Gå til innhold

Hjelp til anlegg ca 9 - 10 000

Anbefalte innlegg

hei!

Endelig skal jeg ut av gutterommet og inn i en leilighet , til tross for dette er jeg ikke mere voksen enn at jeg har behov for en hjemmekino i stua!

TV-kjøpet skal jeg nok klare selv, men som sagt trenger jeg ett tilhørende lydanlegg.

kriterier:

- Det ikke koster mer enn 10 000 (gjerne litt mindre)

- Det hadde vært fint om alt kan bestilles fra ett sted, eventuelt kjøpes på hifiklubben (lokal butikk)

- Hadde også vært fint om det hadde vært muligheter for å kjøpe flere komponenter i ettertid (f.eks bakhøytalere)

- Mange tilkoblingsmuligheter

kommer ikke på mer for øyeblikket, men det viktigste er vel at jeg får mest mulig for pengene :)

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mange er fornøyde med sine Dynavoice F6 høyttalere, og du får en relativt god løsning hos surround.no for under 2500kr.

Det er snakk om Dynavoice Magic F-6 pakke, og den koster 2450 i calvados fargen, og 2790 hvis du vil ha svart pianolakk.

Det virker som en grei pakke som gir mye for pengene, og det er en du bør vurdere.

Hvis du har lyst på en god subwoofer, så skal XTZ 99 W10.16 gi masse og god bass for 3000kr.

Blir den litt for drøy, så har du XTZ 99 W8.16; 8"en i samme serie, som kommer på ca 1940,- ferdig fraktet, mens pianolakkversjonen koster 100,- mer.

Den skal være potent nok for et middels stort rom den også.

Hvis du setter tilkoblingsmuligheter og finesser høyest, så vil jeg anbefale at du kjøper en Denon AVR-1908, som har støtte for HD-lyd, og som har plenty med koblinger og funskjoner, inklusive automatisk romkorreksjon.

Kjøper du den har du bare råd til 8" subben hvis du vil holde deg under 10 000. (du ender på ca 9880,- ekslusive kabler)

Men til gjengjeld får du et veldig bra anlegg, og en veldig god reciever.

Subben og høyttalerpakken sendes separat, så du kan godt starte med høyttalerpakken og recieveren, og deretter bestille subben når du føler for den.

Du kommer nemlig langt også uten subwoofer :)

Hvis HD-lyd ikke interesserer deg, så kan du se på andre alternaltiver. For eksempel Denon AVR-1708 og Cambridge 540R V.2, som er litt rimeligere.

Du kan faktisk kjøpe noe så "billig" som Cambridge 340R eller Denon AVR-1508, men det synes jeg ikke du bør gjøre.

Hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du?

Noen produsenter, som for eksempel NAD og Harman/Kardon, forkuserer på lydkvalitet og effetk fremfor masse tilkoblinger og "dårlige/unyttige" funksjoner. Disse gir "bedre" lyd og ofte mer effekt for pengene enn de som "har alt".

Lenke til kommentar

Jeg har den "billige" Cambridge 340r receiveren, og den er ikke til å kimse av, skal jeg si deg.

I flere tester så har Cambridge sine receivere fått skryt for stereolyden på receiverene sine. Det vil si at deres billigere receivere faktisk høres bra ut i stereo, til musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...