gjøk1 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Tror nok dessverre jeg kverka RAM'en min i går. Forsøkte meg på litt overklokking, lastet ned ny BIOS for å kunne endre FSB. La inn følgende: 13/186 og Vcore på 1.775 Trodde det skulle være nogenlunde trygt så lenge jeg holdt øye med temp på hovedkortet og cpu, men akk nei, straks jeg forsøkt å boote så begynte trøbblet, nå får jeg beskjed om at det er feil på rammen med en gang jeg slår på maskinen. Har tatt batteriet ut av BIOS og flyttet en jumper og satt den tilbake igjen i flg. manualen for å resette BIOS. Hjelper ikke. Har bestilt ny ram, men hva om settingene i BIOS likevel ikke er blitt skikkelig resatt? Er det mulig? Kan jeg risikere og også ødelegge den nye ram'en når jeg setter den i? Kan hovedkortet også være ødelagt? Noen tips for å komme ut av problemene (bortsett for at jeg kanskje burde ha tenkt meg om før jeg begynte å tukle med dette)? gjøk1 AMD 2400XP ASUS A7N8X Deluxe 1xTwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2 (sannsynligvis ikke nå lengre) Lenke til kommentar
RPA Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har sett flere med samme hovedkortet og ram og lignende problemer uten overklokking i det hele tatt Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det er viktig å ha batteriet ute en stund for at CMOS skal resettes. Ellers er det bare å prøve ny RAM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå