jogil Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei, jeg leier ett webhotell fra proisp. Der har jeg cpanel osv. Jeg lurer på om det er noen mulighet å legge inn en virtuell mappe på denne ftp-serveren, da denne mappen er på en server jeg har ståendes hjemme? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg skulle nå tro det er rent teknisk mulig å gjennomføre dette med FTP-protokollen, men jeg tviler på at dette støttes av serverprogramvaren. Mulig det hadde vært mulig om du hadde full tilgang til begge maskinene. Endret 26. februar 2008 av aadnk Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg skulle nå tro det er rent teknisk mulig å gjennomføre dette med FTP-protokollen, men jeg tviler på at dette støttes av serverprogramvaren. Mulig det hadde vært mulig om du hadde full tilgang til begge maskinene. Nope. FTP protokollen er simpel og sier ingenting om "hvor" ting faktisk ligger på servere(eller i dette tilfellet "ikke på serveren"). Protokollen sier bare hvordan klienten og serveren skal snakke sammen. For at mappen du skal dele hjemmefra skal brukes så må maskinen som ftp serveren kjører på mappe opp denne katalogen på en eller annen måte. Dette støttes garantert ikke av ProIsp. Sett heller opp en egen ftp server hjemme. Og dessuten så har dette spørsmålet ingenting med programmering å gjøre. Bør flyttes til nettverksdelen av forumet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Vi kan diskutere hvor dårlig og gammeldags FTP protokollen faktisk er? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Vel... flyttet har den ihvertfall blitt.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva? Mener du ikke at en samtale om FTP-protokollen hører hjemme under "Hardware > Hjelp til kjøp og salg av PC" heller nå da? GeirGrusom: Skal du begynne med teite protokoller, så kan du godt fortsettemed HTTP og mail også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ja! og IRC... egentlig så kan jeg ikke komme på en eneste intelligent nettverksprotokoll.... edit: tenker ikke på TCP/IP, UDP eller IPX nå... Men faktisk så er nesten all nettverksgrier rimelig gammeldags og dårlige greier. Endret 26. februar 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 msn-protokollen er ikke særlig mye bedre den heller da. Det er jo bare skype som har skjønt at det kan være en fordel å sende samtaler kryptert, slik at ikke alt sendes som åpen tekst over nettverket. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nope. FTP protokollen er simpel og sier ingenting om "hvor" ting faktisk ligger på servere(eller i dette tilfellet "ikke på serveren"). Protokollen sier bare hvordan klienten og serveren skal snakke sammen.Nei, jeg tror dette skulle la seg gjennomføre med FTP-protokollen. Klient kobler til Server 1. Klient navigerer seg frem til en virtuell mappe. Server 1 kobler seg til Server 2. Server 1 navigerer seg frem til den virtuelle mappens lokalisasjon på Server 2. Server 1 setter Server 2 til samme modus (Active eller Passive) som den selv. Alle kommandoer foruten QUIT og CWD (her må mappenavn endres) sendes uhindret til Server 2. Kommandoer addressert fra Server 2 sendes uhindret til klienten. Fortsett slik inntil klient sender QUIT eller bruker CWD til å navigere ut av den virtuelle mappen. Server 1 fungerer her som en slags proxy til Server 2. Bemerk at server 2 må støtte FXP, og server 1 må kunne følge en forholdsvis uortodoks prosedyre. Sett heller opp en egen ftp server hjemme.Enig i dette. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Sånn bortsett fra at da må du skrive din egen ftp-server da. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Takker for svar. Poenget med denne mappen, var å kjøre en del GB med musikk på hjemmesiden min, men det endte opp med å modefisere og sette opp VibeStreamer (Http-server) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå