Iverfar Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Heisann, jeg er utvekslingsstudent i USA, og har hatt en del uheldige opplevelser. Saken er den at i min første vertsfamilie (jeg har skiftet nå) Ble flere av mine ting sabotert eller stjålet, Kamera ble stjålet, iPod, rimelig dyr jakke og en datalader ble sabotert, dette var altså noen av barna i familien (de hadde 9) Jeg ble også frastjålet andre ting, men det fikk jeg løst før jeg dro derifra. Uansett, jeg lurer på hva slags sjangser jeg har for å få igjen disse verdiene, problemet er at jeg ikke kan bevise dette, så det blir mitt mot vertsfamiliens ord. Jeg har en reiseforsikirng spessielt lagd og satt opp for utvekslingsstudenter, men som sagt, vet ikke hvordan jeg kan bevise dette. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Reiseforsikringer klarer seg ofte kun med en anmeldelse, så jeg ville anmeldt forholdene lokalt der, OG hjemme igjen, og krevd dekning fra reiseforsikringen din. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Takk for raskt svar, jeg er ikke altfor opplyst på det her. Hva innebærer en annmeldelse? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da prater du med politiet, og forklarer situasjonen. Prat med de som arrangerer utvekslingen først. Dette er ofte store firmaer, med gode rutiner for slike hendelser! Lenke til kommentar
lpride Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Følg rådene du har fått i denne tråden. Snakk med utvekslingsfirmaet og/eller politiet. Etter hva du opplyser virker det som det har skjedd en kriminell handling, hvilket slåes ned på i USA. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 utvekslingsbyrået har jeg snakket mye med, og de jobber med saken nå, og vi får se hva de gjør, håper jeg får full dekning. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Flott De har ofte oversikten. Da jeg var på språkreise, ordnet de opp for meg da jeg på "mystisk vis" mistet endel kontanter fra rommet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå