mrhaugland Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har nettopp fått igjen forsikringspenger for min kjære avdøde Ferrari, og må da investere i ny laptop. Valget er ekstremt vanskelig. Jeg er opptatt av varmeutvikling, design, kvalitet på byggverket og lydnivå. Ferrarien jeg kjørte støyet mye, og ble veldig varm når jeg brukte den i fanget. Elsket designet på den, men dette frustrerte meg kraftig. Samtidig er jeg på jakt etter en god speccet pc, som driver det som skulle være i dag. (Forbereder meg til release på StaCraft 2 ) Hadde vært flott om folk kunne komt med saklige og beskrivende tilbakemeldinger på hvilken av de 3 alternativene folk mener er "best." En begrunnelse er obligatorisk! Jeg er veeeeeeldig klar over at macen koster mye mer enn de to andre, men en del (ikke alt nei) blir kompensert i designet, mac os, lydnivå og litt mer design. Du trenger ikke ha formeninger / erfaringer om alle tre, holder med en av de f.eks. (Jo mer jo bedre ) Har du andre (og bedre selvsagt) alternativ, kom gjerne med dem. For å oppsummere ting jeg ville likt å ha svar på: Byggekvalitet (knirkning, plastikkfølelse etc) , lydnivå, varmeutvikling, erfaringer i bruk, hva folk mener om utseende (har kun sett mac IRL) og sikker en del til som jeg ikke kommer på i farten Macbook Pro 15,4" - Pris: 23.000 (studentrabatt) + 1000kr for å få 4gb minne. - 2.6GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1 GB - 200 GB Serial ATA-harddisk (7200 rpm) - MacBook Pro 15-tommers blank widescreenskjerm - SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) - Tastatur med belysning (Norsk) og Mac OS (Norsk) - Apple MagSafe Airline Power Adapter - Bluetooth 2.0 - Apple Remote - Strømforsyningsenhet - Batteri - Kommer til å kjøre Vista i tillegg! Compel JFL92+ - Pris: 14.731 - 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare) - Intel Core2Duo T9500 2.6GHz 45nm 6MB cache - 200GB SATA 7200RPM 2.5" - 4GB SO-dimm 667MHz (2x2GB) dual channel - 6-cellers batteri - Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP) - Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon - MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk Dell XPS M1530 - Pris: 13.166 - Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) - Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk - Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) - 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm - 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™ - Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg - 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048] - 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk - NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne - Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare - 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) - Kensington 120 W DC-strømadapter for bil/fly - EUR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå