogleg å bruke standarddiskar.

Kay

Lenke til kommentar
Man må da aldri installere spill på 360? Enten det med eller uten harddisk.

En annen kuriositet er jo at man må også installere demoer man laster ned på PS3.

Man får ikke spillt Burnout online om man ikke har harddisk på 360.

Hva har det med installering å gjøre?

Ja, hva har det med at man må installere data på disken med installering å gjøre?

Lenke til kommentar

Kanskje dette rett og slett er markedsføring fra Sony sin side, i forbindelse med 120GB-utgaven de har på lur.

Det der er jo for savegames m.m som er på meir enn 64MB. Difor HDD required. Er ikkje snakk om ei 5GB installering som tek 20+ minutt.

Nei, det er ikke snakk om det. Det nytter ikke å vente der i gården.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Final Fantasy XI og shivering isles expansion til oblivion krever i hvertfall install på 360, så det er noen der også.

Det er kjipt med spill som krever det uansett konsoll, men jeg er veldig positiv til muligheten.

Nå er også ganske greit å oppgradere hdd'en på ps3.. og prisene er gode siden man kan bruke vanlig 2,5" s-ata.

Lenke til kommentar

Jeg har bare 38GB igjen på PS3en :p, må det slutte å komme spill som krever install da, har allerde DMC4 og UT3 som er installerte på PS3en

PS3en har mer plass på sin harddisk i motsetning til 360 sin som jeg har bare 10gb igjen på av dem 13 som er i den, og det forsvinner nesten 50% vekk til andre ting på 360, PS3en forsvant det 5 GB, men ikke mye da da den har 60GB og nar du tar PS3en på så er det 55GB ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jeg har bare 38GB igjen på PS3en :p, må det slutte å komme spill som krever install da, har allerde DMC4 og UT3 som er installerte på PS3en

PS3en har mer plass på sin harddisk i motsetning til 360 sin som jeg har bare 10gb igjen på av dem 13 som er i den, og det forsvinner nesten 50% vekk til andre ting på 360, PS3en forsvant det 5 GB, men ikke mye da da den har 60GB og nar du tar PS3en på så er det 55GB ;)

Forskjellen mellom 360 og PS3 siden du legger litt opp til det med innlegget ditt er att til nå så krever kun to/tre spill til 360 en install på hdd, på ps3 derimot er tallet allerede høyere og det ser ut som om dette er en trend så da blir brått 60 gb for lite lagringsplass når man har lyst til å spille flere spill. Vill også takke deg for at du sier att DMC4 krever en install, har ikke mere plass på min PS3 så da blir det 360 versjonen som jeg kjøper i morra.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Dette er jo grunnen til at Ps3 har HDD, det er fordi alle skal instalere, for en bedre flow.

Føles litt som om folk her skal ha mye på disken:

40 Gb(minste alternativ)

- 10 Gb(Os)

+ 30 Gb(igjen)

30/5= 6 Spill, Hvor ofte spiller du et spill du kjøpte for 2-3 mnd siden, dessuten har dette bare til nå vært et engangs tilfelle, Burnout hadde minimum 1Gb og det tok ikke 4-5 min å instalere.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 360 og PS3 siden du legger litt opp til det med innlegget ditt er att til nå så krever kun to/tre spill til 360 en install på hdd, på ps3 derimot er tallet allerede høyere og det ser ut som om dette er en trend så da blir brått 60 gb for lite lagringsplass når man har lyst til å spille flere spill. Vill også takke deg for at du sier att DMC4 krever en install, har ikke mere plass på min PS3 så da blir det 360 versjonen som jeg kjøper i morra.

Jeg sier bare sannheten ;), prøver å hjelpe så godt som jeg kan :p

Du kan jo kjøpe DMC4 til pc da, men det er utsatt litt

Hadde ikke funket så bra å styre 3persons på pc :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...