Gå til innhold

Squeezebox Duet erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duet-utgaven er ikke i salg ennå, og du vil dermed ikke finne noen med erfaring. Classic har derimot fått ganske mange tilhengere. Jeg har hatt den selv, og må si at en Duet frister. Det som enkelte ser på som et minus, er at programvaren SlimServer må kjøres for å spille av musikk. I praksis betyr det som oftest at du må ha en PC på, selv om det finnes noen få nettverksbaserte harddisker som kjører programmet. For min del har det aldri vært noe problem. Forskjellen på Classic og Duet er vel stort sett at de har flyttet displayet fra boksen til fjernkontrollen på Duet. Jeg har ingen problem med å anbefale en Duet, selv om den ikke er tilgjengelig ennå.

Frode

Lenke til kommentar
Duet-utgaven er ikke i salg ennå, og du vil dermed ikke finne noen med erfaring. Classic har derimot fått ganske mange tilhengere. Jeg har hatt den selv, og må si at en Duet frister. Det som enkelte ser på som et minus, er at programvaren SlimServer må kjøres for å spille av musikk. I praksis betyr det som oftest at du må ha en PC på, selv om det finnes noen få nettverksbaserte harddisker som kjører programmet. For min del har det aldri vært noe problem. Forskjellen på Classic og Duet er vel stort sett at de har flyttet displayet fra boksen til fjernkontrollen på Duet. Jeg har ingen problem med å anbefale en Duet, selv om den ikke er tilgjengelig ennå.

Frode

Stemmer. Du må ha en maskin gående som kjører SqueezeCenter (SlimServer) for å spille fra din egen mp3-samling. Du kan derimot fint bruke Squeezeboxen (classic eller duet) som en ren internett-spiller og lytte på nettbaserte radiokanaler fra forskjellige nettverk. (Shoutcast etc.)

Jeg kommer nok helt sikkert til å bytte ut min gamle "classic" med en duet når den slippes i norge i midten av mars, ser det ut til:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345983

Edit:

En ting til angående SqueezeCenter:

Hvis du har en veldig stillegående linux-server hjemme slik som meg, med SqueezeCenter kjørende på, kan du på hvilken som helst fest eller lignende brette opp en laptop, fyre opp en browser og winamp, og spille av ALL din musikk via winamp. DET er tøft skal jeg si deg ;) Du må altså ikke ha selve Squeezeboxen for å bruke SqueezeCenter.

Du kan laste ned og installere SqueezeCenter gratis. Her er linken:

http://www.slimdevices.com/downloads/nightly/latest/7.0/

Den er foreløpig i beta, sikkert frem til Duet slippes i butikkene, men den fungerer brillefint allerede nå.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
hvordan er denne i forhold til squeezeboxen? må vel sammenligne med classic da

Vel, det første jeg la merke til var at denne dingsen må kobles til usb-porten på PC-en din for å virke. Squeezeboxen trenger kun trådløst nettverk, og kobles rett inn i forsterkeren din via analogt eller digitalt signal. Men for all del, gå gjerne for lada når du kan spare litt småpenger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...