Gå til innhold

Vista SP 1 Service Pack Final!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pirate Bay reported the file as 2.9GB in size, while users who successfully downloaded the image warned others that it was not an upgrade per se. "This torrent is a complete install of Windows Vista including SP1. So there will be no option to upgrade," said a commenter on Pirate Bay using the alias "Soulshot." "You'll have to backup [sic] your Documents/Music/Pictures/Favorites, install the .iso to a DVD, restart and run the DVD. Which will erease [sic] everthing [sic] on your primary hard disk."

synes for øvrig vista fungerer upåklagelig, har ikke hatt noen problemer så jeg er litt fremmed for at det haster sånn. Kanskje jeg bare er "heldig"? Virker litt rart det og. Jeg venter ihvertfall på offisiell utgivelse.

edit: eller kanskje bare fordi jeg har lovlig versjon.. :p

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Du kan fint laste ned SP1 selv om du har lovlig versjon. SP1 er gratis, forskjellen er bare at den har lekket ut litt før tiden. Du må kanskje ha engelsk versjon (språkpakke) vel å merke.

SP1 virker iallfall å ha gitt Vista et aldri så lite spark i ræva. T.o.m 4GB leses av i Velkomstsenteret, men det brukes nok bare ca 3.2GB likevel (logisk nok).

Har tweaket litt både før og etter SP1 og jeg kan ikke skjønne annet enn at Vista nå er kvitt de fleste barnesykdommer og det bør ikke være noen grunn lenger til å tvilholde på XP siden alt kommer til å rette seg etter Vista fremover.

Kopieringen av filer går langt kjappere enn i starten, det er mer stabilt, oppstart og restart går raskere og i tillegg inneholder den mye mer enn XP. Brukergrensesnittet er også adskillig bedre og det er bare å komme seg over til Vista jo før jo heller for å gjøre seg kjent med systemet.

Edit; den quoten din ang Pirate Bay var det forresten noe kjent med :D

Men jeg ser ikke noe galt i å bruke slike versjoner så lenge man har en lisens fra før. Hvilken versjon man da velger å bruke får være opp til den enkelte.

Man kan jo selvsagt si at man er med på å spre den ved å seede, men... :whistle:

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Vista SP1 er ferdig er ikkje komt ut på windows update ennda men er komt ut på fildelings nettverke, den norsk versjon er ikkje komt ennda er snakk om at den kjemer i mars.

So den enndilig versjone av SP1 engelsk er ute, var på ThecNet på mandag med microsoft og då sa dei at Vista var RTM (released to manufacturing)

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å pakke ut sp1 for å prøve å legge det til som hotfix via vlite? jeg får pakket ut kun en 30mb med 7zip.. Winrar klarer det ikke litt engang, bokstavelig talt.

Jeg har gjennom de artiklene, og hele den greia med imagex involverer jo å laste ned en img file på nærmere 1GiB (lol) og masse styr.

Evt hadde det jo vært greit med en link til bare de verktøy som trengs.

Målet er seff en integrert vista med sp1.

Litt pussig at SP1 ikke har nådd førstesida på hw.no synes jeg.

ITavisen tar seg av IT-Se&Hør nyhetene ;).

Nåja, HW har vel idet siste tatt over tronen som dataverdens Se & Hør.

Dere følger dååårlig med ;)

Dette er jo snakk om i mars, saken er jo at sp1 er ute nå. Forøvrig er også Vista med integrert sp1 også laget og ferdig stilt. Men det kan hende mine krav er litt annerledes enn hva hw.no har.

Lenke til kommentar

Vista SP1 er offisielt sendt ut til OEM og Retail Channel.

When will SP1 be shipped?

* Mile Stone 1 (Feb 4, 2008): Available to OEM and Retail Channel

* Mile Stone 2 (Early March 2008): Vista SP1 Volume Licensing Availability

* Mile Stone 3 (Mid March 2008): Vista SP1 availability through Windows Update/MSDN/TechNet

* Mile Stone 4 (April 2008): Will be pushed via Automatic Update

Kilde: Neowin.net

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Vista SP1 er ferdig er ikkje komt ut på windows update ennda men er komt ut på fildelings nettverke, den norsk versjon er ikkje komt ennda er snakk om at den kjemer i mars.

So den enndilig versjone av SP1 engelsk er ute, var på ThecNet på mandag med microsoft og då sa dei at Vista var RTM (released to manufacturing)

Her var det mange rare ord gitt...

Lenke til kommentar

Her var det mange rare ord gitt...

Den posten ga perfekt mening synes jeg. Litt skrive leifs men skjønner posten.

Virker som hw.no kjører den offisielle linja til ms her. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Har dere testet denne? Funker alt OK?

Eller er det fare for kræsj med å installerer denne?

Jeg har Norsk Vista, denne var visst Engelsk, hva skjer da hvis jeg laster den ned og installerer den?

Og hvor finner jeg den? Link?

Thanx for hints :)

Endret av nasse222
Lenke til kommentar

Norsk versjon er ikke ute.

Men det er da ikke noe problem om du installer MUI for norsk i engelsk versjon. Alt funker fint her. Markant bedre ytelse over hele fjøla synes jeg. Spill , opengl spesielt, funker bedre også. Har merket meg en del forandringer der som definitivt er bedre. Jeg hadde alle oppdateringer før jeg installerte sp1 på en helt ny install. Og det er klart gjort noen forandringer bortsett fra de vanlige oppdateringer.

Det hadde vært kjekt med informasjon om evt. nye tweaks man kan gjøre i sp1. Forandrer eller nye ting likeså.

Lenke til kommentar
Norsk versjon er ikke ute.

Men det er da ikke noe problem om du installer MUI for norsk i engelsk versjon. Alt funker fint her. Markant bedre ytelse over hele fjøla synes jeg. Spill , opengl spesielt, funker bedre også. Har merket meg en del forandringer der som definitivt er bedre. Jeg hadde alle oppdateringer før jeg installerte sp1 på en helt ny install. Og det er klart gjort noen forandringer bortsett fra de vanlige oppdateringer.

Det hadde vært kjekt med informasjon om evt. nye tweaks man kan gjøre i sp1. Forandrer eller nye ting likeså.

MS har Norsk versjon på serveren sin, var der jeg lastet den ned fra, med å kjøre ett skript.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...