Mannen med ljåen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvordan tror du verden er om 100 år? Et utopi der alle er snille med hverandre? Har vi oppdaget en energikilde så kraftig at vi slipper å krige om olje? Er vi så overbefolket at vi har bygget nitti etasjer over hele kloden? Vil det fortsatt eksistere ubebodde områder i Alaska, eller er verden "full"? Er verden en eneste stor atomørken etter 49. verdenskrig? Hvilke religioner har folk?`Er alle humanister? Muslimer? Kristne? Hva spiser vi? Jeg leste at norske forskere arbeider med kjøtt som vokser i reagensglass. Altså kjøtt uten okse. Vil alle se på oksespising som umoralsk, og se på 2008 som barbarer? Hvilken politisk styreform har verden om 300 år? Er EU og USA slått sammen til USofEUandA? Styres alt sammen av Antikrist? Vil Kina overta USAs posisjon som verdens kulturelle og teknologiske "hovedstad"? Blir Kina verdens eneste supermakt, mens Vesten forfaller som Romerriket? KJØR DEBATT! Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Innen da har det kommet noe helt uforutsigbart, BANG BANG BANG!!! Og vi må starte alt på nytt, jesus må fortelle eventyr på nytt, ali må gå seg en ny tur etc. Det er det jeg tror . Lenke til kommentar
Attac-medlem Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 When the power of love overcomes the love of power the world will know peace. Jimi Hendrix Hvordan verden er om 300 år avhenger av om det er kjærlighet eller egoisme, grådighet og maktbegjær som er den styrende kraft i menneskehetens kollektive bevissthet. En verden hvor alle er snille mot hverandre er vel ikke en utopi mer enn at det finnes familier hvor alle er snille mot hverandre. Bare et spørsmål om å kunne styrke og utvide kjærlighetsevnen til ikke bare å omfatte den nærmeste familie, men å se på alle mennesker som sin familie. Kampen for tilværelsen kommer vi ikke utenom, men den gjelder også kjærlighetsforhold av alle slag, og det setter grenser og regler for konkurransen mennesker i mellom. Den tekniske utvikling vi har sett, var det ingen som kunne forutse for 100 år siden. Like umulig er det nok for oss si noe om den. Det sier seg selv at andre energikilder enn olje må overta. Den nåværende prognose for verdens befolkning er at den vil stabilisere seg på 9 milliarder mennesker. Det avhenger av at velferdsutviklingen og kunnskapsnivået heves i resten av verden. Egentlig vår viktigste utfordring. Det er vel å anta at vi får en verdensregjering. Spørsmålet er om det blir et diktatur av maktglade psykopater, eller en demokratisk valgt regjering. Forhåpentligvis har de store religioner omsider kommet fram til at de egentlig dyrker den samme Gud, og religion kan kokes ned til èn trosbekjennelse: Jeg tror på kjærligheten. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvis jeg har lært èn eneste ting av historien, så er det at ingen kan spå fremtiden. Jeg HÅPER og TROR at vi gjennom teknologi vil få bukt med de fleste av våre sosial-, helse- og miljø- problemer. Samt at vi vil kolonisere de nærmeste planetene i solsystemet og at det vil lære oss mye om hvordan vi bedre kan ta vare på økosystemet og ressursene på denne planeten. Jeg tror også krig og konflikt vil være sjeldnere, men at det fremdeles vil forekomme, i mindre skala. Jeg tror terrorisme er kommet for å bli. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 om 300år ja =/ da ville det kanskje finnes romskip ^^ og svevende ting og tang.. mere som I robot filmen.. sånne biler med automatisk kjøring (mye sikrere iaffal) men DUNO, kan være hva som helst Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Tror ikke på hover-teknologi umiddelbart, om vi ikke sprenger en ny grense i fysikken og lærer å forstå mørk materie, men... en annen ting jeg har lært av historien er at man NESTEN aldri skal si aldri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå