amiganostalgia Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da er vista sp1 final ute Gleder meg til å teste denne jah =D Kom ut i går forøvrig, dvs for noen timer siden. Så håper jeg det bare ikke er en fake... Ifølge http://vista.blorge.com/2008/02/07/vista-s...e-for-download/ har MS ikke tenkt å lansere det reelt før midten av mars.. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Pirate Bay reported the file as 2.9GB in size, while users who successfully downloaded the image warned others that it was not an upgrade per se. "This torrent is a complete install of Windows Vista including SP1. So there will be no option to upgrade," said a commenter on Pirate Bay using the alias "Soulshot." "You'll have to backup [sic] your Documents/Music/Pictures/Favorites, install the .iso to a DVD, restart and run the DVD. Which will erease [sic] everthing [sic] on your primary hard disk." synes for øvrig vista fungerer upåklagelig, har ikke hatt noen problemer så jeg er litt fremmed for at det haster sånn. Kanskje jeg bare er "heldig"? Virker litt rart det og. Jeg venter ihvertfall på offisiell utgivelse. edit: eller kanskje bare fordi jeg har lovlig versjon.. Endret 8. februar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Du kan fint laste ned SP1 selv om du har lovlig versjon. SP1 er gratis, forskjellen er bare at den har lekket ut litt før tiden. Du må kanskje ha engelsk versjon (språkpakke) vel å merke. SP1 virker iallfall å ha gitt Vista et aldri så lite spark i ræva. T.o.m 4GB leses av i Velkomstsenteret, men det brukes nok bare ca 3.2GB likevel (logisk nok). Har tweaket litt både før og etter SP1 og jeg kan ikke skjønne annet enn at Vista nå er kvitt de fleste barnesykdommer og det bør ikke være noen grunn lenger til å tvilholde på XP siden alt kommer til å rette seg etter Vista fremover. Kopieringen av filer går langt kjappere enn i starten, det er mer stabilt, oppstart og restart går raskere og i tillegg inneholder den mye mer enn XP. Brukergrensesnittet er også adskillig bedre og det er bare å komme seg over til Vista jo før jo heller for å gjøre seg kjent med systemet. Edit; den quoten din ang Pirate Bay var det forresten noe kjent med Men jeg ser ikke noe galt i å bruke slike versjoner så lenge man har en lisens fra før. Hvilken versjon man da velger å bruke får være opp til den enkelte. Man kan jo selvsagt si at man er med på å spre den ved å seede, men... Endret 8. februar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Bedre å laste ned standalone installern (723MB x64 og 433MB x86). Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Litt pussig at SP1 ikke har nådd førstesida på hw.no synes jeg. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Vista SP1 er ferdig er ikkje komt ut på windows update ennda men er komt ut på fildelings nettverke, den norsk versjon er ikkje komt ennda er snakk om at den kjemer i mars. So den enndilig versjone av SP1 engelsk er ute, var på ThecNet på mandag med microsoft og då sa dei at Vista var RTM (released to manufacturing) Endret 8. februar 2008 av Neddo Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Litt pussig at SP1 ikke har nådd førstesida på hw.no synes jeg. ITavisen tar seg av IT-Se&Hør nyhetene . Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Litt pussig at SP1 ikke har nådd førstesida på hw.no synes jeg. ITavisen tar seg av IT-Se&Hør nyhetene . Nåja, HW har vel idet siste tatt over tronen som dataverdens Se & Hør. Dere følger dååårlig med Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Er det noen som har prøvd å pakke ut sp1 for å prøve å legge det til som hotfix via vlite? jeg får pakket ut kun en 30mb med 7zip.. Winrar klarer det ikke litt engang, bokstavelig talt. Jeg har gjennom de artiklene, og hele den greia med imagex involverer jo å laste ned en img file på nærmere 1GiB (lol) og masse styr. Evt hadde det jo vært greit med en link til bare de verktøy som trengs. Målet er seff en integrert vista med sp1. Litt pussig at SP1 ikke har nådd førstesida på hw.no synes jeg. ITavisen tar seg av IT-Se&Hør nyhetene . Nåja, HW har vel idet siste tatt over tronen som dataverdens Se & Hør. Dere følger dååårlig med Dette er jo snakk om i mars, saken er jo at sp1 er ute nå. Forøvrig er også Vista med integrert sp1 også laget og ferdig stilt. Men det kan hende mine krav er litt annerledes enn hva hw.no har. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 SP1 er da ikke offisielt lagt ut til nedlasting av MS. De snakker fremdeles om mars, dvs ikke noe annet nytt enn det HW skriver i sin artikkel Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Vista SP1 er offisielt sendt ut til OEM og Retail Channel. When will SP1 be shipped? * Mile Stone 1 (Feb 4, 2008): Available to OEM and Retail Channel * Mile Stone 2 (Early March 2008): Vista SP1 Volume Licensing Availability * Mile Stone 3 (Mid March 2008): Vista SP1 availability through Windows Update/MSDN/TechNet * Mile Stone 4 (April 2008): Will be pushed via Automatic Update Kilde: Neowin.net Endret 8. februar 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jepps, står ikke det samme i HWs artikkel? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Vista SP1 er ferdig er ikkje komt ut på windows update ennda men er komt ut på fildelings nettverke, den norsk versjon er ikkje komt ennda er snakk om at den kjemer i mars. So den enndilig versjone av SP1 engelsk er ute, var på ThecNet på mandag med microsoft og då sa dei at Vista var RTM (released to manufacturing) Her var det mange rare ord gitt... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Vista SP1 er ferdig er ikkje komt ut på windows update ennda men er komt ut på fildelings nettverke, den norsk versjon er ikkje komt ennda er snakk om at den kjemer i mars. So den enndilig versjone av SP1 engelsk er ute, var på ThecNet på mandag med microsoft og då sa dei at Vista var RTM (released to manufacturing) Her var det mange rare ord gitt... Den posten ga perfekt mening synes jeg. Litt skrive leifs men skjønner posten. Virker som hw.no kjører den offisielle linja til ms her. Synes jeg. Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har dere testet denne? Funker alt OK? Eller er det fare for kræsj med å installerer denne? Jeg har Norsk Vista, denne var visst Engelsk, hva skjer da hvis jeg laster den ned og installerer den? Og hvor finner jeg den? Link? Thanx for hints Endret 13. februar 2008 av nasse222 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Norsk versjon er ikke ute. Men det er da ikke noe problem om du installer MUI for norsk i engelsk versjon. Alt funker fint her. Markant bedre ytelse over hele fjøla synes jeg. Spill , opengl spesielt, funker bedre også. Har merket meg en del forandringer der som definitivt er bedre. Jeg hadde alle oppdateringer før jeg installerte sp1 på en helt ny install. Og det er klart gjort noen forandringer bortsett fra de vanlige oppdateringer. Det hadde vært kjekt med informasjon om evt. nye tweaks man kan gjøre i sp1. Forandrer eller nye ting likeså. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Norsk versjon er ikke ute.Men det er da ikke noe problem om du installer MUI for norsk i engelsk versjon. Alt funker fint her. Markant bedre ytelse over hele fjøla synes jeg. Spill , opengl spesielt, funker bedre også. Har merket meg en del forandringer der som definitivt er bedre. Jeg hadde alle oppdateringer før jeg installerte sp1 på en helt ny install. Og det er klart gjort noen forandringer bortsett fra de vanlige oppdateringer. Det hadde vært kjekt med informasjon om evt. nye tweaks man kan gjøre i sp1. Forandrer eller nye ting likeså. MS har Norsk versjon på serveren sin, var der jeg lastet den ned fra, med å kjøre ett skript. Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 MS har Norsk versjon på serveren sin, var der jeg lastet den ned fra, med å kjøre ett skript. Så de har Norsk versjon? Har du link? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Script tenker du da på det som tillater windows update å kjøre beta versjon av sp1? Siste rc var jo final eller slik jeg forstod det, dvs siste refresh som de kalte det. Vet ikke om det blir det samme. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Script tenker du da på det som tillater windows update å kjøre beta versjon av sp1? Siste rc var jo final eller slik jeg forstod det, dvs siste refresh som de kalte det. Vet ikke om det blir det samme. Stemmer dette, se forøvrig her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=908993 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå