cmi Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Interfoto yter dårlig service ovenfor de som ikke har et kjent rykte, de er hygglige når du skal handle, men er det noe etter man har betalt er det lite hjelp og få. Jeg kjøpte Nikon D200 der i begynnelsen av mars 2006, var veldig fornøyd med handelen helt til jeg begynte og lære meg kameraet og kjenne, da kom den store forskrekkelsen, kameraet lagde betydlig blurete bilder, jeg ringte inn til Interfoto og spurte hva det kunne være (Hadde testet med de objektivene jeg bruker mest, både tele og normal objektiv, samme feilen var på alt) Brukte stativ og det hele (Mulig noen av dere husker jeg klagde over dette for en stund tilbake?). I hvertfall ble jeg enig med Interfoto og lever det til reparasjon hos dem, noen dager etter var jeg inne og leverte det, de sa det tok noen dager. Det ble litt forsinket, men det kan skje alle. Når jeg hentet det igjen var spenningen stor, de sa problemet skulle være løst, de hadde stilt fokusen litt da den lå bak. Jeg kommer jeg prøver og prøver, og det samme skjer igjen, jeg tenker, javel! Da er det vel meg det er noe galt med da. Månedene går og jeg lærer kameraet ut og inn, men det blir ikke bedre, jeg kontakter naturfotografen Arne Nævra og har en hyggelig prat med han (kjenner han litt), han sier det ikke skal være slik og ber meg kontakte Interfoto nok en gang, dette gjør jeg de mener ting skal være fikset og skylder på at kameraet kan ha fått seg et dunk så ting har hoppet tilbake til slik det var før reparasjonen. Greit nok uhell kan skje, men foto utsyret mitt er hellig, har ikke hatt noen uhell ennå, jeg setter det forsiktig fra meg hver gang. Jeg blir bedt om nok en gang og komme inn for en ny reparasjon, dette gjør jeg. Og etter bare noen dager får jeg e-mail om at det er klart til henting, ingen feil funnet. Da tenker jeg "Faen, det var de penga" Tida går og jeg bruker det jevnt og trutt, selv om skarpheten er så som så. Så høsten/vinteren 2007 er jeg på en helt vanlig macro safari med en kompis som jobber på JapanPhoto Drammen, han sier det ikke skal være slikt på et kamera til 16.000 kr, og lar meg låne et av butikkens kameraer ute på en ny macro safari, med nøyaktig samme utstyr som på det gamle huset, her ser jeg med engang at ting er annerledes, skarpheten sitter som et skudd. Han sier han skal ha det gamle huset mitt for og levere det igjennom JapanPhoto, i tillegg fikk jeg låne et av butikkens D200, dette gjorde de rett og slett fordi jeg er kunde der og fordi de behandler alle likt! Dette står det respekt av, etter en drøy uke fikk jeg splitter nytt Nikon D200 tilbake, sier vel kansje litt om at det kansje var noe galt med det gamle huset og ikke meg?? Eller kansje det sier litt om vilja eller kunnskapen til de som er på Interfoto/Interfoto`s verksted? I hvertfall, nå har alt ordnet seg takket være JapanPhoto og Interfoto ser aldri meg igjen, drar heller til den butikken jeg vet jeg kan stole på. Skriver ikke dette for og henge ut noen. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/908120-interfoto-yter-d%C3%A5rlig-service-japanphoto-tar-saken/
Black Star Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hjalp nok en del at du hadde en kompis som jobbet på Japan Photo Og det er uansett ikke Japan Photo, men Nikon Norge, som har gitt deg et nytt kamera. Det man kan gjøre i slike tilfeller, der selger ikke yter tilstrekkelig service, er å kontakte importøren direkte og høre om de kan hjelpe deg. Japan Photo har nok i dette tilfellet gått direkte til Nikon, eller sendt kameraet til Nikons autoriserte verksted, Camera & Videoteknikk, i stedet for Interfoto. Har imidlertid generelt dårligere erfaring med Camera & Videoteknikk enn Interfoto, men det varierer selvsagt fra tilfelle til tilfelle. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/908120-interfoto-yter-d%C3%A5rlig-service-japanphoto-tar-saken/#findComment-10528887
cmi Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Hjalp nok en del at du hadde en kompis som jobbet på Japan Photo Og det er uansett ikke Japan Photo, men Nikon Norge, som har gitt deg et nytt kamera. Det man kan gjøre i slike tilfeller, der selger ikke yter tilstrekkelig service, er å kontakte importøren direkte og høre om de kan hjelpe deg. Japan Photo har nok i dette tilfellet gått direkte til Nikon, eller sendt kameraet til Nikons autoriserte verksted, Camera & Videoteknikk, i stedet for Interfoto. Har imidlertid generelt dårligere erfaring med Camera & Videoteknikk enn Interfoto, men det varierer selvsagt fra tilfelle til tilfelle. Kan nok hende det hjalp, men hvorfor kunne ikke Interfoto tatt seg tid til og se på test bildene mine og tatt de seriøst? En og bare tro "Han er en amatør som skulle hatt D40" for det stemmer ikke, med mindre jeg fikk D40 innmaten i D200 body da haha Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/908120-interfoto-yter-d%C3%A5rlig-service-japanphoto-tar-saken/#findComment-10531042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå