Gå til innhold

Teoretisk: Selvmord foran din bil

Anbefalte innlegg

Hopper en foran bilen din på motorveien skal jeg tro det er vanskelig å bli tatt for noe som helst. I 50- sone derimot vil jeg tro du har problemer med å komme unna det i det hele tatt.

Tenker mye på sånt når jeg kjører i byen i helger og det går fulle folk ute. Plutselig står en rett foran bilen din og du får skyld uansett hva som skjer. ;s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel godt gjøres at du får skylda om personen står f.eks rundt en mørklagt sving (stadig at hele Skien sentrum er mørk), full som dupp..

Kan holde at personen som sprader ut i veien er full.

Er det derimot på et fotgjengerfelt har du en case..

Lenke til kommentar
Skal vel godt gjøres at du får skylda om personen står f.eks rundt en mørklagt sving (stadig at hele Skien sentrum er mørk), full som dupp..

Kan holde at personen som sprader ut i veien er full.

Er det derimot på et fotgjengerfelt har du en case..

Du skal alltid kunne stoppe på den veistrekningen du har oversikt over. Rundt en sving kan det ha vært en ulykke, noe som gjør at det er folk i veien der. Om det står en fyr midt i veien rundt en sving og du treffer ham, kan jeg garantere deg at du blir bøtelagt/straffet.
Lenke til kommentar

Hvis en diger fyr med komplekser for kroppen sin hopper fram fra et tre rett foran bilen min, og alle, til og med de tette juristene, skjønner at dette var selvmord med vilje...

Bilen blir vrak pga at fyren var så stor. I tillegg får jeg søvnløse netter og nakkesleng.

Har jeg krav på noe som helst fra arven hans?

Kan man kalle skadene kroppen hans påfører bilen min for Hærverk? Hvis man ser bort fra at fyren døde av det, så burde han visst at han ikke er den eneste som tar skade i sammenstøtet.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Her jeg bor så var det en fyr i mummidrakt som fant det for godt å ta livet sitt mens kameratene filmet for noen år siden. Stakkars jævelen som kjørte på han var en som drev med øvelskjøring eller noe sånt mener jeg på. Han slapp selvsagt all skyld i saken, men tror likevel ikke at han hadde det noe godt med seg selv etterpå....

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Men politiet har nok sine metoder som kan vise om du prøvde å avverge ulykken eller ikke. Du slipper nok ikke unna med å bare si at han løp foran bilen din og du rakk ikke bremse :p

Hvis det er feks ei 80 sone og han hopper ut rett foran bilen så flytter kjerra seg med 22 meter i sekundet, reaksjonstiden for en normal person er 0,5-1 sekund (eller noe sånt) da rekker bilen å flytte seg godt over 22 meter før bremsepedalen i det heletatt blir toucha.. For hvem sitter med foten på bremsa i en 80 sone ?

Bremsespora blir vel etter sammenstøtet :p

Endret av rotaxmax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener at bevisbyrden ikke bør ligge hos bilisten.

I stedet burde aktoratet kunne bevise at bilisten drepte en vilt fremmed med vilje.

I sanne eksempler lenger oppe, nevnes det et uhell som kunne løses fordi det tilfeldigvis fantes vitner.

Politiet gidder ikke etterforske engang. [På spissen]De er sikkert betalt av SV for å automatisk dømme bilføreren uansett hvem som hadde skylda.[/på spissen]

Lenke til kommentar

Og hvis du er yrkessjåfør blir du frattatt førerkortet "rutinemessig", selv om Riksadvokaten har sendt ut et rundskriv til alle politidistriktene om at det ikke skal gjøres.

Det er ikke få yrkessjåfører som sliter med psyken etter et trafikkuhell, ofte med dødsfall for den andre part, selv om de ikke har skyld. Politiet behandler yrkessjåfører som kriminelle uten å ha eterforsket ulykken ferdig.

I ettertid får ikke sjåføren en unskyldning for feilbehandlingen.

Tror dere meg ikke? Bare les igjennom noen årganger av f.eks: Transportmagasinet

Lenke til kommentar

Dette er sikkert helt hinsides men jeg kan huske en episode i CSI hvor en fyr kjørte på en mann som hoppa forran bilen. Mannen bak rattet prøvde å skjule hele hendelsen men CSI folka fant ut hva som skjedde og at mannen som hadde hoppet forran bilen hadde et selvmordsbrev i lomma.

De sa til sjåføren av bilen at hadde han bare sagt ifra om hva som hadde skjedd så hadde han ikke fått skylden for det siden mannen hadde selvmordsbrevet på seg.

Selv tror jeg ikke at man burde få skylden for det hvis det faktis skjedde. Ser hvertfall ikke noe rèal grunn til det hvis det kommer fram at mannen prøvde å ta selvmord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...