shezz Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg lurer på om 120mm Titan viften på microplex er bra? Den ser jallefall enormt kult ut. Hva trenger jeg til montering av vifter i kabinettet? Har dere noe tips om hvordan jeg kan lage billigt men kult styrepanel på front av kabinettet. (har planer om å ha en vifte til å begynne med + termometer) (aopen bigtower blå)http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm Lenke til kommentar
AJ Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har ikke noe erfaring med vifta men jeg ser ikke noe grunn til at den ikke skulle være god. Du trenger ikke noe annet enn skrue og mutter eller gdo lim for montering av vifter. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Eg har sjølv ei 120mm Titan vifte og den bråker ikkje serleg mye, men har meget god airflow. Eg har vurdert å skjere hol i topen av kabinettet og sette den der, men eg må nok ha ein viftestyring...Har jo også 3 andre kabinettvifter da. Det ser ut som kabinettet ditt er stort, og første du må gjøre er å skjekke om du har plass inni kabinettet til ei 120mm vifte. Alternativet er jo å skjere hol og sette den der. Eg veit ikkje hvor mye lim og muttrer folk bruker, men eg har berre skruer på mine vifter, men ei lang skrue med muttrer holder selvsagt viftene bedre på plass. Eit lite tips altså: Få tak i ein viftestyring, bråket kan bli uutholdelig over lengre tid. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Joda, den er jo grei den. Har en på prosessoren. Men hvor har du tenkt å ha den? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 eg har desverre ikkje plass i kabinettet til 120mm på CPU Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 den er bra den. Har den på Swifttech MCX462PLUS Funker fett. Kjøp fanmate, skru en halv omdreining (eller noe sånt), og vips, stille vifte Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Den skal være veldig bra ifølge specsene + jeg har hørt mye bra om 80mm utgaven Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Viftestyring kan du lage av en på-av-på bryter og en motstand. F.eks: på(7v)-av-på(12v) Lenke til kommentar
Stitch Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Eg har sjølv ei 120mm Titan vifte og den bråker ikkje serleg mye, men har meget god airflow. Eg har vurdert å skjere hol i topen av kabinettet og sette den der, men eg må nok ha ein viftestyring...Har jo også 3 andre kabinettvifter da. Pingle! Jeg har 9 80mm så! UTEN viftestyring. (Sitter med nesten med hørselvern, så tror jeg investerer i en snart da) :oops: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 eg har desverre ikkje plass i kabinettet til 120mm på CPU Det hadde ikke jeg heller Lenke til kommentar
drbass Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det var jævelig stygt laga da jeg gjorde det på en mer elegant måte :wink: Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 det fine med titan viftene er ar de selv er av et varme-ledende materiale, og vil derfor funkere som en forlengelse av kjøleribba, i tillegg til å være en vifte.. de eier Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Eg har sjølv ei 120mm Titan vifte og den bråker ikkje serleg mye, men har meget god airflow. Eg har vurdert å skjere hol i topen av kabinettet og sette den der, men eg må nok ha ein viftestyring...Har jo også 3 andre kabinettvifter da. Det ser ut som kabinettet ditt er stort, og første du må gjøre er å skjekke om du har plass inni kabinettet til ei 120mm vifte. Alternativet er jo å skjere hol og sette den der. Eg veit ikkje hvor mye lim og muttrer folk bruker, men eg har berre skruer på mine vifter, men ei lang skrue med muttrer holder selvsagt viftene bedre på plass. Eit lite tips altså: Få tak i ein viftestyring, bråket kan bli uutholdelig over lengre tid. Prøv å ha 11 Vifter i kabbizet dit du! Lenke til kommentar
heims Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg og en kompis har begge chieftec midi tower og vi har borret hull i toppen av kabinette og satt inn en 120mm titan vifte. Det funker drit bra. Men du må ta ut absolutt ALT før du begynner og borre og støvsug godt etter deg. Ellers kommer det spon på kretsen og det blir fort en kortsluttning. Vi har også satt inn en Sunbeam Rheobus for 120mm bråker mye på full speed. Men vis du setter ned hastigheten på viften litt, bråker den ikke noe særlig og den blåser bra med luft alikavel. En annen ting er for de som lurer på hvor mange vifter man kan ha i et midi tower kabinett, jeg har 18 vifter, men da har jeg telt med absolutt alt. :oops: Noe annet som er fett er og legge en neon wire i nærheten av viften for den er i crom og det skinner bra :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå